3ov astra turbo
No niinpä tietysti..sporttiastran nimi varmaankin myös muuttuu "wannebeOPC":ksiOn 2003-06-17 07:59, Rak wrote:
Eikä kannata kohta niiden levikkeiden perusteellakaan opc:ksi tuomita, 2003,5 vuosimallista eteenpäin sporttiastroissa on opc:n korisarjat.
No..jos ite olisin Opelilla mallistosta päättävänä niin en tekis tuollaista ratkaisua. OPC:n on kai tarkoitus olla erikoismalli..ja erikoismallin on kai tarkoitus erottua massasta..ja se ei tule toteutumaan jos noin käy. Olisi nyt luullut että olisivat oppineet jotakin Opelillakin noista ulkonäköasioista..mutta kun ei niin ei..
Pikku vertaus toisen saksalaismerkin vastaavasta: AMG-mallien on tarkoitus erottua muusta massasta.."vakiovarusteena" ei saa AMG-korisarjoja muihin kuin AMG-malleihin. Lisävarusteena AMG-korisarjan saa mutta hinta on viety niin korkealle että käytännössä olisi hulluutta hankkia kyseinen korisarja.
Sama juttu lienee BMW:llä M-sarjojen kanssa..?!
OPC lienee Opelilla vastaava kuin mersulla AMG ja BMW:llä M-sarja,joten sinänsä noita voi enemmän kuin hyvin vertailla keskenään.
<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2003-06-20 10:05 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2003-06-20 10:06 ]</font>
öö...nyt mä en oikein tajua. eikös se oo ihan järkevää että samasta asiasta maksetaan saman verran kahdessa eri paikassa? tällöin ei suomesta tulis mikään käytettyjen autojen helvetti, mutta kaikilla olisi mahdollisuus saada erikoinen auto järkevään hintaan myös suomessa, mikäli suomen markkinat ei pysty moisia tarjoamaan. eihä siin o mitää järkee jos se on selvästi halvempaa hankkia auto jostain muualta kuin kotimaasta, ennemmin toisinpäin.On 2003-06-16 16:16, mä wrote:
Joo..tuota..viimeksi tänään taisi olla lehdessä juttua siitä että tuontiauton tuominen on yritykselle edullisempaa kuin yksityiselle..liittyen alv:oon ym ym.
Veikkaanpa että tuo verouudistus on vielä(-kin) ihan raakile ja tulee kokemaan vielä monta uudistusta ja uudistuksen uudistusta ennenkuin se on saavuttanut lopullisen muotonsa.
Ja kuten jo tuossa aiemmin kirjoitin niin ainakin mun laskujen/ kyselyiden tulos oli se että uudehkon auton tuonti ei kannata koska verot nousee kohtuuttomiksi. Ei oikein tunnu järkevältä/ oikeudenmukaiselta että 2-3v ikäisen auton saa Suomesta kutakuinkin samaan hintaan kuin jos sen hakee ulkomailta.
No..aika näyttää kuinka asia muuttuu..
tietysti kaikilla on nyt tietysti "hieman" itsekeskeinen asenne tämän suhteen eikä asioita ajatella sen pidemmälle kuin, että olisihan minusta mukava saada auto saksasta 50% totuttua edullisemmin.
edit: ja siinä olen kyllä porukan kanssa samaa mieltä, että on virhe lykätä OPC-korisarjoja normiastroihin, vaikka tällöinkin tulee tämä "enemmän mulle samalla rahalla" ilmiö. ilmeisesti myös uusiin kiisselizafiroihin tulee opc-korisarja...ainakin saksanmaalla.

</center>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Veeksi on 2003-06-22 01:21 ]</font>
öö...nyt mä en oikein tajua. eikös se oo ihan järkevää että samasta asiasta maksetaan saman verran kahdessa eri paikassa? tällöin ei suomesta tulis mikään käytettyjen autojen helvetti, mutta kaikilla olisi mahdollisuus saada erikoinen auto järkevään hintaan myös suomessa, mikäli suomen markkinat ei pysty moisia tarjoamaan. eihä siin o mitää järkee jos se on selvästi halvempaa hankkia auto jostain muualta kuin kotimaasta, ennemmin toisinpäin.On 2003-06-22 01:18, Veeksi wrote:
tietysti kaikilla on nyt tietysti "hieman" itsekeskeinen asenne tämän suhteen eikä asioita ajatella sen pidemmälle kuin, että olisihan minusta mukava saada auto saksasta 50% totuttua edullisemmin.
Ja toiseksi mun mielestä sekään ei ole oikeudenmukaista eikä kenenkään kannalta järkevää että esim 2-4v ikäisen auton tuominen on huomattavasti kalliimpaa kuin 8-10v ikäisen tuontiauton.
Mielestäni nykyistä tapaa laskea tuontiauton vero pitäisi muuttaa siten että myös noiden 2-3v ikäisten autojen tuonti olisi kannattavampaa..eli siis oli auton ikä mikä tahansa niin suhteessa veron tulisi olla samaa suuruusluokkaa. Nykyinen tapahan kiistatta suosii noiden vanhempien autojen tuontia..joka ei mielestäni ole loppujenlopuksi kenenkään etu.
Tässä kun lähes päivittäin näkee autoja mitä laivoista ajetaan ulos niin minusta suurin osa niistä autoista on juuri niitä autoja joita ei niin välttämättä tarvitsisi suomen teille tuoda.(= noi 10v vanhoja diesel-mersuja,10v tai yli bemareita ja samaa ikää olevia audeja..)
Eli pahoin näyttää että "autojen hautausmaa" toteutuu sittenkin...