Mutta pakko todeta, aina on faktaa saanut, joten kiitti.
Auto on, Opel Vectra, B2, -01, 2,6L V6, sport varustelutaso. Ajettu 130tkm.
Ongelma:
Käytin autoni katsastuksessa tänään, ja moottorinelektrooninen vikavalo paloi.
Tämän takia auto ei mennyt läpi katsastuksesta.
Ajoin katsastuksen jälkeen autoni Tammisaaren Opelille, löivät laitteen kiinni ja lukivat muistista.
Vikakoodi P0100 (Mitä se meinaa).
Liittyy ilmeisesti johonkin ilmamäärä mittariin, huoltomies puhui heikosta tulo singnaalista ilmamäärä mittarilta.
Muillakin Vectra kuskeilla vissiin ollut samaa ongelmaa, eikös ?
Tarve:
Nyt olisi 30 päivää aikaa korjata auto ja näytättää uudestaan katsastuksessa.
Ja nyt pitäisi löytää hyvä ja laadukas paikka johon auton vien huoltoon.
Seikkailen akselilla Järvenpää-Vantaa-Kirkkonummi-Tammisaari.
Eli olisiko vinkkiä antaa, kyseiseltä alueelta hyvää ja edullista korjaamoa.
Ps.
Tässä tulee vähän tausta tietoa autosta, mitä sille on käynyt, en tiedä vaikuttaako asiaan.
Eli korjautin autoni 120tkm huolto Karvian Nesteellä, huoltomies oli kuulemma valtuutettu Audi merkki huoltaja ja sanoi että pystyy tekemään autooni huollon.
(NIIN VISSIIN)
Noh, auto kävi 4 kertaa sitten siellä, että saatiin se huolto tehtyä.
Ensin tilattiin väärät osat.
Sitten ei vaihdettu kuin öljyt.
Kolmannella kerralla yritettiin vaihtaa tulppia, mutta olivatkin väärät, liian pitkät.
Neljännellä kerralla olin itse konehuoneessa ja vaihdoin tulpat ja käytin äijän ilmastointilaitteen täyttö laitetta, kun se ei itse siihen kyennyt.
Noh huollon jälkeen ajelin noin 6tkm ja yht'äkkiä kesken ajon, alkaa kuulumaan ääni joka viittaisi, et laturin remmi on löysällä.
Lyön tien sivuun, pelti auki, tarkistan hihnan hyvältä näyttää ja on kireä.
Matka jatkuu, 2 km ennen kotipihaa syttyy laturin merkkivalo ja autosta katoaa ohjaustehostin.
Teen päätöksen, että ajan auton kotiin, koska oon niin lähellä. Ei ole mieltä jättää auto niin lähelle kotia.
Kotona pelti auki kurkkaus sisään, vesipumpun hihnapyörä vääntynyt...
Hirveä kiroaminen.... RANEN auton renkaiden potkiminen ja soitto Auto-fit koskeloon, koska saisi huoltoa.
No auto vietiin huoltoon, oli siellä VAIN 2 kk, kun osaa ei kuulemma löydy.
Syy, miksi hihnapyörä hajosi oli 120tkm huollossa, huoltomies ei muistanut kiristää hihnapyörän pultteja. Huoltomies tunnusti tehneensä virheen.
No, sitte saan vihaisen soiton vastapuolen vakuutus yhtiöltä, tapiola.
Auto ollut siinä vaiheessa 1 kk ja 3 vkoa korjaamolla.
Viikko aikaa saada auto kuntoon tai sitten et enään ajele vuokra-autolla, jonka vastapuolen vakuutus korvasi.
Soitin hätä päissäni isälleni, joka alkoi ottaa asiasta selvää.
No hän löysi hihnapyörän autooni (Opelilla ja Saabilla 300 osan vajaus, kyseisestä osasta).
Ja kahdessa päivässä osa oli tilattu Espooseen ja auto oli kunnossa päivässä.
Summa summaarum, älä koskaan luota huoltomieheen, jos hän väittää, että joo joo hommat on tehty.
Pps.
Anteeksi tilityksestä ja auttakaa miestä mäjessä