Poliisi haluaa kaikkien suomalaisten sormen jäljet

Tänne kaikki vitsit, hauskat jutut, netistä löydetyt hauskat linkit, autoihin liittymättömät gallupit ja muu vastaava.
jopi
'Diplomat'
'Diplomat'

Poliisi haluaa kaikkien suomalaisten sormen jäljet

Viesti Kirjoittaja jopi »

Savolainen, puhus nyt hieman järkeä niille siellä. Jos tämä tulee voimaan niin mä ainakin poista itseltäni kemiallisesti sormenjäljet. Sen verran olen valmis kipua sietämään.
Ihan niin kuin tuolla nyt ennalta ehkäistäisiin rikoksia iha kauheasti. Kohta meillä on sama salakuuntelu laki kuin ruotsissa otettiin tuossa kuukausi sitten käyttöön.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008070 ... 0_uu.shtml
"Tykkään dokaa Visalla ja liikkuu iteäni isompien naisten kanssa."
Omeletti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Omeletti »

Mun mielestä taas ihan ok juttu. Tiedän että en ole kriminaali enkä tule tulevaisuudessakaan rikoksia tekemään niin saa ottaa multa ihan vapaasti. Kyllä nimittäin on vituttanut sen pari kertaa kun autoonkin on murtauduttu ja vieraita sormenjälkiä löytynyt, mutta ei rekisteristä niille omistajaa.

Tämä valtakunnallinen sormenjälkirekisterihän olisi rikostutkinnallisesti oikeasti hyödyllinen väline, eikä sitä voi verratakaan Ruotsin salakuuntelulakiin, jossa pelätään lähinnä terroristipeikkoja. Tuosta salakuuntelun hyödystä ei taida olla kovin suuria takeita.
Opel Vectra B CD 2.0 16v
temevee
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja temevee »

Minusta ainakin ihan sama, en aio semmoisia rikoksia tehdä että jäisin sormenjäljistä kiinni :lol:
Wannabecalibra
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Wannabecalibra »

Ihan sama mulle... Saavat kyllä tulla täältä kämpiltä ottamaan sormenjäljet, en jaksa moisen asian takia vaivautua tuhlaamaan aikaa ja rahaa... Tarvittaessa voivat kuvata perskarvatkin...
Allekirjoittaneella rupeaa ikä painamaan... Näkökin rupeaa heikkenemään, kun ei meinaa enään selvää päivääkään nähdä.
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Anodi »

Ihan hyvä idea teoriassa. Mitäs meillä lainkuuliaisilla kansalaisilla on pelättävää. Toteuttaminen voi vaatia jonkin verran resursseja, jotka ovat kuulema muutenkin niukat..
=Pasi=
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja =Pasi= »

Kyllä niillä mun sormenjäljet jo pitäis arkistoissaan olla.
jopi
'Diplomat'
'Diplomat'

Porukka ei taas ajattele ollenkaan omaa persettään pidemmälle.
gfi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja gfi »

Siinäpäs ottaa, ei haittaa.
Talk to the hand, cause the face isn't listening.
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Alpha »

teille varmaan voidaan asentaa valvontakameratkin himaan, ihan vaan kato ennaltaehkästään näitä rikoksia?
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
buctu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja buctu »

Autoihin ja moottoripyöriin myös ajoneuvokohtaiset sydeemit mitkä rekisteröi automaattisesti ylinopeudet yms.
liikenneturvallisuuden nimissä?

Onneksi melkein kaikille foorumilaisille käy tämäkin, kun eihän sitä koskaan ajeta kumminkaan ylinopeutta :roll:
Space Shuttle
LadyBug <- MYYTÄVÄNÄ
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

jopi kirjoitti:Porukka ei taas ajattele ollenkaan omaa persettään pidemmälle.

No selitä sitten mitä haittaa tuosta on rehelliselle kansalaiselle? Ainut haitta on rikollisille, kun jäävät helpommin kiinni. Taidat kuulua tähän porukkaan... :roll:
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
|vectraman|
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Toisen lavastaminen rikokseen/murhaan tms. kävisi paljon helpommin, jos poliiseilla olisi kaikkien sormen jäljet tietokannassa, muuta huonoa ei tule nyt äkkiselti mieleen :roll:
jopi
'Diplomat'
'Diplomat'

harza kirjoitti:

No selitä sitten mitä haittaa tuosta on rehelliselle kansalaiselle? Ainut haitta on rikollisille, kun jäävät helpommin kiinni. Taidat kuulua tähän porukkaan... :roll:
Jos et ymmärrä mitä tällä hain takaa niin ei voi mitään. Parempi kun menet takaisin viilaamaan sitä mäntää ja kuvittelet, että asiat ovat hyvin ja parempi kun minun puolestani valvotaan ja päätetään asioita. Aivan sama kunhan minä saan olla täällä kotona rauhassa, istua omalla sohvalla, juoda keski olutta ja katsoa omasta telkkaristani näitä sirkushuveja.
Helpless
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Helpless »

Tälläkin asialla on kaksi puolta.

Periaatteessa ihan ok.

Itellä ei ainakaan ole pelättävää, että minulle mitään ongelmia koituisi vaikka jälkeni jossain arkistossa olisivatkin.

Toisaalta taas jos tuonlainen asia menee läpi, niin siinä kustaan urakalla pienen ihmisen perusoikeuksien päälle.
Mitä seuraavaksi jos tuo toteutuu?
Seurantalaitteet jokaisen niskaan ihon alle heti synnytysosastolla?
TomTom
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TomTom »

jopi kirjoitti:
harza kirjoitti:

Jos et ymmärrä mitä tällä hain takaa niin ei voi mitään. Parempi kun menet takaisin viilaamaan sitä mäntää ja kuvittelet, että asiat ovat hyvin ja parempi kun minun puolestani valvotaan ja päätetään asioita. Aivan sama kunhan minä saan olla täällä kotona rauhassa, istua omalla sohvalla, juoda keski olutta ja katsoa omasta telkkaristani näitä sirkushuveja.
No perustele nyt kantasi, äläkä mesoa. Mielestäni tavalliselle kansalaiselle sormenjälkirekisteristä ei ole mitään haittaa, ei rajoita mitenkään ihmisen elämää, eikä loukkaa yksityisyyden suojaa jne.. Päinvastoin, varmasti rikollisten kiinisaamista auttaa moinen rekisteri kummasti. Jos jollain on eriävä mielipide, kuulisin sen mielelläni perusteluineen, koska en pysty millään keksimään mitään negatiivista kyseisestä ehdotuksesta.

Edit: @Helpless
Miten sormenjälkirekisteri loukkaa ihmisen perusoikeuksia?
"En ole puolesta, enkä vastaan.. pikemminkin päinvastoin."
Vastaa Viestiin