2.2 omega tyyppi vikoja?
2.2 omega tyyppi vikoja?
Olen ostelemassa Opel Omegaa 2.2 bensa koneella. Kävin koeajamassa yhtä ja siinä oli käynti äänessä jotain outoa. Kone jyrisi aivan kuin ajaisi liian pienillä kierroksilla/liian suurella vaihteella. Ääni kuului 80-100km/h vauhdissa ja ääni loppui kun löysäsi kaasua tai painoi kaasua. Tasakaasulla ajettuna jyrisi.
Mistähän moinen ääni voisi johtua???
Mitähän niistä kannattaisi yleensä tutkia ostettaessa?
Mistähän moinen ääni voisi johtua???
Mitähän niistä kannattaisi yleensä tutkia ostettaessa?
Ääntäskö perämurikka jos siel ei oo öljyä?
Eikait siinä tietääkseni isompaa vikaa ole.. peruo ooppeli
Alustan puslat sekä venakopan tiiviste tarkistaa.. sekä kopasta imupuolelle menevät letkut. jos ne on kovinki pehmeitä nii kannattaa vaihtaa.. sisältä irtoo töhnää ja menee tyhjäkäyntimoottorille ja pahimmassa tapauksessa rikkoo sen
Koiran luut sekä ohjaus nivelet on kulutustavaraa noinki painavassa autossa
Eikait siinä tietääkseni isompaa vikaa ole.. peruo ooppeli
Alustan puslat sekä venakopan tiiviste tarkistaa.. sekä kopasta imupuolelle menevät letkut. jos ne on kovinki pehmeitä nii kannattaa vaihtaa.. sisältä irtoo töhnää ja menee tyhjäkäyntimoottorille ja pahimmassa tapauksessa rikkoo sen
Koiran luut sekä ohjaus nivelet on kulutustavaraa noinki painavassa autossa
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
OCF Formulatietäjä 2010&2018
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Itselläkin jyrisee, mutta sen erottaa vain, kun todella kuuntelee ja kytkee puhaltimet ja radiot pois. Niin, ja tietysti vain silloin, kun painaa kaasua vedon ja vaihdejarrutuksen rajamailla. Kyllähän perässä sen verran on väljää, että se sitten kolistaa tosi sopivasti eteen ja taakse.
Omegat ruostuu kumilistojen alta, ovien alareunoista ja takakaarien alta (erit. kuskin puolen?). Myös täysin selittämättömiä kukkia on, harvoin noin uudessa mitään pahaa kuitenkaan lie. Omani (-98) kautta olen käsittänyt niin, ettei itse pohjan kanssa tule kymmenessä vuodessa pintaruostetta kummempia ongelmia eteen.
Omegat ruostuu kumilistojen alta, ovien alareunoista ja takakaarien alta (erit. kuskin puolen?). Myös täysin selittämättömiä kukkia on, harvoin noin uudessa mitään pahaa kuitenkaan lie. Omani (-98) kautta olen käsittänyt niin, ettei itse pohjan kanssa tule kymmenessä vuodessa pintaruostetta kummempia ongelmia eteen.
Minun Omegassa vm.2000 2,2i 16v koneen tyyppi on z22xe,ja jakopää on remmillä.Ruoste siinäkin on varmaan pahin uhka,erityisesti ovien alareunat ja takaluukun reuna ja lasinpyyhkimen juuresta ruostuu helposti.Kuten kaikki farmarit ikään tai kokoon katsomatta.Nokka-akselin asento tunnistin ja kampiakselin asento tunnistin on pitäny vaihtaa.Keskuslukon moottoreita pitää putsata silloin tällöin.Mitään jyrinöitä en oo huomannu,autolla ajettu 180tkm.
-Katto pois ja paaliin-
Kyllä se on Y22XE.. Ellei ole tehty moottorinvaihtoa.. Z22XE on se uuempi ketjuvetonen koneJaakko.K. kirjoitti:Minun Omegassa vm.2000 2,2i 16v koneen tyyppi on z22xe,ja jakopää on remmillä.Ruoste siinäkin on varmaan pahin uhka,erityisesti ovien alareunat ja takaluukun reuna ja lasinpyyhkimen juuresta ruostuu helposti.Kuten kaikki farmarit ikään tai kokoon katsomatta.Nokka-akselin asento tunnistin ja kampiakselin asento tunnistin on pitäny vaihtaa.Keskuslukon moottoreita pitää putsata silloin tällöin.Mitään jyrinöitä en oo huomannu,autolla ajettu 180tkm.
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Omega B2 caravan
DTM Calibra.