Mitä ideaa?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Gese
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Gese »

Kaverilla kävi kivasti kun käytti -98 Vectraa konttorilla.

Kyseessä on joku maahantuojan (?) varustelema erikoismalli johon on asennettu helmalevikkeet, erilaiset puskurit jne ja tietysti alustasarja.

Heti kun mentiin sisään halliin inssi sano että on madallettu ja katso otteesta ettei oo merkitty sinne. Seurauksena keskeytys...

Piti sitten hankkia ne paperit siitä alustasarjasta. Kaveri hommas ne Olarin Länsi-Autosta, ei siinä mitään ihmeellistä.

Paprut oli saksaksi ja naurettiin että eihän tosta ymmärrä mitään... Sitä mieltä oli myös inssi, sano vaan ettei se niistä papereista oikein mitään ymmärrä... Mittas vaan pyörän navan etäisyyden lokasuojan reunasta ja merkkas otteeseen madalluksen.

Kysymys kuuluukin, minkä takia tollasia papereita yleensä pitää hommata kun ei edes insinööri itse niistä ymmärrä enempää kuin sika tuulimyllystä? Naurettavaa juoksettamista tommonen!!!
Juha E
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Juha E »

rahastusta
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

mulla kävi ihan sama juttu! rahastusta sanon minä.

Ei edes mitannut mitään vaan kysy, paperit nähtyään, että paljon on laskettu, kun ei saksaa osannut, sanoin 35mm ja se tulil otteeseen, ...ttu mitä touhua :evil:
samppi
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja samppi »

pilkun viilausta ... : ( kai se niin on et jotain pitää aina keksiä et saadaan niitä konttori kohtaisia hylkäys prosentteja : P
samppi
'Kapitän'
'Kapitän'

<font size=-1>[ This Message was edited by: samppi on 2003-04-24 15:06 ]</font>
samppi
'Kapitän'
'Kapitän'

<font size=-1>[ This Message was edited by: samppi on 2003-04-24 15:05 ]</font>
marttikos
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja marttikos »

On 2003-04-23 18:19, samppi wrote:
pilkun viilausta ... : ( kai se niin on et jotain pitää aina keksiä et saadaan niitä konttori kohtaisia hylkäys prosentteja : P
Joo, tunnut kalastavan niitä "rosentteja" itsekin. Voitaisiin hylätä heti kaksi kolmesta identtisestä viestistäsi!
"Ooppelilla pääsee pitkälle!"
Janne T
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Kyllähän tuommonen toiminta ei ole mitään muuta kuin rahastusta, ja armotonta pätemisen tarvetta..
Ooppelimies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ooppelimies »

Kyllähän se asia on niin, että jos joku pykälä on kirjoitettu niin sitä on noudatettava. Koko systeemistähän menisi uskottavuus, jos siellä katsellaan asioita läpi sormien. Valitettavasti kaikki katsastusasemat eivät ole yhtä tarkkoja. Olen nähnyt aivan käsittämättömiä romuja liikenteessä, jotka ovat juuri katsastettu...
Janne T
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Siinäpäs se onkin, aivan järkyttäviä pommeja pyörii tuolla tienpäällä, ja sitten tuommosista naurettavista asioista nussitaan pilkkua. Onhan se hyvä, että madallussarjat jne. tarkistetaan toimiviksi ja soveltuviksi, mutta eipä tuota olis tarvinut koko hommaa keskeyttää. Asiat voisi hoitaa asiallisemminkin.
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

mä oon samaa mieltä ooppelimiehen ja janne t:n kanssa. itse kun käytin katsastamassa, niin näytin paperit (jotka toki oli saksaks). kyllä se niitä katseli ja luki jotain numeroita jousista. eli niis papereis ja jousissa pitäs olla tietty numerosarja ja samassa paperissa tuv-leimat. noin ne pitäs katsoo, ettei tuol liiku kaikenmaailman black&decker-alustasarjoilla kulkevia kuolonloukkoja. :smile:
Kuva
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Timotee »

Mulla oli vuosi sitte sama kun vuosikatsastuksen yhteydessä merkkautin jouset rekisteriotteeseen. Siinä jousien mukana tulleessa paperissa oli se Tüv-leima sekä luki Vectra ja 35mm, ne se setä siitä halusi kattoa. Sitten mittasi navan ja kaaren etäisyydet edestä ja takaa ja merkkasi ylös. Vähän paineli paksin kantta ettei vaan ota mistään kiinni...
samppi
'Kapitän'
'Kapitän'

sori en tiiä mistä noi kaks tekstii tohon ilmesty mut kämmäsin jotakin pahoittelen tapahtunutta vääryyttä jos joku niin tuntee ...
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Iro »

Alustan laskusta veloitetaan muutoskatsastuksen hinta 54€ ?

Kyseessä on IMO hieman erisarjan työ kun verrataan autoon josta vaihdettu lähes puolet ja jonka katsastamisesta veloitetaan sama hinta.

Näinkin kevyen homman pitäisi kuulua katsastuksen yhteyteen.
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Timotee »

En muista tarkalleen mitä jousien merkkautus maksoi mutta ei se mahdottomia, jotain 10-20€ pintaan. Lähinnän laskuttivat uuden otteen tulostuksesta.
Vastaa Viestiin