Eikö kaikissa uusissa/uudehkoissa Opeleissa ole kuitenkin ketju tai 150tkm/10vuoden hihnan vaihtoväli?
Kieltämättä paskaa tuuriakin Opelilla. Suunnittelussa todetaan vuosituhannen vaihteessa että nykyisissä remmikoneissa on edelleen ongelmaa jakohihnan keston kanssa ja uudet koneet ovat tulossa vasta muutaman vuoden päästä. Joku huomaa että rapakon takana olisi GM:lla sopiva kone Opeleihin asennettavaksi ja vieläpä ketjulla = sehän kestää! Käytetäänpä sitä kunnes saadaan uudet omat koneet tuontantoon.
Sitten ko. koneessa on kyseinen suunnitteluvirhe juuri jakopäässä...
En voi kuin ihmetellä opelin tapaa hoitaa noita "selviä takuu asioita". En tiedä uskallanko sittenkään enää opelia ostaa. Toyolla kutsutaan perhana 10v vanhat autotkin vielä kampanja korjauksiin jos syytä ilmenee. Aivan ihme touhua opelilla...
Ei mitään racersipe, antaa mennä vaan, ite alotin ot:n. Meinasin vaan noilla ohc padoilla joita mulla on aiemmin ollut ettei niissä olisi käynyt kuinkaan vaikka remmi olisikin spragannut, jota tosin ei sitten itselle sattunut vaikka vaihto välillä venyikin. ...muuten siitä paremmuudesta tiedä.
Tämä uudempi tapaus sitten on eri asia vaikkakin siinä kyllä saa toi 60tkm olla vaihtovälinä eikä tuossa aiemmin vihjailtu "käytännön 40tkm".
Jakopäänketju meni täälläkin sitten poikki. Tuhoista ei vielä selvyyttä. Huoltamon arvio tuo ~2500 euroa. Autolla on ajettu vasta 85000 km, kaikki huollot tehty merkkiliikkeissä, viimeisin vuonna 2006, n. 69000 km ajettuna.
Korjaaja ihmetteli koko asiaa, sanoi, ettei noiden poikki pitäisi mennä ja ettei niissä ole mitään vaihtoväliä. Onko todella näin? Itse olin lukevinani huoltokirjasta, että hammasketjun (viittaako edes samaan osaan?) vaihto olisi 120000km/8 vuotta. Noh, tuo aika tahi matka ei vielä ole läheskään täynnä, joten samapa tuo.
Aiempien viestien perusteella tässä lienee hyvät mahkut saada rahat pois Opelilta, oli remontti mikä tahansa, vai kuinka? Ainakin korjaaja itse totesi puhelimeen, ennen kuin oli ehtinyt autoa edes katsomaan, että jos ketju on poikki, niin pitää ottaa yhteyttä Opeliin.
Millä verukkeella Opel muuten maksatutti työt asiakkaalla?!? Jos he kerran myöntävät, että vika on ketjussa, niin eihän tuolle toiminnalle ole mitään perusteita. Mikäli tulevat tulokseen, että ketju olisi pitänyt vaihtaa (jonkun sisäpiirin tiedossa olevan ohjeen mukaan), voisi mielestäni asiakkaalle sälyttää korkeintaan yksistään ketjuun liittyvät työt jne. (Nehän asiakas olisi joutunut maksamaan normaali huollon yhteydessä joka tapauksessa).
Vessu84 kirjoitti:
Korjaaja ihmetteli koko asiaa, sanoi, ettei noiden poikki pitäisi mennä ja ettei niissä ole mitään vaihtoväliä. Onko todella näin? Itse olin lukevinani huoltokirjasta, että hammasketjun (viittaako edes samaan osaan?) vaihto olisi 120000km/8 vuotta. Noh, tuo aika tahi matka ei vielä ole läheskään täynnä, joten samapa tuo.
Niin jakoketju tai hammashihna... hammashihnalle on vaihtoväli,ei kai ketjulle.
Olen aikomuksissa hankkia Astran 2.2 litraisen Sport Caravanin [ilmeisesti surullisen kuuluisalla z22se koneella], vuosimallia 2002 ja kilometrejä on mittarissa n~130 000km. Auto on loistokunnossa ja hyvin pidetty ja olen todella ihastunut kyseiseen rakkineeseen, mutta päätin ennen ostopäätöstä tutkia hieman mitä muut ovat mieltä autosta ja pettymyksekseni huomasin tämän ongelma jakopään ketjun kanssa.
Niimpä päätin kysyä kokeneimmilta että mitä tehdä? Kannattaako unohtaa koko auto vai käydä heti oston jälkeen vaihdattamassa ketju omaan laskuun vai ajaa niin kauan kuin kone kestää ja laitattaa muiden kustannuksella sen jälkeen. Ilmeisestikkin kaikki joilta ketju on katkennut ovat saaneet GM maksamaan korjauksen?
LaK kirjoitti:Olen aikomuksissa hankkia Astran 2.2 litraisen Sport Caravanin [ilmeisesti surullisen kuuluisalla z22se koneella], vuosimallia 2002 ja kilometrejä on mittarissa n~130 000km. Auto on loistokunnossa ja hyvin pidetty ja olen todella ihastunut kyseiseen rakkineeseen, mutta päätin ennen ostopäätöstä tutkia hieman mitä muut ovat mieltä autosta ja pettymyksekseni huomasin tämän ongelma jakopään ketjun kanssa.
