B-omegan lämppäri.
Re: B-omegan lämppäri.
Yksi paikka jää tyhjäksi, eli kaikkiin ei tule letkua. Niissä letkuissa on värit ja pitäis sitten mennä niiden värien mukaan siihen säätimeen.
Tuosta vacuumisäätimestä ja lämpöongelmista oli taannoin muutamassa topicissa juttua. En kuitenkaan muista enää tuliko niissä esille tuo letkujen järjestys.
Tuosta vacuumisäätimestä ja lämpöongelmista oli taannoin muutamassa topicissa juttua. En kuitenkaan muista enää tuliko niissä esille tuo letkujen järjestys.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Laitoin tuonne muutaman kuvan lisää niistä vacuumiletkuista. Liekö noista kuvista apua olis??
http://s622.photobucket.com/albums/tt30 ... pelOmegaB/
http://s622.photobucket.com/albums/tt30 ... pelOmegaB/
-
Remonttimiäs
- 'Kadett'

Tuossa minun opelissa se vacuumisäätimen pohja on musta,liekö joskus vaihdettu.Ei edes minkäänlaista numerointia ole.Robertx kirjoitti:Yksi paikka jää tyhjäksi, eli kaikkiin ei tule letkua. Niissä letkuissa on värit ja pitäis sitten mennä niiden värien mukaan siihen säätimeen.
Taisin huolimattomasti kirjoittaa. Ei varmaan ole siinä liitoskappaleessa tai säätimessä värejä tai numeroita.
Tarkoitin, että nuo toiminnot menee värien mukaan, siis letkut ovat värillisiä. Pitäis ensin tietää, mihin paikkaan tulee moottorilta tuleva vacuumiletku, eli se letku, jossa on imu, kun moottori käy. Noista kuvista ei välttämättä se selviä, sen huomasin kyllä. Kuvan/kuvien mukaan näyttäisi olevan keltainen letku En tiedä sitten, voisko sen paikan jotenkin päätellä, tai sitten vain kokeilemalla. Jokatapauksessa, kun sen moottorilta tulevan letkun saa paikalleen, niin esim. kiertoilmaluukun letkun paikka löytyy painamalla kiertoilma napista päälle ja kokeilemalla , mistä reiästä silloin imee. Samalla tavalla löytyvät ne kaksi muuta.
Toinen vaihtoehto on, että joku ystävällinen Opelisti täältä foorumilta katsoo omasta vastaavasta autosta ne letkujen paikat.
Tarkoitin, että nuo toiminnot menee värien mukaan, siis letkut ovat värillisiä. Pitäis ensin tietää, mihin paikkaan tulee moottorilta tuleva vacuumiletku, eli se letku, jossa on imu, kun moottori käy. Noista kuvista ei välttämättä se selviä, sen huomasin kyllä. Kuvan/kuvien mukaan näyttäisi olevan keltainen letku En tiedä sitten, voisko sen paikan jotenkin päätellä, tai sitten vain kokeilemalla. Jokatapauksessa, kun sen moottorilta tulevan letkun saa paikalleen, niin esim. kiertoilmaluukun letkun paikka löytyy painamalla kiertoilma napista päälle ja kokeilemalla , mistä reiästä silloin imee. Samalla tavalla löytyvät ne kaksi muuta.
Toinen vaihtoehto on, että joku ystävällinen Opelisti täältä foorumilta katsoo omasta vastaavasta autosta ne letkujen paikat.
Ei auta muuta ku luovuttaa ihme vika ei enää minun ymmärrys riitä
Mulla on kaks vaihtoehtoa joko omena vaihtoon tahi Deltalle en viitsi enää aikaani tuhlata kun en keksi mikä ois vikana
Mulla on kaks vaihtoehtoa joko omena vaihtoon tahi Deltalle en viitsi enää aikaani tuhlata kun en keksi mikä ois vikana
Opel vectra A 2.0i
Opel vectra b 2,0tdi
Opel vectra b 2,5 v6
Opel vectra b 2,0
Opel omega 2,5 v6 autom.
Opel vectra b 2,0tdi
Opel vectra b 2,5 v6
Opel vectra b 2,0
Opel omega 2,5 v6 autom.
-
Remonttimiäs
- 'Kadett'

