Ilmastoinnin korjaus - Astra G
Ilmastoinnin korjaus - Astra G
Onkos kukaan korjannut Astra G:stä ilomastoinninkompuran mangneettiventtiiliä itse. Onko paha rasti se venttiilin irroitus ja mitä kaikkea kannattaa vaihtaa samalla. Ja saako sitä magneettiventtiiliä irrallaan, vai pitääkö uusia koko kompura. Jos joku viitsisi runoilla jonkin näköisiä ohjeita toimenpiteestä niin iso käsi.
Potilas on Astra G x20xev -99
Potilas on Astra G x20xev -99
Hoplaa, itse en vaihtanut vaan vaihdatin ac-carsystemsissä (jacce foorumilla). Itse ostin osan ooppelilta , muistaakseni reilun satasen maksoi. Työ taisi olla toisen satasen? Veikkaisinpa, että onnistuisi itsekin tehtynä. Aineitahan tuossa operaatiossa ei kai tartte käyttää pihalla.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Heze kirjoitti:Ok eli sen venttiilin saa irrallaankin...
Eikö muka kylmäineet karkaa taivaan tuuliin, jos se sen kompuran irroittelee autosta?Tähän jos saisi vielä varmuuden niin voisi alkaa suunnittelemaan remonttia
Karkaa jos otat kompuran irti, mutta ilmeisesti sen saa vaihdettua paikallaan. Siis ammattimies.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Olen huomannut että aika usein menee magneettiventtiili ja magneettikytkin -sanat sekaisin puhuttaessa ilmastoinnin kompuroista. Tässä tapauksessa on kyse magneettikytkimestä joka sijaitsee hihnapyörän yhteydessä.
ECU ja TCU Stage 1-3 ohjelmoinnit vespasta valtamerilaivaan.
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
No niin tuli tenkkapoo. Paikallinen opel-varaosamyyjän mukaan ei autooni saa mangneettikytkintä erikseen, vaan tarjosi ainoastaan vaihtokompuraa hintaan ~650€. Ei kiitos
Milläs nimellä se mangneettikytkin menee noissa varaosaluetteloissa? Ei kuulema löydy tuolla nimellä mitään... Ja mistä ovat kanssa opelistit tilanneet ko. osan?
Saksan eBayssä näky olevan uusia kompuroita alle kolmeensataan euroon.
e: vaikka tuosta -> http://cgi.ebay.de/Klimakompressor-Komp ... dZViewItem , jos kiinnostaa
e: vaikka tuosta -> http://cgi.ebay.de/Klimakompressor-Komp ... dZViewItem , jos kiinnostaa
Laitanpas nyt sitten samaan topiciin.
Mitäs muuta tuostä ilmastoinnista on tapana hajota kuin tuo magneettikytkin? Omasta ilmastoinnista kuuluu välillä rahinaa joka loppuu heti kun ilmastoinnin laittaa pois päältä, onko tuo magneettikytkimen oireita vai jotain muuta?
Mitäs muuta tuostä ilmastoinnista on tapana hajota kuin tuo magneettikytkin? Omasta ilmastoinnista kuuluu välillä rahinaa joka loppuu heti kun ilmastoinnin laittaa pois päältä, onko tuo magneettikytkimen oireita vai jotain muuta?
Opel Astra Caravan 1.6 16v Edition -01
Ex Opel Corsa 1.2 16v Edition 100 -99
Ex VW Golf 1.6 -88
Ex Opel Corsa 1.2 16v Edition 100 -99
Ex VW Golf 1.6 -88