mimmix kirjoitti:
Väitätkö mua lastenhakkaajaks?
En. Totesin vain vallitsevan mielipideilmaston. Sulla tuskin edes on lapsia, toisin kuin osalla meistä.
edit: Niin, mitään hyviä ideoitahan teiltä ei ole tullut. Jokaiseen missä olis paikka kertoa mikä olis sitten teiltä oikeaoppisilta lastenkasvattajilta se hyvä rangaistus, tuleekin vaan hirveä paatos siitä miten muut hakkaavat lapsiaan.
Oletko lukenut tätä ketjua lainkaan, vai puututko vain näihin yksittäisiin herätteisiin? Kyllä tuolla pitäisi vieläkin olla ihan omia kasvatusperiaatteita, vaikka en niitä jokaisen esimerkin perään laitakaan muistutukseksi. Minulla ei ole mitään tapauskohtaista esimerkkiluetteloa, koska näillä periaatteilla sellaista ei tarvita. Fyysisillä metodeilla on toisin, sillä eikö sillä puolella rangaistuksen pitäisi koveta kun teko pahenee, sillähän metodia on puolustettukin.
megaman kirjoitti:Nykyään ei kannata juurikaan muuta tehdä kuin lässyttää. Yksi kaveri kantoi kiukuttelevan poikansa kainalossa autoon, kun ei muuten suostunut yhteistyöhön --> lastensuojelutapaus.
Puhuminen ja lässyttäminen eivät ole synonyymejä. Ilmeisesti haet mallia "minä puhun, muut lässyttävät"?
Lapsen kantaminen on ok, niitähän kannetaan monissa eri tilanteissa. Jos kantaminen toteutetaan niin, että siitä tulee lastensuojelutapaus, on kantotapa jokseenkin erikoinen. En tunne lastensuojelun toimintaperiaatteita (kun ei ole tarvinnut tutustua), mutta jotenkin tuntuu siltä, että kantamisen lisäksi on vaadittu jo aika paljon muutakin.
Johnny kirjoitti:hymyilkää vaan niin saatatte vaan vaikuttaa tyhmiltä mutta älkää avatko suutanne ja varmistako sitä asiaa
Voi miten hienosti sanottu... Olisikohan niin, että tässä ketjussa on jo rintamalinjat vedetty niin syvään, että keskustelu tuottaa enemmän lämpöä kuin valoa (get it?). Lukko kiinni ja avain järveen?