Pontiac GTO 5.7 V8 (Holden Monaro) -04
- motorsport
- 'Diplomat'

No onhan Australia aika kaukana Saksasta ainakin. Ja onhan tuota aika paljon modifioitu siellä, että siinä mielessä pitää kyllä paikkansa. Tuli joo itsekin tuo huomattua siitä lehdestä.G.T.S kirjoitti:Joo tuli bongattua myös... oli aika tyly kommentti "Auto on kaukaista sukua opelille"_Ari.I_ kirjoitti:bongattu uusimmassa GTI lehessä
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Missäs päin tuo -06 GTO vaikuttaa ja minkä värinen jne?PygmiPiru kirjoitti:Pitää oikeen itsekin tulla tänne pällistelemään... Meille tuli perheeseen juuri -06 GTO.
Kaunein 'Ooppeli', jolla ikinä olen ajanut. LS-tekniikasta kannattaa sit kysellä vaikka F-Body Club of Finlandin foorumilta.
Tähän saakka Suomessa on tiettävästi ollut vain 2 uusikoppaista GTO:ta, minun keltainen -04 ja toinen musta -04. -06-mallinen on vielä parempi kuin tuo oma -04, koska siinä on LS2 ja paremmat jarrut.
Onneksi olkoon vaan GTO-Monarolle sinnekin. On tuo vaan hieno automalli, itse olin "myyty" kun ekan kerran uusikoppaisesta Holden Monarosta näin kuvan ja sitten kun 2004 näki ensimmäisen kerran livenä ja pääsi ottamaan kylmiä tyyppejä...
Tekniikasta löytyy paljon tietoa tuolta USA:n GTO-foorumeilta, joita on useita hyviä. Itse olen ollut vähän siinä kuvassa, että jotkut F-body-harrastajat eivät oikein pidä GTO:sta kun luulevat että se "tappoi" F-bodyt, vaikka näinhän asian laita ei suinkaan ole.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Me vaikutamme vielä 2-3 vuotta Houstonissa, Texasin lämpimässä sydämessä.ata kirjoitti: Missäs päin tuo -06 GTO vaikuttaa ja minkä värinen jne?
Tähän saakka Suomessa on tiettävästi ollut vain 2 uusikoppaista GTO:ta, minun keltainen -04 ja toinen musta -04. -06-mallinen on vielä parempi kuin tuo oma -04, koska siinä on LS2 ja paremmat jarrut.
Onneksi olkoon vaan GTO-Monarolle sinnekin. On tuo vaan hieno automalli, itse olin "myyty" kun ekan kerran uusikoppaisesta Holden Monarosta näin kuvan ja sitten kun 2004 näki ensimmäisen kerran livenä ja pääsi ottamaan kylmiä tyyppejä...
Tekniikasta löytyy paljon tietoa tuolta USA:n GTO-foorumeilta, joita on useita hyviä. Itse olen ollut vähän siinä kuvassa, että jotkut F-body-harrastajat eivät oikein pidä GTO:sta kun luulevat että se "tappoi" F-bodyt, vaikka näinhän asian laita ei suinkaan ole.
Auto on Phantom Black Metallic, punaisella sisustalla. Manuaali, tottakai!
Yhdellä yksityisellä ollut ennen meitä. Autoliikkeissä ja huutokaupoissa kiertänyt jonkin aikaa, kunnes tuli meille viime viikon maanantaina.
Ei olla autoa nostettu vielä nosturille, mutta kovasti vaikuttaisi olevan aftermarket-putkisto, Borlan sellainen ja x-putkella. Mukavat äänet!
Päitä tuo auto täälläkin kääntää, ihmiset tietävät kyllä, ettei nämä ole niitä ihan halvimpia autoja. Vaikka itse pidämme kuin kukkaa kämmenellä, ei paikalliset kuitenkaan arvosta omaansa saati muiden omaisuutta, joten naarmuja on pintaan tullut.
Suomessa meillä on Firebird, ja päätimme jatkaa Pontiac -linjalla. Haaveissa toki myös kaksi muuta Pontiacia lisäksi (Solstice ja uudempi Firebird).