Viisaita ajatuksiahenri103 kirjoitti:Ei auta muuta ku luovuttaa ihme vika ei enää minun ymmärrys riitä![]()
oisko mahollista että se pääsee jostain puhaltamaan kennon ohi kylmää ilmaa? ei oo viel ite tarvinnu tohon systeemiin perehtyä kun kaikissa toiminu normaalisti
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
mullakin oli sitten hetken hurmio se lämpimän tulo..pari päivää autossa jopa tarkeni mutta sama vaiva iski taas ja lämmittimistä puhaltaa taas kylmää
ei ole oikein varaa viedä omppua korjaamollekaan eli jos poistaisi liikennekäytöstä ja ottaisi sitten kelien lämmettyä takaisin liikenteeseen.. 
Joo minä olen kyllä perehtynyt neljä iltaa oon pyörinyt ooppelin konepellin alla ja jalkatiloissa mut en ole vikaa vielä löytänytAri-S kirjoitti:oisko mahollista että se pääsee jostain puhaltamaan kennon ohi kylmää ilmaa? ei oo viel ite tarvinnu tohon systeemiin perehtyä kun kaikissa toiminu normaalisti
Kiitti kuvista ja vinkeistä RobertxRobertx kirjoitti:Laitoin tuonne muutaman kuvan lisää niistä vacuumiletkuista. Liekö noista kuvista apua olis??
http://s622.photobucket.com/albums/tt309/roope4691/
Taidan kuitenkin vielä huomenna purkaa tuota kojetaulun alusta jos sattuis tärppäämään
Kyllähän se kaiken jären mukaan viittais juurikin tuohon kennon ohi kiertoon kun lämpimässä tallissa pyörittää niin tulee lämmintä ilmaa mut kun ajaa pihalle niin heti alkaa puhaltamaan viileää
Opel vectra A 2.0i
Opel vectra b 2,0tdi
Opel vectra b 2,5 v6
Opel vectra b 2,0
Opel omega 2,5 v6 autom.
Opel vectra b 2,0tdi
Opel vectra b 2,5 v6
Opel vectra b 2,0
Opel omega 2,5 v6 autom.
siinä kennon ympärillähän pitäisi ilmeisesti olla joku tiiviste systeemi? puhaltiko se tallissa selkeesti kuumaa?? voi olla että se lämmönsäätö jotenkin tökkii..
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
-
Remonttimiäs
- 'Kadett'

Siiinä kennon päässä siis kuskinpuolella on semmonen iso kumi tiiviste,sitä vasten kennon pää nojaa.Sen säkee hyvin peilin avulla.toisessa päässä on jonkinmoinen superloni
tiiviste kiertää kennon ympåri.Minä luulen että nuo lämmömsäätö läpät vuotaa,arvailua vaan.Minä olen kanssa purkanut ja kerinyt jalkatilassa,eikä mitään selviä sieltä.
Kun kerran kaikki vivut ja vacuumi putket on paikallaan ja toimii,ei jää hirveesti vaihtoehtoja.
tiiviste kiertää kennon ympåri.Minä luulen että nuo lämmömsäätö läpät vuotaa,arvailua vaan.Minä olen kanssa purkanut ja kerinyt jalkatilassa,eikä mitään selviä sieltä.
Kun kerran kaikki vivut ja vacuumi putket on paikallaan ja toimii,ei jää hirveesti vaihtoehtoja.
Jos siltä vaikuttaa tai tuntuu, että lämmönsäätöläpät vuotaa, niin kannattaa käsin sieltä läpän varresta kääntää ääriasentoon, siis sulkea kylmän ilman tulo joukkoon. Mielestäni pitäis tuntea, milloin läppä on ääriasennossa. Vaijerin välityksellä ei välttämättä tunne.
Toki toinen vaihtoehto on tuo kylmän ilman vuotaminen ohi kennosta ja sitä kaiketi ei voi täysin varmistaa purkamatta. Aika homma on purkaa kyllä.
Toki toinen vaihtoehto on tuo kylmän ilman vuotaminen ohi kennosta ja sitä kaiketi ei voi täysin varmistaa purkamatta. Aika homma on purkaa kyllä.
Kyllä lämpimässä tallissa tuli suhteellisen kuumaa ilmaa ei se nyt kättä polttanut mut ois piisannut mulle (hetken oli jo riemukas olo kunnes ajoin pihalle)!
Taidan huomenna kokeilla vielä ottaa ne servomoottorit jalkatiloista pois ja vetää nippusiteellä vivun johonkin kiinni...
Eikös kun tossa on toi ilmastointi niin sillekkin on oma kenno? niin pitäs kait sielläkin olla joku läppä mikä kääntää ilmastoinnin kennolle tai lämmityslaitteen kennolle ilman!?
Taidan huomenna kokeilla vielä ottaa ne servomoottorit jalkatiloista pois ja vetää nippusiteellä vivun johonkin kiinni...
Eikös kun tossa on toi ilmastointi niin sillekkin on oma kenno? niin pitäs kait sielläkin olla joku läppä mikä kääntää ilmastoinnin kennolle tai lämmityslaitteen kennolle ilman!?
Opel vectra A 2.0i
Opel vectra b 2,0tdi
Opel vectra b 2,5 v6
Opel vectra b 2,0
Opel omega 2,5 v6 autom.
Opel vectra b 2,0tdi
Opel vectra b 2,5 v6
Opel vectra b 2,0
Opel omega 2,5 v6 autom.
-
Remonttimiäs
- 'Kadett'

Ajattelin ens viikolla,kun töiltä kerkee irrottaa puhaltimen ja sen kanavan vielä irti jos sieltä näkyis jotain mistä olis apua.jos ei, saapi minun puolesta
olla noin,en viiti koko kevättä tapella moisen kanssa.täytyy sitten ruveta kattelemaan toista ajopeliä.
olla noin,en viiti koko kevättä tapella moisen kanssa.täytyy sitten ruveta kattelemaan toista ajopeliä.
On erikseen ilmastoinnin kenno ja on myöskin servo-ohjattu läppä ohjaamaan ilmaa ilmastoinnin kennon kautta.
Hyvä ajatus tuo läppähomma. Joku muistaakseni joskus aiemmin mainitsi lukinneensa jonkun läpän ruuvilla, jotta tuli lämmintä.
Hyvä ajatus tuo läppähomma. Joku muistaakseni joskus aiemmin mainitsi lukinneensa jonkun läpän ruuvilla, jotta tuli lämmintä.