Joustintuet

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
tigereye2000
'Agila'

Viesti Kirjoittaja tigereye2000 »

Mulla ois tällanen ongelma ku C-Ascon joustintuet on ruosteen raiskaamat eikä inssi hyväksynny ni, mikä ois paras tapa hitsata ne kuntoon? Kannattaako tiputtaa taka-akseli pois edestä? Jos jollain on kokemuksia kirjottakaa...
tigereye2000
'Agila'

Siis yläpään joustintuet jos ei tullut selväksi.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Mitäköhän nyt tarkoitat, joustintuki on Asconassa vain edessä, se on siis McPhersonin tolpan "virallinen" nimi, eli yhdistetty ylätukivarsi ja jousi jossa iskari sisällä. Joissain autossa on McPherson-joustintuet takanakin, mutta Asconassa ei ole, eikä muissakaan Opeleissa taida olla.
mr
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mr »

Tarkoittanet jousilautasta eli "jousen yläpään tukea". Jos näin on hae varaosaliikkeestä uusi (hinta lienee 10-20e) ja hitsaat sen vanhan tilalle. Tarkasta samalla sen alla (tai siis itse asissa yllä) olevan palkin kunto ja jos on pehmeää, hitsailet sen samalla.
tigereye2000
'Agila'

juuri sitä palkkia tarkoitin. uusi maksaa n.700mk joten ei viittis sellaseen investoida kun itse auto maksoi 160euroo.
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

no mutta eikös halpaan autoon olekin jo varaa investoida jonkun verran :grin: ainakin jos auton meinaa pitää.
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
baxxter
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja baxxter »

Hitsaat sinne vaan vähän lisää palkkia, kyllä siihen väliin mahtuu hitsaamaan ilman että taka-akselia ottaa pois. (Tai siis itse ainakin mahtuisin jos kyseessä on 160eur auto, joka vaan pitää saada katsastuksesta läpi. Parempi varmaan tulee jos akselin ottaa pois.) Uus jousen ylälautanen maksaa 16.48eur..
tigereye2000
'Agila'

Pitänee sit vissiin vaan koittaa änkeä sinne rakoon kun ei viittis akselia tipauttaa turhan (laiskuuden) takia.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Se voi olla että hommaa tulee paljon enemmän kun rupeaa ahtaassa rakosessa räveltämään, ja jälkikin on sitten huonompaa. Tiputa se akseli vaan alas, on sitten paljon helpompi työskennellä. Se on äkkiä otettu se akseli sieltä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin