ilmastoinnin huolto.......
ilmastoinnin huolto.......
Elikkäs -00 mallisessa astrassani on ruvennut ilmastointilaitetta käytettäessä tulemaan hajuhaittoja.Eli kun laitetta käyttää ja sitten laittaa pois päältä niin parin minuutin päästä autossa rupee haisemaan sellanen "ummehtunut hikisukka".Eikös toi ilmiö johdu siitä että höyrystinkennoon on muodostunut jotain bakteereita mitkä sitten aiheuttaa noita hajuja?Minkälainen homma olis putsata toi järjestelmä että pääsis tosta paskan hajusta???kokeilin sellasta puhdistus spreitä mikä jätettiin suihkuamaan auton sisälle ikkunan ja ovet kiinni sisäilmankierto + AC päälle mutta siitä ei ollu mitään apua.....
Itse pääsin pari vuotta sitten hajuista eroon Motipin Airco Air Freshnerillä (omenantuoksuisella).
Käyttö samalla tavalla kuin käyttämälläsi aineella.
Kolme päivää sai tuuletella, mutta sitten tuoksuun tottui.
Ilmastoinnin kun vielä ottaa pari kolme kilometriä ennen määränpäätä pois päältä, niin ehtii kenno kuivua, eikä uutta hajunaiheuttajaa muodostu.
Käyttö samalla tavalla kuin käyttämälläsi aineella.
Kolme päivää sai tuuletella, mutta sitten tuoksuun tottui.
Ilmastoinnin kun vielä ottaa pari kolme kilometriä ennen määränpäätä pois päältä, niin ehtii kenno kuivua, eikä uutta hajunaiheuttajaa muodostu.
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
Totta, itse vaihtanut väh. vuoden välein ja viime vaihtovälillä suodattimessa kasvoi jo jotain itiöitä, tms. hauskaa.TJT kirjoitti:Tietty ensimmäinen mikä tulee tehdä ennen ko tököttien käyttöä on vaihtaa se kastunut ja homeinen raitisilmasuodatin uuteen
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Kannattaa kokeilla tehdä vielä uusintakäsittely.
Itse puhdistin omasta librasta höyrystinkennon sellaisella vaahdolla joka suihkutettiin suoraan kennon pintaan ja annettiin olla muistaakseni tunnin verran.
Sieltä sitten pikkuhiljaa itsekseen valui kondenssinvedenpoistoputkea pitkin pihalle ja hajut häipyivät ja pysyivätkin poissa.
Itse puhdistin omasta librasta höyrystinkennon sellaisella vaahdolla joka suihkutettiin suoraan kennon pintaan ja annettiin olla muistaakseni tunnin verran.
Sieltä sitten pikkuhiljaa itsekseen valui kondenssinvedenpoistoputkea pitkin pihalle ja hajut häipyivät ja pysyivätkin poissa.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Tässä jotain löpinää liittyen ilmastointiin: http://www.caravan-lehti.fi/mp/db/webma ... i_C406.pdf
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...