Opelien katsastukset
-
J.Toivanen
- 'Diplomat'

Itekin tossa viime kuussa -88 Kadetin katsastelin ja vuosi sitten meni ihan heittämällä läpi (pohja massattu puoli vuotta ennen). No nyt oli sitten hammastangon molemmat kumit sekä vänkärin vetarin ulompi suojakumi rikki. Käsijarru ei pitäny takana ollenkaan oikealla (olin viime talvena kasannu sen automaattisäädön väärin, kun vaihtelin rummut ja kengätrikishi kirjoitti:Opel corsa swing 1.2 -88 Meni 30.10 läpi katsastuksesta, niin että heilahti
Katsastusmies totesi vain, että onpa loistavassa kunnossa vanhukseksi.
No ei sillä ole ajettu vielä kuin 73000 km, mutta silti.
Poika päristelee sillä ja ottaa tuntumaa autoiluun.
No pupattelin paikat sinne ja vaihtelin kumit ja säädin käsijarrun. Vuoden taitaa tuo vielä mennä...
E: ja kilometrejä on jo 270tkm
Re: Opelien katsastukset
itsellä kokemusta ainakin 11:sta merkistä työn puolesta ja voin sanoa että opelit eivät todellakaan ole huonoimmasta päästärautasydän kirjoitti:Eli tarinoita leimalta. Itse katsastin -95 Omegan eilen. Ennen leimaa otettiin päästöt ja vaihdettiin yksi parkkivalo. Leima tärähti lappuun ilman huomautuksia. Ei nämä Opelit voi aivan perseestä olla.
itsehän en ajele muilla kuin GM:n tuotteilla..muut ovat yksinkertaisesti huonompia...
Ex '99 saab 9-3 2.0t "syöksysämpylä" 274hv 396nm
'00 opel omega 2.2i caravan Aut "P.O.S" ~38hv 56nm
'00 opel omega 2.2i caravan Aut "P.O.S" ~38hv 56nm
Äitimuorin Calibra läpi; Kallistuksenvakaaja kummaltakin puolella : Irti , Ja takavalo rikki
Ja läpi! olisin kyllä hylännyt.. no kaippa se saa siellä irti heilua
Ja läpi! olisin kyllä hylännyt.. no kaippa se saa siellä irti heilua
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
dam kirjoitti:astra tuli käytettyä leimalla, korjauskehotuksia tuli:
kuskinpuolen vetarinsuojakumi
kuskinpuolen pallonivelensuojakumi
umpiot (sumeat)(olis menny vaihtoon kuitenkin myöhemmin)
ja 61e tuli köyhdyttyä
Pallonivelen suojakumi?!?! Eikohän se vaihdeta koko pallo kuitenkin??? Vai meinaako inssi että pelkkä kumi vaan?
Mazda6 Sportwagon 2.0 Elegance -04
Riittää pelkkä kumin vaihto, jos sen vaan saa jollakin ilveellä vaihdettua. Tietysti sillä edellytyksellä ettei nivel ole väljä.hietsu kirjoitti:dam kirjoitti:astra tuli käytettyä leimalla, korjauskehotuksia tuli:
kuskinpuolen vetarinsuojakumi
kuskinpuolen pallonivelensuojakumi
umpiot (sumeat)(olis menny vaihtoon kuitenkin myöhemmin)
ja 61e tuli köyhdyttyä
Pallonivelen suojakumi?!?! Eikohän se vaihdeta koko pallo kuitenkin??? Vai meinaako inssi että pelkkä kumi vaan?![]()
Taas olen "viisaampi", toi pelkkä pallonivelen kumeksin vaihto oli kyllä mulle ihan uus juttu...gse70 kirjoitti:Motonetistä oon noita ostanu. Saa niitä varmasti mistä vaan. Joskus kun ostaa vanhoja vanhempaa tuotantoa olevia palloniveliä niin niistä saattaa olla ne kumit hävinneet..hietsu kirjoitti:Saako muka pelkkiä kumejakin jostain???
Mazda6 Sportwagon 2.0 Elegance -04
No jatkoa tälle... Torstaina sitten leimalle päin... hylky tuli seisontajarrun tehottomuudestaEsto_r kirjoitti:Huomenna kokeillaan astralla onnea, saa nähä tuleeko vai eip... on sitä kyllä nyt jo pajotettukkin muutamana sunnuntaina!
Eihän siinä mitään samana iltana hallille ja rummut auki ja paikkojen putsaus ja kasaan..
No seuraavana päivänä ukko vei auton konttorille... Katsastusmies aloitti sitten jarrupenkillä ja ukko tietysti istui mukana no oli sitten kuulemma vähän reilummalla vauhilla ajanut penkkiin ja hirveä pamaus kuulunut!
Lopputulos öljyntyhjennyskorkki ainakin ihan solmussa enkä tiedä onko revennyt pohjasta ja missä kunnossa kierteet ovat. Kyllä vähän pisti vihaks ku eka on autoa laitettu rahalla muutaman sunnuntain ajan ja uusintanäytössä katsastussetä sen sitten paskaksi laittaa...