OK, hyvä valinta joka tapauksessa!PygmiPiru kirjoitti: Me vaikutamme vielä 2-3 vuotta Houstonissa, Texasin lämpimässä sydämessä.Muuttoautonahan tuon sitten vain Suomeen saa...
Auto on Phantom Black Metallic, punaisella sisustalla. Manuaali, tottakai!
Yhdellä yksityisellä ollut ennen meitä. Autoliikkeissä ja huutokaupoissa kiertänyt jonkin aikaa, kunnes tuli meille viime viikon maanantaina.
Ei olla autoa nostettu vielä nosturille, mutta kovasti vaikuttaisi olevan aftermarket-putkisto, Borlan sellainen ja x-putkella. Mukavat äänet!
Päitä tuo auto täälläkin kääntää, ihmiset tietävät kyllä, ettei nämä ole niitä ihan halvimpia autoja. Vaikka itse pidämme kuin kukkaa kämmenellä, ei paikalliset kuitenkaan arvosta omaansa saati muiden omaisuutta, joten naarmuja on pintaan tullut.![]()
Suomessa meillä on Firebird, ja päätimme jatkaa Pontiac -linjalla. Haaveissa toki myös kaksi muuta Pontiacia lisäksi (Solstice ja uudempi Firebird).
Houstonissa on tullut käytyä itsekin, silloin oli itselläni alla Ford Thunderbird LX V8 -05 ja vuosi oli 1996...
Solstice on hieno laite myös, sen rinnakkaismallia Saturn Sky Red Lineähän myydään sitäpaitsi täällä päin maailmaa Opel GT:nä. Vapariversiota ei tänne tuoda ollenkaan. Ja Firebirdeissäkään ei ole mitään vikaa.
Olihan GTO aika kallis auto uutena USA:ssa, selvästi kalliimpi kuin vaikka Mustang joka onkin aika suosittu malli, joita on tännekin roudattu aika paljon (suhteessa todella korkeaan maahantuontihintaan ilman muuttoauton poikkeuksia).
17" vanteilla on tuo meidän yksilö (alkuperäiset vanteet vielä hyvässä kunnossa!), vaikka olishan ne 18" olleet komeammat. Saapa nuo vielä ostettuakin, jos haluaa. Ja juurikin noiden eri foorumien kautta ollaan paikalliseen vuohiporukkaan tutustuttu.ata kirjoitti: Hyvä väriyhdistelmä on tuo metallinmusta ja punainen sisustakin. Et kertonut onko auto tullut uutena 17" vai 18" vanteilla (valinnainen vuosimallissa -06), mutta valmistusmäärä 2006 GTO Phantom Black/Red manuaalivaihteistolla on 417 17" pyörillä ja 370 18" pyörillä eli yhteensä 787 kappaletta, hieman vähemmän kuin tuota omaa 2004 Yellow Jacket/black manuaalia joita tehtiin 1014 kappaletta, ellet jo tuota tiennytkin. Suurin osa phantom black-värisistäkin on tehty mustalla sisustalla. LS1GTO.com:ista löytyy paljon tietoa automallista (tai jos haluaa, sinne pääsee myös LS2GTO.com-osoitteella, mutta on sama saitti...).
Solstice on hieno laite myös, sen rinnakkaismallia Saturn Sky Red Lineähän myydään sitäpaitsi täällä päin maailmaa Opel GT:nä. Vapariversiota ei tänne tuoda ollenkaan. Ja Firebirdeissäkään ei ole mitään vikaa.
Autohan on ollut pidemmän aikaa haaveena, ja kaikki tieto revitty irti. Samoin kuin Solsticestakin. Haaveet tuo todeksi tämä tänne muuttaminen, onneksi!
Solsticesta odotellaan sitä katollista mallia, ei viitsi tuoda Suomeen rättikattoa hajoamaan, kun kelitkin Suomessa on mitä on.
*klik*
Joku hullu (mun mies) on suunnitellut ties mitä tuohon autoon jo... On vilahdellu remmit ja ties mitä muuta, kun ei tunnu mikään hevosvoimamäärä riittävän.
