On 2003-06-12 19:30, JS wrote:
"päällepäin ihan vakion näköinen, mustat helmat ja kylkilistat jne, muuten valkoinen. Koneena siinä on 2.0 turbo ecotec ja G astra, eikä TDI =)
Sisusta on sportive, ei mitään ihmeellistä, ei merkkiäkään OPC astrasta."
Lue ajatuksella.
Ei OPC-astra ole tollasilla killuttimilla.
En ole nähnyt mutta uskon että jos pebe sanoo että kylkilistassa lukee sportive eikä OPC, niin en kyseenalaista...
Jep..mutta toisaalta pebe sanoi sen olevan tehdastekoinen..ei tekniikan vaihtoa jne
No..ainoa varma asia lienee se että jossakin päin Suomea on G-Astra jonka konepellin alla on turbo..ja itseasiassa se nyt on ihan yks ja sama onko se OPC vai joku muu "viritelmä"..turha siitä nyt on kinaamaan kuitenkaan alkaa..varsinkaan kun juuri kukaan meistä ei ole edes nähnyt koko autoa.
Semmoinen auto löytyy esimerkiksi täältä pääkaupunkiseudulta.Eihän tuo luulisi kovin erikoinen olevan..??
Kaikki Opelin omistajat eivät omista nettiä tai tiedä näistä sivuista mitään joten Relax joten heidän kommentinsa jää takaetuoikealle.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Vectr@ B on 2003-06-12 20:12 ]</font>
juu, ei nyt tapella. Laitoin topicin koska itselle oli yllätys. Ei se OPC ole, eli jääkö sitten vaihtoedoksi esim. Opel tehnyt testiauton pelkästään tähän tarkoitukseen?
Vanteina on 16" Opelin vakiot (5 puolaa jaettuna kahteen osaan, leviää hieman kehälle), isommat levyt takana kuin norm.
Pebe: Onko tuo auto muuten suomen kilvissä vai onko se edes kilvissä ollenkaan? Entä kuinka paljon siinä on mittarissa?
Oliskohan mahdollista että sakemannit alkaisivat valmistaa vakio 3 ovista turbo koneella?
Mä: ei aina noita autoja edes rahalla saa. Sillä itse olisin halunut jossain vaiheessa astra cabriolet turbon mutta ne ilmoitti tylisti että eipä saa vaikka maksais mitä tahansa. Aika outoa!
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
On 2003-06-12 23:23, Markus_J wrote:
Mä: ei aina noita autoja edes rahalla saa. Sillä itse olisin halunut jossain vaiheessa astra cabriolet turbon mutta ne ilmoitti tylisti että eipä saa vaikka maksais mitä tahansa. Aika outoa!
Kysyitkö useammalta Opel-myyjältä?? Meinaan vaan kun itse turbo- coupea olin hankkimassa niin ensimmäisessä liikkeessä vastaus oli jyrkkä ei koska auto ei enää ollut "listoilla", toisessakin liikkeessä ensimmäinen vastaus oli ei..mutta lupasi selvitellä asiaa..ja noin vkon päästä ilmoitti että on mahdollista saada mutta kestää jonkinaikaa. Ja kyllä se sitten kestikin..mutta tuli kuitenkin lopulta.
No..en tiedä, voi olla etteivät suostu jotakin mallia/ malleja..mikä sinänsä on outoa ja valitettavaa.
Nii..ja sitä piti vielä sanoa että onneks et saanut cabrio-Astraa..nimittäin coupe on ehkä noin 100x paremman näköinen Opeli..ainakin livenä nähtynä
No jos jonkun mielestä turbo nokkapellin alla tekee Astrasta OPC:n niin oolrait.
Mietitäänpä samankaltainen kuviteltu tilanne.
Otetaan yksi kappale E kadettia jota ei ole muuteltu valmistuksen jälkeen. Koneena c20xe, analogiset mittarit, mustat puskurit, normivalot, kyljessä teksti LS jne. jne.
Onko auto Opel Kadett GSi 16V?
-no ei mun mielestä.
Samankaltainen tilanne.
Enkä ole missään vaiheessa väittänyt tyyliin "se on niin harvinainen, ei se voi olla", harvinaisuudesta en ole tainnut mainita sanallakaan.
Kysyitkö useammalta Opel-myyjältä?? Meinaan vaan kun itse turbo- coupea olin hankkimassa niin ensimmäisessä liikkeessä vastaus oli jyrkkä ei koska auto ei enää ollut "listoilla", toisessakin liikkeessä ensimmäinen vastaus oli ei..mutta lupasi selvitellä asiaa..ja noin vkon päästä ilmoitti että on mahdollista saada mutta kestää jonkinaikaa. Ja kyllä se sitten kestikin..mutta tuli kuitenkin lopulta.