Niimpä päätin kysyä kokeneimmilta että mitä tehdä? Kannattaako unohtaa koko auto vai käydä heti oston jälkeen vaihdattamassa ketju omaan laskuun vai ajaa niin kauan kuin kone kestää ja laitattaa muiden kustannuksella sen jälkeen. Ilmeisestikkin kaikki joilta ketju on katkennut ovat saaneet GM maksamaan korjauksen?
Samaa pähkäilen minäkin, mitähän mahtaa maksaa tuo "korjaus sarja", jos sen asennuttaisi. Ja koittaisi isomman paukun riskiä pienentää. Ei taida kuulua 2001sen normaaliin huolto ohjelmaan noiden osien vaihto?
=Henkkis=® Opel Corsa easytronic 1.2 twinport -05
Ihmeitä teemme hetkessä, mahdottomat asiat vievät vähän enemmän aikaa.
Mitenhän kun tuolla 2.2 astralla on nyt ajettu 113000, eikä jakopään rempoista ole tietoa..
Minkähän verran kustantaisi uusia jakopäätä k.o autoon?
Siihen ei varmaan saa maahantuojalta tms. mitään korvausta? Auto on nyt kolmannella omistajalla. Entäs voiko enää 3 omistaja saada korvauksia jos se jakoketju nyt katkeaisikin?
Niin, ja esiintyykö edes tuota jakopään katkeilua -03 malleissa? Auto on käyttöönotettu 03.12.2002.
LaK kirjoitti:Olen aikomuksissa hankkia Astran 2.2 litraisen Sport Caravanin [ilmeisesti surullisen kuuluisalla z22se koneella], vuosimallia 2002 ja kilometrejä on mittarissa n~130 000km. Auto on loistokunnossa ja hyvin pidetty ja olen todella ihastunut kyseiseen rakkineeseen, mutta päätin ennen ostopäätöstä tutkia hieman mitä muut ovat mieltä autosta ja pettymyksekseni huomasin tämän ongelma jakopään ketjun kanssa.
Samaa pähkäilen minäkin, mitähän mahtaa maksaa tuo "korjaus sarja", jos sen asennuttaisi. Ja koittaisi isomman paukun riskiä pienentää. Ei taida kuulua 2001sen normaaliin huolto ohjelmaan noiden osien vaihto?
280eur on korjaussarja.työt päälle.töineen oon itse kuullut 600-1000euron väliin.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Mitenhän kun tuolla 2.2 astralla on nyt ajettu 113000, eikä jakopään rempoista ole tietoa..
Minkähän verran kustantaisi uusia jakopäätä k.o autoon?
Siihen ei varmaan saa maahantuojalta tms. mitään korvausta? Auto on nyt kolmannella omistajalla. Entäs voiko enää 3 omistaja saada korvauksia jos se jakoketju nyt katkeaisikin?
Autobestille soitto ja tieto että k.o auto on uudemalla jakopäällä
E: Ja autobestillä jakopään parantelulle antoivat hinnaksi 750e..
Onkohan kukaan perehtynyt siihen, että katkeaako tuo ketju jokaisesta autosta jossain vaiheessa vai onko olemassa mahdollisuus ettei se katkea lainkaan?
Ja ovatko kaikki ketjunsa katkaisseet saaneet GM:n maksamaan korjauksen?
Pitipä nyt vastailla tähän..
Mulla on Vectrassa toi Z22SE kone ja olen auton kolmas omistaja. Auto seilannut ensimmäiset vuotensa Helsingin suunnassa ja huollot säännöllisesti Länsiautossa. Kun olin auton itelle ostanut ja huoltokirjaa paremmin tutkiskellut, tuli huollon aika. Vein sen Raisioon, Turun Autohalliin ja sieltä soittivat kesken huollon ja kysyivät, että onko hirmunen kiire saada auto takaisin. Olivat huomanneet moottorin sarjanumerosta, että kuuluu tohon riskisarjaan. Vaihtoivat sitten sen ketjun (en tiedä mitä muuta) sinne samalla ja meikä maksoi tosta vain sen alkuperäisen huollon.
SLR kirjoitti:Pitipä nyt vastailla tähän..
Mulla on Vectrassa toi Z22SE kone ja olen auton kolmas omistaja. Auto seilannut ensimmäiset vuotensa Helsingin suunnassa ja huollot säännöllisesti Länsiautossa. Kun olin auton itelle ostanut ja huoltokirjaa paremmin tutkiskellut, tuli huollon aika. Vein sen Raisioon, Turun Autohalliin ja sieltä soittivat kesken huollon ja kysyivät, että onko hirmunen kiire saada auto takaisin. Olivat huomanneet moottorin sarjanumerosta, että kuuluu tohon riskisarjaan. Vaihtoivat sitten sen ketjun (en tiedä mitä muuta) sinne samalla ja meikä maksoi tosta vain sen alkuperäisen huollon.
SLR kirjoitti:Pitipä nyt vastailla tähän..