Tarkoitus olisi laittaa E-Mallin kadettiin valkoiset mittarinpohjat, onko mittaristo vaikea purkaa??
Olen kyllä kerran irroittanut mittariston, mutten purkanut sellaista.
Sehän kannattaa varmaankin ottaa ensin pöydälle, ennekuin sitä alkaa purkamaan??
Niin ja auto on 1.8 GT eli mittaristo on kierroslukumittarillinen.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Wilzup on 2003-04-10 20:53 ]</font>
Mittaristo
Voi hyvä ihme sentään! Kun vaihdoin 1,8 kierroslukumittarilliseen mittaristoon lamput, en saanut mittarinvaijeria irti. Ja mittaristoahan ei saa kokonaan poistettua ilman sen irroitusta.On 2003-04-10 20:52, Wilzup wrote:
Tarkoitus olisi laittaa E-Mallin kadettiin valkoiset mittarinpohjat, onko mittaristo vaikea purkaa??
Niin ja auto on 1.8 GT eli mittaristo on kierroslukumittarillinen.
Joko minä olen tumpelo tai sitten 1,8:n mittarinvaijerin irroitukseen tarvitaan erikoistyökalu, jotka ovat yleistyneet; vrt. 1,8 Boschin virranjakajan kannen käänteiset Torx-ruuvit. Sopivaa avainta ei löytynyt Helsingin työkaluliikkeistä, vaan minun piti lainata se merkkihuollosta.
Mutta mittariston lasin saa irti ja mittarien neulat, joten ehkä pohjien vaihto onnistuu mittaristoa kokonaan irroittamatta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: marttikos on 2003-04-10 22:03 ]</font>
En usko että vaijerin irrottamiseen tarvitaan mitään työkaluja. Minulla on tässä '97 Astran mittaristo irrallaan ja siinä vaijerin liitäntä on aivan samanlainen kuin esimerkiksi vanhassa Corsassa tai Asconassa, eli eiköhän se ole Kadetissakin aivan samanlainen.
Vaijerin irrottamista saattaa helpottaa se, että irrottaa sen ensin vaihdelaatikon päästä, jolloin mittariston saa vedettyä pois paikaltaan ja vaijerin irrottaminen on helpompaa kun on tilaa työskennellä.
Vaijerin irrottamista saattaa helpottaa se, että irrottaa sen ensin vaihdelaatikon päästä, jolloin mittariston saa vedettyä pois paikaltaan ja vaijerin irrottaminen on helpompaa kun on tilaa työskennellä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Helppo ottaa irti ja purkaa!
Se vaijeri tosiaan on sellaisella peltiklipsulla vain kiinni. Mittarin kiinitysruuvit ensin auki ja sitten käsi sinne taakse niin kyllä sen klipsun huomaa siellä. Sitä painaa ja pitää vaijerista ja kiskoo mittaristoa niin pitäis irrota. Sitten sitä mittaristoa saa vähän käännettyä ja saa liitimet irti. Sitten vain purkaamaan itse mittaristoa. Ei paha rasti, katot vaan kuinka mikin osa on ja eipä siellä paljon osia olekkaan. Onnea!
Se vaijeri tosiaan on sellaisella peltiklipsulla vain kiinni. Mittarin kiinitysruuvit ensin auki ja sitten käsi sinne taakse niin kyllä sen klipsun huomaa siellä. Sitä painaa ja pitää vaijerista ja kiskoo mittaristoa niin pitäis irrota. Sitten sitä mittaristoa saa vähän käännettyä ja saa liitimet irti. Sitten vain purkaamaan itse mittaristoa. Ei paha rasti, katot vaan kuinka mikin osa on ja eipä siellä paljon osia olekkaan. Onnea!
Vectra B2, W124 300E, ex-calibra v6, ex-kadett 1.8i , mutsilla Signum Turbo