No..en tiedä, voi olla etteivät suostu jotakin mallia/ malleja..mikä sinänsä on outoa ja valitettavaa.
Nii..ja sitä piti vielä sanoa että onneks et saanut cabrio-Astraa..nimittäin coupe on ehkä noin 100x paremman näköinen Opeli..ainakin livenä nähtynä
Ei tarvinut kysyä kun tuttuja on paikallisessa Opel liikkeesä töissä! Sillon ne soitteli jokapaikkaa maahantuojalle yms. Mutta joka paikassa oli vastaus että ei saa.
Tuossa sun turbo coupe jutussa voi olla sekin syy että sai auton, koska kyseistä autoa on tuotu maahan jo ennestään. Cabria taas ei ole koskaan tuotu!
Mulla oli jo silloin coupe joten kyselin että oliskohan ollut mahdollista saada myös cabriona sitä. Kyllä se astra cabrio kyllä rätit alhaalla on ihan siistin näköinen. Ihailin niitä kun olin saksassa käymässä.
Mutta on se vaan kumma että heitä ei kiinnosta myydä autoa jos/kun ostaja olis tiedossa! Ei luulis olevan mahdoton homma saada maahantuojan tuotua cabriota maahan jos TODELLA tahtoa löytyis!
No..kai siihen jokin erinomaisen hyvä selitys on miksei cabrio-Astraa saa Suomeen tuotua..
On 2003-06-13 21:45, mä wrote:
Ok..olet varmaankin oikeassa.
Mutta on se vaan kumma että heitä ei kiinnosta myydä autoa jos/kun ostaja olis tiedossa! Ei luulis olevan mahdoton homma saada maahantuojan tuotua cabriota maahan jos TODELLA tahtoa löytyis!
No..kai siihen jokin erinomaisen hyvä selitys on miksei cabrio-Astraa saa Suomeen tuotua..
Ei mitään selitystä tullut. Ainoastaan tuli vataus ettei kuulu maahantuonti ohjelmaan!
Asia olisi eri jos auto olisi todella paljon erillainen joten huollot ja varaosat olisivat ongelma.
Ei nyt luulisi olevan kovin vaikeaa laittaa yhtä cabriota lavalle siinä samassa kuin muutkin autot tulee
Joo..ei tosiaan luulis olevan kovin hankalaa. Kun tosiaan huollot menis täysin samalla ohjelmalla kuin coupessakin..ja sama tehdas niitä taitaa pukata uloskin ja kun vielä nykyään coupetkin tulee tilausten mukaan yksittäiskappaleina Suomeen niin aivan samalla vaivalla sieltä tulis cabriokin.
Tuli mieleen muuten sellainen pikku yksityiskohta että siinä mun entisen turbon käyttöohjekirjassa oli myös cabrion käyttöohjeet..ensimmäisen coupen ohjekirjassa ei ollut. Miksiköhän ne on kääntänyt Suomeksi myös ne cabrion ohjeet..vai onkohan joskus ollut suunnitelmissa että cabrio otettais tuontiin mukaan?
On 2003-06-14 08:29, mä wrote:
Tuli mieleen muuten sellainen pikku yksityiskohta että siinä mun entisen turbon käyttöohjekirjassa oli myös cabrion käyttöohjeet..ensimmäisen coupen ohjekirjassa ei ollut. Miksiköhän ne on kääntänyt Suomeksi myös ne cabrion ohjeet..vai onkohan joskus ollut suunnitelmissa että cabrio otettais tuontiin mukaan?
Minkä vuotinen se sun eka coupe oli?
Muistaakseni cabrio tuli myöhemmin markkinoille kuin coupe joten se ehkä selittäisi tuon. Itselläni on 01 ja siinä on jo cabrion ohjeet myös mukana kuten myös OPC astrankin
On 2003-06-14 09:18, Markus_J wrote:
Minkä vuotinen se sun eka coupe oli?
Muistaakseni cabrio tuli myöhemmin markkinoille kuin coupe joten se ehkä selittäisi tuon. Itselläni on 01 ja siinä on jo cabrion ohjeet myös mukana kuten myös OPC astrankin
Joo..eka oli rekisteröity ihan loppuvuodesta 2000, eli vm oli kai periaatteessa 01, mutta ohjekirja varmaan hyvinkin 2000 "mallia". Seuraava coupe oli..tai on se vieläkin..mutta ei enää mulla vm 03 ja siinä tosiaan oli kanssa ne cabrion ohjeet..ja saattoipa olla OPC:nkin, mutta sitä en ihan varmasti muista.