Nykiminen

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Onlyone
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Onlyone »

Autoni on Opel Vectra 2.0i -89. Aina silloin tällöin ilmenee nykimistä kovasti kiihdyttäessä. esim. jos kiihdytät kakkosella ja kolmesella kaasu pohjassa nykiminen tuntuu ihan selvästi. tuntuu kuin olisi joitain kynnyksiä ja sit lähtee kiihtymään ja tät nyvintää jatkuu melkein tappiin saakka. Olen pistänyt merkille että kylmällä koneella ajaessa auto ei nyi. Missä vika? huippunopeuteen nykiminen ei tunnu vaikuttavan.
L@te
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja L@te »

Hmmm voisiko tässäkin olla vikana se että ilmanputsarilta tuleva letku on rikki eli vuotaa ilmaa??
Psycho
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Psycho »

Mulla on melkein sama juttu 2.0 16V B-Omegassa. Tosin siinä ei voi puhua nykimisestä, vaan se kiihtyy portaittain. Eli kun lyö lämän tiskiin, alkaa tapahtua vasta 4000 kierroksen jälkeen jotain ja kun vain pitää polkimen pohjassa, kiihtyy auto sykäyksittäin. Aivan kuin piikkipyörä, mutta piikkejä on useita, eikä niin voimakkaita... Onkohan tuo vika vai ominaisuus?
L@te
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja L@te »

Olisko sulla tulpat menossa vaihtoon?
AnttiP
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja AnttiP »

Itselläni oli vastaavanlainen vika päällä ja vian aiheuttajaksi paljastui rikkinäinen Lucaksen virranjakaja. Ainoa korjaus on uusia koko virranjakaja ja uusi maksaa ihan törkeästi (350-609€ riippuen paikasta). Itse löysin uuden osan romikselta sopuhintaan.

Ehdin ennen virranjakajan vaihtoa vaihtaa tulpat, tulpanjohdot, EGR-venttiilin ja tunkea STP:tä tankkiin, josko suuttimissa olisi p*skaa. Muutama letkukin tuli varuilta uusittua. Vika oli kuitenkin virranjakajassa.

<font size=-1>[ This Message was edited by: AnttiP on 2003-06-03 10:02 ]</font>
-Petsku-
OCF Member 2016
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Petsku- »

Ootteko tarkistanu et tulpat yhdistää kunnolla eikä sinne tulpaan pääse kosteutta?
Psycho
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Psycho »

No mulla on tulpat vaihdettu pari tuhatta kilsaa sitten huollossa. Sitä en tiedä onko asentaja tumpeloinut sinne vääriä tulppia tai laittanut johdot huonosti kiinni. Täytyy tsekata.
Onlyone
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Onlyone »

Mulla on just sama että kiihtyy portaallisesti. Kaikki letkut on ehjät,uudet tulpat+tulpanjohdot ja virranjakaja puhdistettu...tietäs vaan mikä vikana?
manta3000
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manta3000 »

On 2003-06-03 13:29, Psycho wrote:
No mulla on tulpat vaihdettu pari tuhatta kilsaa sitten huollossa. Sitä en tiedä onko asentaja tumpeloinut sinne vääriä tulppia tai laittanut johdot huonosti kiinni. Täytyy tsekata.
Minkäköhän merkkiset tulpat siellä on tällä hetkellä?
Kutosen murinassa on sitä jotain...
otc
'Agila'

Viesti Kirjoittaja otc »

mun vectra b-malli 2.0-98 teki samaa,että nyki silloin tällöin kiihdyttäessä kun kone lämpeni normaaliin lämpötilaan,vein auton pajalle ja syyksi paljastu ventiilikopan tiiviste,joka vuoti tulpan reiät täyteen öljyä ja aiheutti läpilyöntejä, vaihdetiin uusi tiiviste ja tulpat, ei ole nykinyt sen jälkeen
Vastaa Viestiin