Ei pahan näköinen ollenkaan. Noita samanlaisia 17" orggisvanteita mullakin on 2 sarjaa (kesä- ja talvirenkailla) ja tarkoitus olisi jossain vaiheessa hommata jotkut 18-tuumaiset vielä.
Tehoahan ei ole koskaan tarpeeksi... remmiä tekisi myös mieli, mutta ne ei ihan halpoja ole...
Tehoahan ei ole koskaan tarpeeksi... remmiä tekisi myös mieli, mutta ne ei ihan halpoja ole...
-
v28vx37
- 'Agila'
- Viesti:
Re: Pontiac GTO 5.7 V8 (Holden Monaro) -04
Tervehdys, pari kuvaa eiliseltä Mt Baw Baw kruiselta saattaisi sopia tämän threadin teemaan:

Keikka oli paikallisen LS1.com.au foorumin järjestämä täällä Melbournessa ja messissä yli 40 erilailla viritettyä V8:ia, pääosin Holden Commodoreja ja siitä johdettuja versioita. Mukana myös kaksi Holden Monaroa (ylläoleva oma ajopelini) ja kaksi HSV Coupea. Hyvä reissu!
Lisää kuvia Monarosta Flickrissä: http://www.flickr.com/photos/v28vx37/se ... 480423575/
Lisää kuvia kruiselta: http://www.ls1.com.au/forum/showthread. ... 457&page=2

Keikka oli paikallisen LS1.com.au foorumin järjestämä täällä Melbournessa ja messissä yli 40 erilailla viritettyä V8:ia, pääosin Holden Commodoreja ja siitä johdettuja versioita. Mukana myös kaksi Holden Monaroa (ylläoleva oma ajopelini) ja kaksi HSV Coupea. Hyvä reissu!
Lisää kuvia Monarosta Flickrissä: http://www.flickr.com/photos/v28vx37/se ... 480423575/
Lisää kuvia kruiselta: http://www.ls1.com.au/forum/showthread. ... 457&page=2
Holden Monaro 2002
Komeita kuvia!
Tänään tulleessa uudessa Brittiläisessä Total Vauxhall-lehdessä on kansikuva-autona ja pääfeaturena muuten keltainen 2004 Monaro, jossa on alkuperäinen 5,7 LS1 porattu LS7:n mittoihin 7,0-litraiseksi sekä lisätty pari turboa ja vaihdettu myös käytännössä kaikki koneen liikkuvat osat ja melkein kaikki muukin ja voimansiirrossakin kaikki muu paitsi T56-laatikko. Sisusta oli pidetty vakiona ja ulkoa siihen oli asennettu HSV Coupe4:n korisarja, vanteet ja jarrut. Tehoa autosta oli mitattu 1017 hv ja tavoitteena on 200 mph nopeuden rikkominen jollain lentokentällä ensi kesänä... ja silti se on jokapäiväisessä käytössä edelleen omistajalla. Rakentajana Monkfish Performance-niminen firma Englannissa.
http://www.monkfishperformance.co.uk/eu ... onaro.html
Tänään tulleessa uudessa Brittiläisessä Total Vauxhall-lehdessä on kansikuva-autona ja pääfeaturena muuten keltainen 2004 Monaro, jossa on alkuperäinen 5,7 LS1 porattu LS7:n mittoihin 7,0-litraiseksi sekä lisätty pari turboa ja vaihdettu myös käytännössä kaikki koneen liikkuvat osat ja melkein kaikki muukin ja voimansiirrossakin kaikki muu paitsi T56-laatikko. Sisusta oli pidetty vakiona ja ulkoa siihen oli asennettu HSV Coupe4:n korisarja, vanteet ja jarrut. Tehoa autosta oli mitattu 1017 hv ja tavoitteena on 200 mph nopeuden rikkominen jollain lentokentällä ensi kesänä... ja silti se on jokapäiväisessä käytössä edelleen omistajalla. Rakentajana Monkfish Performance-niminen firma Englannissa.
http://www.monkfishperformance.co.uk/eu ... onaro.html
Spinneri Magazinessa on artikkeli aiheesta.
http://www.spinneri.fi/
http://www.spinneri.fi/