Mistä lisää vääntöä?

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

jake80 kirjoitti:laitetaan kun ehditään...niille jotka OIKEASTI on kiinnostuneita. ja mua ei edes kiinnosta tää paska foorumi kun mun vaimolle vaan vittuillaan täällä!!! vähän jotain rajaa sentään!!! niin ei paljon kiinnosta kertoa mun projektista täällä... ja sen verran mainitsen et rahaa ja aikaa siihen meni, eikä ole millään vakio osilla kännipäissään tehty... eli MUN mielipide: mitä vittua se niille kusipää arvostelijoille kuuluu mitä meidän vectralle on tehty. pitäis vaan huolen omista asioistaan ja päätä voi mennä aukomaan jonnekin muualle, jos on sille noin kovasti tarvetta.

T.todella kyllästynyt tähän palstaan ja eräisiin "tosi" opelisteihin.

ps. mä en tänne enää kirjoita joten kiinnostuneet voi ottaa yhteyttä viestillä niin kerron mielelläni projektista ja tottakai neuvotkin ovat tervetulleita.
No onhan se hyvä että jo yhden viestin jälkeen kyllästyit mehin jotka oikeasti emme tiedä mitään Opeleista ja kaikenmaailman "asconan koneista". Ihan asiallisesti ollaan yritetty aluksi neuvoa mutta kun jokaisesta kommentista ollaan otettu herne siellä osoitteessa nenään ja tullut pelkkää v*ttuilua vastaan (sinultakin jo heti ensimmäisessä viestissä tänne foorumille?) niin metsä joskus vastaa niinkuin sinne huudetaan.

Ehkä se on joskus jo havaittu että esimerksi mm. Vectrasta, Calibrasta ja Omegasta ja Astrasta tuttu C20NE on erittäin luotettava ja viritykseen ja turbojenkin asennukseen soveltuva moottori (jota ei ole ikinä mihinkään Asconaan asennettu tehtaalla) ja että Vectran (ja mm. Kadetin) C18NZ-yksipisteruuttamoottori on yksi Opelin kaikkien aikojen heikoimmin viritykseen soveltuva moottori. Jo vakiona tuossa C20NE:ssä on n. 25 hv enemmän tehoa kuin tuossa C18NZ:ssa ja sen lisäksi se on helpommin ja halvemmalla viritettävissä.

Mutta kai me ihan ilkeyksissämme yritimme tätä kertoa kun me olemme niin paskoja ja meillä on niin paska foorumi ja paskat ja hitaat autotkin.

Et ehkä itse aiakaan nyt aloittanut ihan asiallisesti tätä touhua ja vaimosikin ehkä vähän turhaan otti kaikki neuvot ja kommentit liian henkilökohtaisesti ja hermostui niistä. Saattehan te oman Vectranne vaikka vielä Kuusakoskelle paalattavaksi minun puolestani tai asentaa siihen rakettimoottorin, mutta jos joku foorumilla ei sitä pidä niin antakaa heidänkin pitää mielipiteensä ja älkää siitä tätä foorumia ja foorumin Opel-harrastajia syyttäkö minään yhteisenä konklaavina.

Keskustelu on tarkoitus pitää täällä asiallisena eikä sättiä toisia heti ensimmäisenä. Esitelkää projektinne jos haluatte, tai jättäkää se esittelemättä, ei minulla ole siihen mitään henkilökohtaisia intressejä foorumin ylläpidon edustajana, kunhan ei haukuta syyttä toisia foorumin käyttäjiä, se ei ole sallittua.

Ei aihe Vectrat ja turbo-autot ihan täysin tuntematon itsellenikään ole, mutta silti olen täältäkin paljon hyviä neuvoja saanut ja erittäin arvokkaita kontakteja joita ilman olisi kaikki ollut paljon vaikeampaa tai jopa mahdotonta.

Vanhan kansan sanonta aiheesta miten saada lisää vääntöä on perinteisesti ollut "there is no substitute for cubic inches" ja se pätee pienemmissäkin moottoreissa kuin veekaseissa. Tuohon on toki myös lisäys että "mikään ei korvaa kuutiotilavuutta paitsi ahtopaine", mutta niihden yhdistelmä on aina parempi. Ja moottoreissa on eroja ja erilaisia potentiaaleja. Vectrat ja turbot ovat niin tuttuja monille tämän foorumin käyttäjille, että niissä sinänsä ei ole mitään ennennäkemätöntä.

Jatketaan tätä keskustelua asiallisesti tai sitten ei ollenkaan.

-nimimerkillä "Vectra-harrastaja, turbo-harrastaja sekä foorumin ylläpitäjä"
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Täytyy sanoa että :peukku: :peukku:
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

Jep, peukkua Arille et jaksoi kirjoittaa tuon. Itse meinasin aamupäivällä jo lyödä aiheen lukkoon :lollis:
Omega-B 4.0 24v & Omega-B2 2.5 nokileka
jake80

Viesti Kirjoittaja jake80 »

ata kirjoitti:No onhan se hyvä että jo yhden viestin jälkeen kyllästyit mehin jotka oikeasti emme tiedä mitään Opeleista ja kaikenmaailman "asconan koneista". Ihan asiallisesti ollaan yritetty aluksi neuvoa mutta kun jokaisesta kommentista ollaan otettu herne siellä osoitteessa nenään ja tullut pelkkää v*ttuilua vastaan (sinultakin jo heti ensimmäisessä viestissä tänne foorumille?) niin metsä joskus vastaa niinkuin sinne huudetaan.

Ehkä se on joskus jo havaittu että esimerksi mm. Vectrasta, Calibrasta ja Omegasta ja Astrasta tuttu C20NE on erittäin luotettava ja viritykseen ja turbojenkin asennukseen soveltuva moottori (jota ei ole ikinä mihinkään Asconaan asennettu tehtaalla) ja että Vectran (ja mm. Kadetin) C18NZ-yksipisteruuttamoottori on yksi Opelin kaikkien aikojen heikoimmin viritykseen soveltuva moottori. Jo vakiona tuossa C20NE:ssä on n. 25 hv enemmän tehoa kuin tuossa C18NZ:ssa ja sen lisäksi se on helpommin ja halvemmalla viritettävissä.

Mutta kai me ihan ilkeyksissämme yritimme tätä kertoa kun me olemme niin paskoja ja meillä on niin paska foorumi ja paskat ja hitaat autotkin.

Et ehkä itse aiakaan nyt aloittanut ihan asiallisesti tätä touhua ja vaimosikin ehkä vähän turhaan otti kaikki neuvot ja kommentit liian henkilökohtaisesti ja hermostui niistä. Saattehan te oman Vectranne vaikka vielä Kuusakoskelle paalattavaksi minun puolestani tai asentaa siihen rakettimoottorin, mutta jos joku foorumilla ei sitä pidä niin antakaa heidänkin pitää mielipiteensä ja älkää siitä tätä foorumia ja foorumin Opel-harrastajia syyttäkö minään yhteisenä konklaavina.

Keskustelu on tarkoitus pitää täällä asiallisena eikä sättiä toisia heti ensimmäisenä. Esitelkää projektinne jos haluatte, tai jättäkää se esittelemättä, ei minulla ole siihen mitään henkilökohtaisia intressejä foorumin ylläpidon edustajana, kunhan ei haukuta syyttä toisia foorumin käyttäjiä, se ei ole sallittua.

Ei aihe Vectrat ja turbo-autot ihan täysin tuntematon itsellenikään ole, mutta silti olen täältäkin paljon hyviä neuvoja saanut ja erittäin arvokkaita kontakteja joita ilman olisi kaikki ollut paljon vaikeampaa tai jopa mahdotonta.

Vanhan kansan sanonta aiheesta miten saada lisää vääntöä on perinteisesti ollut "there is no substitute for cubic inches" ja se pätee pienemmissäkin moottoreissa kuin veekaseissa. Tuohon on toki myös lisäys että "mikään ei korvaa kuutiotilavuutta paitsi ahtopaine", mutta niihden yhdistelmä on aina parempi. Ja moottoreissa on eroja ja erilaisia potentiaaleja. Vectrat ja turbot ovat niin tuttuja monille tämän foorumin käyttäjille, että niissä sinänsä ei ole mitään ennennäkemätöntä.

