Poliisi haluaa kaikkien suomalaisten sormen jäljet
Poliisi haluaa kaikkien suomalaisten sormen jäljet
Savolainen, puhus nyt hieman järkeä niille siellä. Jos tämä tulee voimaan niin mä ainakin poista itseltäni kemiallisesti sormenjäljet. Sen verran olen valmis kipua sietämään.
Ihan niin kuin tuolla nyt ennalta ehkäistäisiin rikoksia iha kauheasti. Kohta meillä on sama salakuuntelu laki kuin ruotsissa otettiin tuossa kuukausi sitten käyttöön.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008070 ... 0_uu.shtml
Ihan niin kuin tuolla nyt ennalta ehkäistäisiin rikoksia iha kauheasti. Kohta meillä on sama salakuuntelu laki kuin ruotsissa otettiin tuossa kuukausi sitten käyttöön.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008070 ... 0_uu.shtml
"Tykkään dokaa Visalla ja liikkuu iteäni isompien naisten kanssa."
Mun mielestä taas ihan ok juttu. Tiedän että en ole kriminaali enkä tule tulevaisuudessakaan rikoksia tekemään niin saa ottaa multa ihan vapaasti. Kyllä nimittäin on vituttanut sen pari kertaa kun autoonkin on murtauduttu ja vieraita sormenjälkiä löytynyt, mutta ei rekisteristä niille omistajaa.
Tämä valtakunnallinen sormenjälkirekisterihän olisi rikostutkinnallisesti oikeasti hyödyllinen väline, eikä sitä voi verratakaan Ruotsin salakuuntelulakiin, jossa pelätään lähinnä terroristipeikkoja. Tuosta salakuuntelun hyödystä ei taida olla kovin suuria takeita.
Tämä valtakunnallinen sormenjälkirekisterihän olisi rikostutkinnallisesti oikeasti hyödyllinen väline, eikä sitä voi verratakaan Ruotsin salakuuntelulakiin, jossa pelätään lähinnä terroristipeikkoja. Tuosta salakuuntelun hyödystä ei taida olla kovin suuria takeita.
Opel Vectra B CD 2.0 16v
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
Ihan sama mulle... Saavat kyllä tulla täältä kämpiltä ottamaan sormenjäljet, en jaksa moisen asian takia vaivautua tuhlaamaan aikaa ja rahaa... Tarvittaessa voivat kuvata perskarvatkin...
Allekirjoittaneella rupeaa ikä painamaan... Näkökin rupeaa heikkenemään, kun ei meinaa enään selvää päivääkään nähdä.
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Jos et ymmärrä mitä tällä hain takaa niin ei voi mitään. Parempi kun menet takaisin viilaamaan sitä mäntää ja kuvittelet, että asiat ovat hyvin ja parempi kun minun puolestani valvotaan ja päätetään asioita. Aivan sama kunhan minä saan olla täällä kotona rauhassa, istua omalla sohvalla, juoda keski olutta ja katsoa omasta telkkaristani näitä sirkushuveja.harza kirjoitti:jopi kirjoitti:Porukka ei taas ajattele ollenkaan omaa persettään pidemmälle.
No selitä sitten mitä haittaa tuosta on rehelliselle kansalaiselle? Ainut haitta on rikollisille, kun jäävät helpommin kiinni. Taidat kuulua tähän porukkaan...
"Tykkään dokaa Visalla ja liikkuu iteäni isompien naisten kanssa."
Tälläkin asialla on kaksi puolta.
Periaatteessa ihan ok.
Itellä ei ainakaan ole pelättävää, että minulle mitään ongelmia koituisi vaikka jälkeni jossain arkistossa olisivatkin.
Toisaalta taas jos tuonlainen asia menee läpi, niin siinä kustaan urakalla pienen ihmisen perusoikeuksien päälle.
Mitä seuraavaksi jos tuo toteutuu?
Seurantalaitteet jokaisen niskaan ihon alle heti synnytysosastolla?
Periaatteessa ihan ok.
Itellä ei ainakaan ole pelättävää, että minulle mitään ongelmia koituisi vaikka jälkeni jossain arkistossa olisivatkin.
Toisaalta taas jos tuonlainen asia menee läpi, niin siinä kustaan urakalla pienen ihmisen perusoikeuksien päälle.
Mitä seuraavaksi jos tuo toteutuu?
Seurantalaitteet jokaisen niskaan ihon alle heti synnytysosastolla?
No perustele nyt kantasi, äläkä mesoa. Mielestäni tavalliselle kansalaiselle sormenjälkirekisteristä ei ole mitään haittaa, ei rajoita mitenkään ihmisen elämää, eikä loukkaa yksityisyyden suojaa jne.. Päinvastoin, varmasti rikollisten kiinisaamista auttaa moinen rekisteri kummasti. Jos jollain on eriävä mielipide, kuulisin sen mielelläni perusteluineen, koska en pysty millään keksimään mitään negatiivista kyseisestä ehdotuksesta.jopi kirjoitti:Jos et ymmärrä mitä tällä hain takaa niin ei voi mitään. Parempi kun menet takaisin viilaamaan sitä mäntää ja kuvittelet, että asiat ovat hyvin ja parempi kun minun puolestani valvotaan ja päätetään asioita. Aivan sama kunhan minä saan olla täällä kotona rauhassa, istua omalla sohvalla, juoda keski olutta ja katsoa omasta telkkaristani näitä sirkushuveja.harza kirjoitti:jopi kirjoitti:Porukka ei taas ajattele ollenkaan omaa persettään pidemmälle.
No selitä sitten mitä haittaa tuosta on rehelliselle kansalaiselle? Ainut haitta on rikollisille, kun jäävät helpommin kiinni. Taidat kuulua tähän porukkaan...
Edit: @Helpless
Miten sormenjälkirekisteri loukkaa ihmisen perusoikeuksia?
"En ole puolesta, enkä vastaan.. pikemminkin päinvastoin."