G astraa ostamassa/asiaa

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Matzi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Matzi »

Itse nyt tullut tuolla 1.6 8v koneisella 3,5 vuotta ajeltua ja hyvä käyttömoottori se kyllä on. Tuo tosin se vanhempi yksipisteruisku mutta hyvin sekin tuota hatchbackiä vie. Tokihan tuo 16v terävämpi on, mutta 8v:ssä sitä voimaa löytyy laajemmalta alueelta ja alempaa, jolloin paremmin käytössä normaalissa ajossa. Eikä kyllä itselle ole vielä tullut vastaan liikenteessä tilannetta jossa tuolla olisi pahasti jaloissa oltu ja ajan kuitenkin sen 25-30tkm vuodessa. Itsestä tuntuu että tuo tehontarve mikä monilla nykyään on johtuu ennakointitaidon puutteesta. Jos tarvitsee ajaa toisen puskurissa ja siitä lähteä tekemään salamaohitusta niin silloinhan sitä tehoa toki tarvii, mutta jos katsoo jo ajoissa että tuossa ohitan ja jättäytyy toisesta hyvissä ajoissa vähän niin ehtii kerätä hieman sitä vauhtia varastoon ja silloin kerkiää tuollakin koneella varsin mainiosti. Ja tarkennuksena etten itsekään ole mikään tientukko vaan yleensä moottoritieajostakin isompi osa kertyy siellä vasemmalla kaistalla.
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

maritus kirjoitti:Tää mun auto oli kaikin puolin loistava niin tyydyin sitten tähän 1.6 16V.
Paljon ajettu ja mitä maksoi?
maritus
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja maritus »

117 000 oli silloin ajettu ja 8550 johon sisältyi lohkolämppärin asennus, katsastus ja 120 000 huolto. 2000 vuoden auto siis. Todella siistissä kunnossa myös.
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Muah, ite sain vuoden 2002 1.8 Elegancen alle seittemään tonniin :D
Ajettu oli tosin 195tkm, mutta eipä sitä huomaa muusta ku mittarista :)
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

kova hintaskaala näissä näyttää olevan ja aina joku saa halvemmalla kun toinen mutta pääasia että on itse tyytyväinen. :wink:
speedster
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja speedster »

Käsijarruvaijerin kuorihan se oli syyllinen. Huollossa avasivat käkkärin, putsasivat ja hioivat vähän paloja sekä kasasivat uudella vaijerilla. Katsastettu auto karkauspäivänä ilman huomautuksia 8)
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Z18XE-koneeseen näkyy olevan kahdenlaista öljynsuodatinta, mistä tiedän kumpi mun koneeseen (vm02) tulee?

e: M-Filterin luettelosta selvis, että toinen (vanhempi) suodatin on samanlainen ku X18XE1:ssä, eli semmonen vaihdettava patruunasysteemi, ja mulla näyttää olevan tollanen "tavallinen" suodatin.
Entä uskaltaako M-Filter- merkkistä öljynsuodatinta ostaa? :D
makedeus
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja makedeus »

Zafira kirjoitti:Z18XE-koneeseen näkyy olevan kahdenlaista öljynsuodatinta, mistä tiedän kumpi mun koneeseen (vm02) tulee?

e: M-Filterin luettelosta selvis, että toinen (vanhempi) suodatin on samanlainen ku X18XE1:ssä, eli semmonen vaihdettava patruunasysteemi, ja mulla näyttää olevan tollanen "tavallinen" suodatin.
Miks ei uskaltas ostaa? :roll: Ihan hyviä purkkejahan ne nekkii on :D
Seat Leon TS 1.8T
Caddy mk1 1.9td
Golf III
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

makedeus kirjoitti: Miks ei uskaltas ostaa? :roll: Ihan hyviä purkkejahan ne nekkii on :D
No siis omg, ku M-Filter tuli toisiks viimeseks Tekniikan Maailman (:worship:) testissä :o
Sportive
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Sportive »

Zafira kirjoitti:
makedeus kirjoitti: Miks ei uskaltas ostaa? :roll: Ihan hyviä purkkejahan ne nekkii on :D
No siis omg, ku M-Filter tuli toisiks viimeseks Tekniikan Maailman (:worship:) testissä :o
Miksi pitää ostaa joku M-Filter, kun orkkis suodattimen saa lähes samaan hintaan?
Vectra GTS 2.8T -06
Omega -03
Manta GSI -87
Ascona 2.0S berlina -78
Manta A -73
makedeus
'Senator'
'Senator'

Zafira kirjoitti:
No... :lollis: Omaan autoon kumminki uskaltasin laittaa :D
Seat Leon TS 1.8T
Caddy mk1 1.9td
Golf III
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Sportive kirjoitti: Miksi pitää ostaa joku M-Filter, kun orkkis suodattimen saa lähes samaan hintaan?
Ei jaksa ajaa sataa kilsaa yhen suodattimen takia. Pitänee hakee toisesta putiikista Mahlen tai Mannin suodatin...
makedeus
'Senator'
'Senator'

Orkkis suodattimia minä ainakii oon käyttäny autossa, että eipä niin kokemusta kyllä mistään tarvike suodattimista ookkaan(öljy, ilma ym.).
Seat Leon TS 1.8T
Caddy mk1 1.9td
Golf III
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Zafira kirjoitti:Z18XE-koneeseen näkyy olevan kahdenlaista öljynsuodatinta, mistä tiedän kumpi mun koneeseen (vm02) tulee?

Heh, onko sillä nyt niin väliä mitä näihin ostaa...Ehkä sitten jos auto olisi pakasta repäisty. Ainakaan omani 214tkm ajettuna on ihan sama vaikka sielä lukisi mehukatti suotimen kylessä...
Matzi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Matzi »

Ja noita alkuperäissuodattimiahan löytyy mm. motonetistä.
Vastaa Viestiin