Jep jepcaravan-coupe kirjoitti:Veikka lue uudestaan toi lainaamasi teksti.veikka81 kirjoitti:Noi voi herran jumala, mitä kauheeta tuossa napanuoran leikkaamisessa on. Jyväskylän synnytys osatolle voisivat kyllä hommata terävempiä saksia. Ja naisillako ei muka ole selkärankaa, kyllä mää luulen että aika moni ukko ottais niistä synnytys kipuja vastaa litran morfiinia ja nukutuksen. Tuntuu vaan aika hurjalta kun joillekkin tulee haava sormeen, normi viilto haava, niin ollaan hakemassa vepaa, kun muka on niin kipeä haavaAkseliTakaveto kirjoitti:Kyl tuo synnytys on yksi seikka mikä erottaa pojan miehestä. Miehessä on selkärankaa seurata koko toimitus alusta loppuun ja tukea rouvaansa parhaan mukaan sekä leikkoa napanuoraa ja kylvettää vastasyntynyttä.
Poika pelkää tapahtumaa kuin ruttoa tai paikan päällä menettää tajunnan ja äitee työntää tuoreen isän pyörätuolissa pois synnytyssalista session jälkeen.Ja sanotaan että naisilla ei ole muka selkärankaa
Synnytys K-18!!
Miun lapsen isä oli mukana synnytyksessä, tai no sille oli tärkeempää rassata autojaan, niin kerkisi mukaan siinä vaiheessa kun mie aloin nauttii ilokaasua ja menin ihan sekaisin siitä, sen muistan, että ukko luki vaan autolehtiä kokoajan, leikkasi se sentään napanuoran sitten, mie muistaakseni taisin ilokaasupöhnässä lähinnä kiukutella ukolle, kun sitä ei tuntunut kiinnostavan koko synnytys vaan ne autolehdet oli tärkeempiä
Jos tässä joskus vielä pääsee tuohon hommaan, niin toivon että tuleva isukki ois vähän enemmän mukana siinä, eikä nenä kiinni lehdessä.
Mut muuten synnytys oli aika helppo (tai sit en vaan kunnolla muista sitä mahdollista kauheutta, kun olin aika sekaisin ilokaasusta, lääkärillekin selitin ihan mitä sattuu, ja hihittelin itsekseni). Uudestaan voisin lähteä vaikka heti.
Mut muuten synnytys oli aika helppo (tai sit en vaan kunnolla muista sitä mahdollista kauheutta, kun olin aika sekaisin ilokaasusta, lääkärillekin selitin ihan mitä sattuu, ja hihittelin itsekseni). Uudestaan voisin lähteä vaikka heti.
Vectra B 2.0 Sport -96. MYYDÄÄN!!!
Tänä aamulla tuli tosiaan oltua eka kertaa elämässä synnytyksessä mukana. Ja heti voisin mennä uudestaan.
Ainnut että tippa tuli poskelle, kun ajattelee miten se sattuu... Onneksi se oli tunnissa ohi, ponnistuksenkin osuus kesti vain 10minuuttia. Eikä mitään puudutksia voitu laittaa.
Mahtava tunne leikata napanuora vaikka kädet vähän tärisivätkin.
Ainnut että tippa tuli poskelle, kun ajattelee miten se sattuu... Onneksi se oli tunnissa ohi, ponnistuksenkin osuus kesti vain 10minuuttia. Eikä mitään puudutksia voitu laittaa.
Mahtava tunne leikata napanuora vaikka kädet vähän tärisivätkin.
Onneksi olkoon.
T: 2 kertaa mukana ollut.
T: 2 kertaa mukana ollut.
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka...
www.samatsukat.fi
www.samatsukat.fi
Meidän salissa/saleissa ei ollut kyllä säkkituolia, nämä siis Jorvissa...veikka81 kirjoitti:Joo, ja siellä synnytys salissa on säkkituoli, jos vaikka rupeaaMarko.L kirjoitti: Emäntä on kyllä vähän sitä mieltä, että seuraava lapsi tulee vasta kun miehet voivat hoitaa sen odottamisen ja synnytyksen.![]()
Ja jännittäjille: Kukaan ei pakota istumaan/seisomaan siellä salissa/tms. siten, että se römpsä on siinä nenän edessä.Onnistuu se rauhoittelu ynnä muu paremmin sieltä sivulta.
, niin kuin minä tein
H-hetkillä paikalla varsin liikuttuneena ja tosiaan eihän sitä tartte istuskella siellä splatteri-puolella...
Ja Onnea tuoreelle Isälle!
Juu...u. pari kertaa tullut itsekin oltua läsnä tuolla salissa, ja ei oo lasten puuhaa.
Ekalla kertaa meni aivan vituiksi koko touhu, alusta lähtien. Siellä sitten vedettiin imukupilla pariin otteeseen poikaa ulos, ja perkele aivan yhtä monta kertaa imukuppi irtosi pojan päästä.
> ja siitä sitten sektioon emäntä.
Jäi aikalailla paskanmaku suuhun tuosta puuhastelusta.
Toki helpotti heti siinä vaiheessa, kun hoitsu tuli kertomaan leikkaussalista että kaikki meni putkeen.
Toka kerralla sitten oli sen verta kiirus synnytyssaliin, ettei ehtinyt suolistoa tyhjennellä emännältä.
No sen pinnistelyn ohessa voi jokainen arvata, että mikä siellä huoneessa haisi
Muuten meni hienosti tuo toinen kerta > ja pääsi itse leikkelemään myös napanuoraakin.
Ainiin, ja Woodylle onnea.
Ekalla kertaa meni aivan vituiksi koko touhu, alusta lähtien. Siellä sitten vedettiin imukupilla pariin otteeseen poikaa ulos, ja perkele aivan yhtä monta kertaa imukuppi irtosi pojan päästä.
> ja siitä sitten sektioon emäntä.
Jäi aikalailla paskanmaku suuhun tuosta puuhastelusta.
Toki helpotti heti siinä vaiheessa, kun hoitsu tuli kertomaan leikkaussalista että kaikki meni putkeen.
Toka kerralla sitten oli sen verta kiirus synnytyssaliin, ettei ehtinyt suolistoa tyhjennellä emännältä.
No sen pinnistelyn ohessa voi jokainen arvata, että mikä siellä huoneessa haisi
Muuten meni hienosti tuo toinen kerta > ja pääsi itse leikkelemään myös napanuoraakin.
Ainiin, ja Woodylle onnea.
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta