Mulla ois tällanen ongelma ku C-Ascon joustintuet on ruosteen raiskaamat eikä inssi hyväksynny ni, mikä ois paras tapa hitsata ne kuntoon? Kannattaako tiputtaa taka-akseli pois edestä? Jos jollain on kokemuksia kirjottakaa...
Mitäköhän nyt tarkoitat, joustintuki on Asconassa vain edessä, se on siis McPhersonin tolpan "virallinen" nimi, eli yhdistetty ylätukivarsi ja jousi jossa iskari sisällä. Joissain autossa on McPherson-joustintuet takanakin, mutta Asconassa ei ole, eikä muissakaan Opeleissa taida olla.
Tarkoittanet jousilautasta eli "jousen yläpään tukea". Jos näin on hae varaosaliikkeestä uusi (hinta lienee 10-20e) ja hitsaat sen vanhan tilalle. Tarkasta samalla sen alla (tai siis itse asissa yllä) olevan palkin kunto ja jos on pehmeää, hitsailet sen samalla.
Hitsaat sinne vaan vähän lisää palkkia, kyllä siihen väliin mahtuu hitsaamaan ilman että taka-akselia ottaa pois. (Tai siis itse ainakin mahtuisin jos kyseessä on 160eur auto, joka vaan pitää saada katsastuksesta läpi. Parempi varmaan tulee jos akselin ottaa pois.) Uus jousen ylälautanen maksaa 16.48eur..
Se voi olla että hommaa tulee paljon enemmän kun rupeaa ahtaassa rakosessa räveltämään, ja jälkikin on sitten huonompaa. Tiputa se akseli vaan alas, on sitten paljon helpompi työskennellä. Se on äkkiä otettu se akseli sieltä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B