B-omegan lämppäri.

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
iHenkkaZ
OCF Member 2021

Re: B-omegan lämppäri.

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

^mistä ilmasit lämppärin.. vaihdoin omaan termostaatin ja siihen loppu lämpimäntulot sisälle :D paisuntasäiliönkautta ei ainakaa ilmaa tullu
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
IziO
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja IziO »

iHenkkaZ kirjoitti:^mistä ilmasit lämppärin.. vaihdoin omaan termostaatin ja siihen loppu lämpimäntulot sisälle :D paisuntasäiliönkautta ei ainakaa ilmaa tullu
Mä oon ainakin joka kerran ilmannut niin että oon pyörittänyt koneen "tulikuumaksi" paisarin korkki auki ja sit vain korkki kiinni ja ajoa (+10km), sit lisännyt paisariin nestettä, vajuu tuon 10km lenkin aikana n.5cm paisarista.

Jos ei noin ilmaa, niin sun paisarin korkki luultavasti paskana?
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Tolleehan se pitäs ilmaantua. Ei ole ainakaan mulla ollu ongelmia. Tulee niin kuumaa että kättä polttaa :peukku:
Remonttimiäs
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Remonttimiäs »

Täytyypi kokeilla vielä tuota ilmausta.en jaksais koko kevättä taistella tuon vian kanssa. :o
Remonttimiäs
'Kadett'
'Kadett'

kokeilin ilmausta , ei auttanut tässä minun tapauksessa.Edelleen kylmää virtaa sisälle.Mitenkä tuon apumiehen puolen turvatyynyn ,saa pois
silleen jottei se pohsahda?Tietäiskö joku mitä solenoidiventtiili tekee lämppärin kyljessä?Eivät osanneet suorilta sanoa opelin huollossa
missä vika vois olla.tarjosivat aikaa jotta he olisivat tutkineet,taitaiais tulla aika kalliiksi,minä luulen.
henri103
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja henri103 »

Minä olen jo kolmena iltana yrittänyt saada kapuuniin lämmintä ilmaa :banghead: Keskikonsolia ei hyödytä ainakaan purkaa ei näe siitä oikein mitään!! Ite olen kanssa miettinyt tota airbakin irrotusta kun ei taida saada hanskalokeroakaan irti ennen kuin irroittaa airbacin!?? Äsken kävin taas koeajolla ja rupes yhessä vaiheessa puhaltamaan koppiin ihan kylmää ilmaa moottorin lämmöt hieman yli 90c pysäytin ja kokeilin kennojen letkuja olivat aika haaleat, mut vähän aikaa pyöri tyhjäkäyntiä niin meni letkut taas kuumaks. Voiskohan vittuilla konetilassa moottorin perällä vesiletkussa oleva hana johon menee kopista alipaineletku?? Vai johtusko termostaatista?? :bonk:
Opel vectra A 2.0i
Opel vectra b 2,0tdi
Opel vectra b 2,5 v6
Opel vectra b 2,0
Opel omega 2,5 v6 autom.
Remonttimiäs
'Kadett'
'Kadett'

Kyllä hanskalokeron saa irti ilman airbägin irrotusta,sieltäkään ei paljoa nää.lähinnä käsikopelolla tutkiskelin.Pitäs saada airbäg irti josko
sitten näkys jotain paremmin.tuossa minun opelissa ei taida konehuoneen puolella olla mitään hanaa.Olen ruvennu miettimään olisko
kuitenkin vika kennossa.Taitaa ollo melkonen homma kennon irrotus?
henri103
'Kadett'
'Kadett'

Aikasemmissa keskusteluissa joku oli vaihtanut kennon oli pitänyt purkaa koko kojetaulu! Mitenkä lähtee hanskalokero pois? Onko sinulla kennojen letkuissa se lisäkiertopumppu? Minulla on taidan huomenna kokeilla ohittaa sen ja sitten sen hanan sieltä moottorin perältä. Ei auta kuin kokeilla :peukku: Delta autoon soitin tänään mutta ei ne ruvennu puhelimessa oikein neuvoja antamaan pitäs kuulemma tutkia! Ajan ois saanut kolmen viikon päähän! :o
Opel vectra A 2.0i
Opel vectra b 2,0tdi
Opel vectra b 2,5 v6
Opel vectra b 2,0
Opel omega 2,5 v6 autom.
Remonttimiäs
'Kadett'
'Kadett'