Jatketaan tätä keskustelua asiallisesti tai sitten ei ollenkaan.

-nimimerkillä "Vectra-harrastaja, turbo-harrastaja sekä foorumin ylläpitäjä"

Joo menihän tämä kieltämättä liian pitkälle. Meneehän sitä hermot varmasti kaikilla joskus, varsinkin jos omaa puolisoa loukataan... omalta osaltani pyydän anteeksi röyhkeää tekstiäni. en tarkoittanut yleistää mitenkään. En epäile yhtään näiden tyyppien ammattitaitoa, mutta ihmettelen suuresti noinkin asiatonta käytöstä varsinkin naisia kohtaan, sillä itse ainakin neuvon parhaani mukaan jos kysytään asiallisesti. enpä ole pahemmin ooppeleita laittanut aikaisemmin, mutta nyt tuli sellainen vaimolle ostettua niin laitoin sen ns. huonon moottorin käyttäytymään ihan asiallisesti, joten moottorin vaihto oli mielestäni täysin tarpeeton. no se siitä autosta, toivoisin keskustelun jatkuvan asiallisena ilman piikittelyjä.
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Tämä keskustelu jatkuukin varmaan ihan asiallisena mutta rvaopelisti on alkanut piikkitteleen yv:n kautta :o :lollis: Mielestäni en ole ihmeemmin täällä ketään loukannut millään tavalla mutta pistää vaan naurattaa kun lähetellään "salaviestejä" mitättömästä :roll:

Tämä on kai sitä ot:ta mutta kun sieltä päästä mainostetaan että haluanko nolata itseni ihan julkisesti niin siinäpä se. Eli -> :oops: ??
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
RvaOpelisti
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja RvaOpelisti »

-WW-, kumpikohan niitä yksityisviestejä alkoi laittamaan..? :whack: :no:

Mutta mun puolesta koko jutun voisi unohtaa kun ei ole todellakaan ollut tarkoitus piikitellä kenellekään... Jokainen polttaa päreensä joskus. Kiitos kaikille neuvoista ja "pään aukojille" nauruista. :wink:
-=VECTRA 1.6 TURBO -95 LOOK=-
(Myyty. Ja toista Ooppelia ei meille tule!)
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

esittelyä ja kuvia kehiin :food: :food: :thumbsup:
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -WW- »

RvaOpelisti kirjoitti:-WW-, kumpikohan niitä yksityisviestejä alkoi laittamaan..? :whack: :no:
Pakko sen verran kommentoida että tarjosin sitä 20ne konetta 20€:lla, liekö sit vittuilua. Rauha jo. :P
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
unique
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja unique »

_Ari.I_ kirjoitti:esittelyä ja kuvia kehiin :food: :food: :thumbsup:
Samma på svenska!

Fåtåerna i intternetten!

:lol:
Astra G 1.6
Astra H 1.7
Pasi L
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Pasi L »

Juu ihan hienoa olisi kyseisen projektin toteutuksesta nähdä kuvia.
Kadett GSI -88
Saab 9-3 TID
jake80

Tota nyt voitaisiin jo kuviakin laittaa, kun vain saataisiin ne jossain koneelle. Ei netti toimi kotona, mut eiköhän ensiviikolla ala tulemaan kuvia... kun rauhankin on jo saatu tälle keskustelulle niin mikäs siinä. Niin mainitsin vaimolleni (Rvaopelistille) et kirjoittaisi vähän asiallisemmin niin ei tulisi turhaa sanaharkkaa...Mut kuvia tulee kiinnostuneille ensiviikolla, joten takas viihteelle?
nuhapumppu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Missäs vaiheessa tää projekti on?
unique
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja unique »

nuhapumppu kirjoitti:Missäs vaiheessa tää projekti on?
Kansa vaatii kuvia :food:
Astra G 1.6
Astra H 1.7
jake80

projekti on ollut jo pitään valmis... ja myyty alkuviikosta pois :D ja mielenkiinto taas entisessä projektissa.
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

No laita ne kuvat näytille vaikka auto onkin jo myity?
Lukittu