ilmastoinnin huolto.......

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
villep
'Kadett'
'Kadett'

ilmastoinnin huolto.......

Viesti Kirjoittaja villep »

Elikkäs -00 mallisessa astrassani on ruvennut ilmastointilaitetta käytettäessä tulemaan hajuhaittoja.Eli kun laitetta käyttää ja sitten laittaa pois päältä niin parin minuutin päästä autossa rupee haisemaan sellanen "ummehtunut hikisukka".Eikös toi ilmiö johdu siitä että höyrystinkennoon on muodostunut jotain bakteereita mitkä sitten aiheuttaa noita hajuja?Minkälainen homma olis putsata toi järjestelmä että pääsis tosta paskan hajusta???kokeilin sellasta puhdistus spreitä mikä jätettiin suihkuamaan auton sisälle ikkunan ja ovet kiinni sisäilmankierto + AC päälle mutta siitä ei ollu mitään apua.....
Astra22
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Astra22 »

Itse pääsin pari vuotta sitten hajuista eroon Motipin Airco Air Freshnerillä (omenantuoksuisella).
Käyttö samalla tavalla kuin käyttämälläsi aineella.

Kolme päivää sai tuuletella, mutta sitten tuoksuun tottui.:D

Ilmastoinnin kun vielä ottaa pari kolme kilometriä ennen määränpäätä pois päältä, niin ehtii kenno kuivua, eikä uutta hajunaiheuttajaa muodostu.
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tietty ensimmäinen mikä tulee tehdä ennen ko tököttien käyttöä on vaihtaa se kastunut ja homeinen raitisilmasuodatin uuteen ;)
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

TJT kirjoitti:Tietty ensimmäinen mikä tulee tehdä ennen ko tököttien käyttöä on vaihtaa se kastunut ja homeinen raitisilmasuodatin uuteen ;)
Totta, itse vaihtanut väh. vuoden välein ja viime vaihtovälillä suodattimessa kasvoi jo jotain itiöitä, tms. hauskaa.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
villep
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja villep »

Joo o....itse käytin juuri tuota samaa motipin tuotetta,kyllähän se raikasti jonkun verran mutta siitä huolimatta se "hikisukka" haisi sielä taustalla.Raitisilmasuodatin on vaihdettu noin 2kk sitten huollossa.Lisäksi katsoin sen kunnon muutama päivä sitten ja hyvältä näytti....
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Kannattaa kokeilla tehdä vielä uusintakäsittely.

Itse puhdistin omasta librasta höyrystinkennon sellaisella vaahdolla joka suihkutettiin suoraan kennon pintaan ja annettiin olla muistaakseni tunnin verran.
Sieltä sitten pikkuhiljaa itsekseen valui kondenssinvedenpoistoputkea pitkin pihalle ja hajut häipyivät ja pysyivätkin poissa.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Tässä jotain löpinää liittyen ilmastointiin: http://www.caravan-lehti.fi/mp/db/webma ... i_C406.pdf
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Vastaa Viestiin