Hanskalokeron sivussa molemmin puolin ruuvit,lisäksi yläreunassa kolme kirkasta ruuvia oliskohan torx kantaisia,ne myös auki.sitten pitäs irrota.
minä otin pois sen lisäkierto vesipumpun,oli kylläkin sökö..Samalla lyhensin siihen tulevan vesiletkun.minun opelissa alipaineletku letku menee
suoraan sisälle,vesiletkun vierestä.Missä kohtaa sinun ajopelissä on se hana?
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Solenoidiventtiili muistaakseni sulkee joko jäähdytysnestekierron(kesä) tai sitten kylmäainekierron. Ihan varmasti en nyt muista.
Joka tapauksessa tuolla on kuvia järjestelmästä :
http://s622.photobucket.com/albums/tt30 ... pelOmegaB/
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Jaakko.H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Jaakko.H »

jariz kirjoitti:Manuaali ilmastoinnilla varustetussa mallissa kaikista suuttimista pitää tulla lämmintä.
Pitäisikö takapenkille olevista suuttimista tulla lämmintä? Itsellä ei tule kuin ns.haaleaa ja on manuaali ilmastointi autossa. Edessä kyllä kaikista tulee lämmintä
henri103
'Kadett'
'Kadett'

Remonttimiäs kirjoitti:Hanskalokeron sivussa molemmin puolin ruuvit,lisäksi yläreunassa kolme kirkasta ruuvia oliskohan torx kantaisia,ne myös auki.sitten pitäs irrota.
minä otin pois sen lisäkierto vesipumpun,oli kylläkin sökö..Samalla lyhensin siihen tulevan vesiletkun.minun opelissa alipaineletku letku menee
suoraan sisälle,vesiletkun vierestä.Missä kohtaa sinun ajopelissä on se hana?

Lämmityslaitteen hana on moottorin ja rintapellin välissä siihen tulee kolme letkua (yksi letku tulee siitä lisävesipumpusta toinen menee kennolle ja kolmas ilmeisesti lohkoon) + se alipaineletku eli aika vaikea ohittaa... tosin motonetissa näky olevan kyseinen lämmityslaitteenhana alipainesäädöllä 14,90€.
ps. tulee vähän enemmän tilaa jos ottaa pyyhkijänvarret ja sen alta muovin pois.

Testasin sen lisäkiertopumpun ja on mykkä uuden hinta deltalla 197,60€ :cry:

Ei kait se auta ku ostaa se pumppu ja hana ja taas kokeilla
Opel vectra A 2.0i
Opel vectra b 2,0tdi
Opel vectra b 2,5 v6
Opel vectra b 2,0
Opel omega 2,5 v6 autom.
henri103
'Kadett'
'Kadett'

Tein pienen soittokierroksen ja Hiralla sama boschin kiertovesipumppu maksaa 50€ "tosin puuttuu GM loko"!! :lol:
Opel vectra A 2.0i
Opel vectra b 2,0tdi
Opel vectra b 2,5 v6
Opel vectra b 2,0
Opel omega 2,5 v6 autom.
jpl76
'Agila'

Viesti Kirjoittaja jpl76 »

mulla on -95 omega ja auto on kuin jääkaappi (ei tule puhaltimesta edes haaleaa saatika lämmintä).lämmön säätimistä ei mitään vaikutusta kääntää niitä kylmän ja kuuman väliä vaikka maailmanloppuun asti.siirtopumppu pitää ainakin ääntä että varmaan toimii ja kennon letkutkin tuntuu lämpiävän..kertokaa ihmeessä joku mitä voin tehdä että saisin edes vähän lämpöä hyttiin...
Remonttimiäs
'Kadett'
'Kadett'

Oliskohan kenno tukossa,kun putket lämpiää.Kannattaa tarkistaa läppien asento.Lämmönsäätö toimii vaijereilla,jossakin keskusteluissa kävi ilmi miten saa purettua
Säätövivut irti niiden alla 4ruuvia,tuhkakuppi pois,siellä 2 ruuvia,radiota ei tarvi erikseen irrottaa,lähtee konsolin mukana,sieltä pitäs ruveta näkymään.Saat ainakin testattua
vaijerieden toiminnan.Termostaatin oletkin varmaan katsonut?lämmöt nousee normaaliin?oletko kokeillut ilmata järjestelmää?Taitaa olla tyyppivikoja nämä tämmöset.
Vastaa Viestiin