Alumiinivanteiden maalaus
Eli onko seuraavassa ideaa vanhoihin aluihin:
-lasikuulapuhallus (hiekkapuhallus on varmaan liian rankka)
-pulverimaalaus (kestääkö paremmin kuin perinteinen ruiskumaali)
Millä kannattaisi korjata vanteista syvät naarmut ja kiveniskemät (kemiallisella metallilla). Katselin noita vanhoja topicceja ja siellä oli pääosaksi vanteiden kiillotuksesta puhetta. Kokemuksia?
-lasikuulapuhallus (hiekkapuhallus on varmaan liian rankka)
-pulverimaalaus (kestääkö paremmin kuin perinteinen ruiskumaali)
Millä kannattaisi korjata vanteista syvät naarmut ja kiveniskemät (kemiallisella metallilla). Katselin noita vanhoja topicceja ja siellä oli pääosaksi vanteiden kiillotuksesta puhetta. Kokemuksia?
Asiantuntija en ole mutta minulla tehtiin näin :
Kohtalaisen uudet vanteet karhennettiin hyvin ja ruiskittiin MONTA kerrosta normaalia automaalia. Tämän jälkeen vielä MONTA kerrosta lakkaa että pinta kestää. Hyvin on kyllä kestänytkin , vaikka hieman skeptinen olin noiden automaalareiden maalien suhteen.
Vanhat vanteet kannattaa lasikuula puhaltaa , hiekkapuhallus tosiaan liian raju !! Noista mahdollisten kolojen paikkauksista en osaa sanoa mitään.
Tässä vielä KUVA juuri maalatuista vanteista.
Eiköhän asiantuntevat automaalarit osaa neuvoa paremmin juuri sinun vanteissasi.
Kohtalaisen uudet vanteet karhennettiin hyvin ja ruiskittiin MONTA kerrosta normaalia automaalia. Tämän jälkeen vielä MONTA kerrosta lakkaa että pinta kestää. Hyvin on kyllä kestänytkin , vaikka hieman skeptinen olin noiden automaalareiden maalien suhteen.
Vanhat vanteet kannattaa lasikuula puhaltaa , hiekkapuhallus tosiaan liian raju !! Noista mahdollisten kolojen paikkauksista en osaa sanoa mitään.
Tässä vielä KUVA juuri maalatuista vanteista.
Eiköhän asiantuntevat automaalarit osaa neuvoa paremmin juuri sinun vanteissasi.
Ite Korjasin vanteeni pari vko sitten..
Lasikuulapuhallus. pinta matan väriseksi että lakka lähtee..
Aluvanteet kun on maalattu tehtaalla (mulla ainakin) ensin jollai tasote maalilla ja sitten vanteen värinen maali&lakka...
Vanteen pinta ei oo niin tasainen että siihen saisi suoraan maalaamalla tasaisen pinnan
Sitten metallin hohto hopea maalia pari kerrosta
ja kaks komponentti lakka n.4 kerrosta
Lasikuulapuhallus. pinta matan väriseksi että lakka lähtee..
Aluvanteet kun on maalattu tehtaalla (mulla ainakin) ensin jollai tasote maalilla ja sitten vanteen värinen maali&lakka...
Vanteen pinta ei oo niin tasainen että siihen saisi suoraan maalaamalla tasaisen pinnan
Sitten metallin hohto hopea maalia pari kerrosta
ja kaks komponentti lakka n.4 kerrosta
Eip se hiekkapuhallus oo liian rankka, tai siis riippuu täysin työn suorittajasta.. Nimimerkillä kokemuksen syvä rintaääni. Täytyy vain pitää järki mukana pelissä, eikä tulla kuin muutama viikko sitten eräs idiootti. Vaati serkkupojalta että olis puhaltanut ja maalannut sen vanteet kun ne oli vielä autossa alla..