Mitä ideaa?
Kaverilla kävi kivasti kun käytti -98 Vectraa konttorilla.
Kyseessä on joku maahantuojan (?) varustelema erikoismalli johon on asennettu helmalevikkeet, erilaiset puskurit jne ja tietysti alustasarja.
Heti kun mentiin sisään halliin inssi sano että on madallettu ja katso otteesta ettei oo merkitty sinne. Seurauksena keskeytys...
Piti sitten hankkia ne paperit siitä alustasarjasta. Kaveri hommas ne Olarin Länsi-Autosta, ei siinä mitään ihmeellistä.
Paprut oli saksaksi ja naurettiin että eihän tosta ymmärrä mitään... Sitä mieltä oli myös inssi, sano vaan ettei se niistä papereista oikein mitään ymmärrä... Mittas vaan pyörän navan etäisyyden lokasuojan reunasta ja merkkas otteeseen madalluksen.
Kysymys kuuluukin, minkä takia tollasia papereita yleensä pitää hommata kun ei edes insinööri itse niistä ymmärrä enempää kuin sika tuulimyllystä? Naurettavaa juoksettamista tommonen!!!
Kyseessä on joku maahantuojan (?) varustelema erikoismalli johon on asennettu helmalevikkeet, erilaiset puskurit jne ja tietysti alustasarja.
Heti kun mentiin sisään halliin inssi sano että on madallettu ja katso otteesta ettei oo merkitty sinne. Seurauksena keskeytys...
Piti sitten hankkia ne paperit siitä alustasarjasta. Kaveri hommas ne Olarin Länsi-Autosta, ei siinä mitään ihmeellistä.
Paprut oli saksaksi ja naurettiin että eihän tosta ymmärrä mitään... Sitä mieltä oli myös inssi, sano vaan ettei se niistä papereista oikein mitään ymmärrä... Mittas vaan pyörän navan etäisyyden lokasuojan reunasta ja merkkas otteeseen madalluksen.
Kysymys kuuluukin, minkä takia tollasia papereita yleensä pitää hommata kun ei edes insinööri itse niistä ymmärrä enempää kuin sika tuulimyllystä? Naurettavaa juoksettamista tommonen!!!
Joo, tunnut kalastavan niitä "rosentteja" itsekin. Voitaisiin hylätä heti kaksi kolmesta identtisestä viestistäsi!On 2003-04-23 18:19, samppi wrote:
pilkun viilausta ... : ( kai se niin on et jotain pitää aina keksiä et saadaan niitä konttori kohtaisia hylkäys prosentteja : P
"Ooppelilla pääsee pitkälle!"
- Ooppelimies
- 'Diplomat'

Kyllähän se asia on niin, että jos joku pykälä on kirjoitettu niin sitä on noudatettava. Koko systeemistähän menisi uskottavuus, jos siellä katsellaan asioita läpi sormien. Valitettavasti kaikki katsastusasemat eivät ole yhtä tarkkoja. Olen nähnyt aivan käsittämättömiä romuja liikenteessä, jotka ovat juuri katsastettu...
Siinäpäs se onkin, aivan järkyttäviä pommeja pyörii tuolla tienpäällä, ja sitten tuommosista naurettavista asioista nussitaan pilkkua. Onhan se hyvä, että madallussarjat jne. tarkistetaan toimiviksi ja soveltuviksi, mutta eipä tuota olis tarvinut koko hommaa keskeyttää. Asiat voisi hoitaa asiallisemminkin.
mä oon samaa mieltä ooppelimiehen ja janne t:n kanssa. itse kun käytin katsastamassa, niin näytin paperit (jotka toki oli saksaks). kyllä se niitä katseli ja luki jotain numeroita jousista. eli niis papereis ja jousissa pitäs olla tietty numerosarja ja samassa paperissa tuv-leimat. noin ne pitäs katsoo, ettei tuol liiku kaikenmaailman black&decker-alustasarjoilla kulkevia kuolonloukkoja. 

Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Mulla oli vuosi sitte sama kun vuosikatsastuksen yhteydessä merkkautin jouset rekisteriotteeseen. Siinä jousien mukana tulleessa paperissa oli se Tüv-leima sekä luki Vectra ja 35mm, ne se setä siitä halusi kattoa. Sitten mittasi navan ja kaaren etäisyydet edestä ja takaa ja merkkasi ylös. Vähän paineli paksin kantta ettei vaan ota mistään kiinni...