Uusi auto taloon!

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Vihreävectra
'Kadett'
'Kadett'

Uusi auto taloon!

Viesti Kirjoittaja Vihreävectra »

Puolisoni tilasi uuden Corsa Sport 1.2 Easytronicin. Tosin odotusaika on aika pitkä noin 4 kuukautta, syksyllä vasta pääsee ajelemaan.
Heräsi ajatus ruoste-estokäsittelystä. Olen jostain saanut käsityksen, että tehtaan jäljiltä ei käsittely ole mitenkään täydellinen. Kannattaako tai pitääkö tehdä jo uuteen autoon?

ps. olisinko hieman vaikuttanut merkkivalintaan :D
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Onneksi olkoon uuden auton tai tulevan hankinnasta :D Mitä tuohon ruosteen-estokäsittelyyn tuleen, niin silloinhan se kannattaa tehdä jos on aikomustaa pitää pidempään sitä autoa... Mutta, mutta jos esim. muutaman vuoden sisällä vaihtaa taas niin kannattaako? :-?
mikkis
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja mikkis »

Onnea uudelle perheenjäsenelle :D

Ei kuulemma ole suojaus uusissa kovin hääppöinen. Maaliskuussa Metro-Auto suositteli minullekkin Vectrani ruostesuojausta. Takuuseen sillä ei ole vaikutusta teit sen tai et.

Tuli silloin punnittua tuota 500-900€ sijoitusta. Jos minä pidän katiskaani kaksi vuotta ja vaihdan sen (takuuajan umpeutuessa :lol: ), sillä 900€ sijoituksella ei minulle ole tuon taivaallista merkistystä. Senttiäkään enemmän eivät siitä vaihdossa hyvitä oli se suojattu tai ei. Eikä se sinkkikori minun aikana ruostu. Ja jos ruostuu, menee takuuseen :lol:

Itsekästä toimintaa, mutta suojatkoon sen sitten seuraava omistaja tai sen hetkinen autoliike jos niin haluaa :lol:

Jos autoa pitäisin seuraavat viisi - kymmenen vuotta, silloin sen taatusti tekisin.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Hepokatti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Hepokatti »

mikkis kirjoitti:
Tuli silloin punnittua tuota 500-900€ sijoitusta. Jos minä pidän katiskaani kaksi vuotta ja vaihdan sen (takuuajan umpeutuessa :lol: ), sillä 900€ sijoituksella ei minulle ole tuon taivaallista merkistystä. Senttiäkään enemmän eivät siitä vaihdossa hyvitä oli se suojattu tai ei. Eikä se sinkkikori minun aikana ruostu. Ja jos ruostuu, menee takuuseen :lol:

Itsekästä toimintaa, mutta suojatkoon sen sitten seuraava omistaja tai sen hetkinen autoliike jos niin haluaa :lol:

Jos autoa pitäisin seuraavat viisi - kymmenen vuotta, silloin sen taatusti tekisin.
Tässä asiassa olemme täysin samaa mieltä!

Eipä ainakaan vielä ole omasta Vectrasta mitään ruosteita löytynyt, vaikka ikää alkaa olemaankin jo pari vuotta.
Nykyään jotain ihan muuta...
EX: Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI
Juke1985
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Juke1985 »

Ainahan se massa sinne autonpohjaan kanattaa laittaa. suojaa ruosteelta ja jälleenmyynti arvo kasvaa.
Ite laitan massan kaikkiin autoihini. 88vm vectrakin on yön musta pohjasta.
Opel Vectra B CD 2.0 1997 Farkku (X20XEV)
Opel Corsa A 1.2s 1988
P3
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja P3 »

paljonko pohjan massaus maksaa ?

minkä verran vaikuttaa äänieristykseen ?
NoFear
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja NoFear »

No Calibraan makso massaus muistaakseni ~500e, äänieristyksestä on paha sanoo kun melkein heti kun ostin vein auton suojattavaksi. Tuskin se ainakaan äänieristystä huonontaa :)
HMS77
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Mutta mitenkäs nyt onkaan sen koritakuun kanssa..
Kun täälläkin siitä on väännetty kättä mitätöityykö korin tehdastakuu jos menee ruostesuojauttamaan erikseen.
Itellä olis sellanen mielikuva että joidenkin automerkkien kohdalla näin on.
Mutta jos auton ruostesuojauttaa jälkeenpäin ammattilaisella kunnolla, niin onhan se "takuulla" paremmin suojattu kuin tehtaalta lähtiessään, joten takuun rauetessa siinä tapauksessa tuskin harmittaa. Varsinkin kun monien valmistajien mainostama koritakuu ei kata kuin sisältäpäin alkavan ruostumisen.. :roll:
Ford Mondeo 1.8 STW
MD
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja MD »

Vähän aihetta sivuten, joko Easytronicin toiminta on saatu hiottua sellaiseksi, että sillä pystyy ajamaan ilman opettelua? Itse olen ajellut -03 Easytronic Merivalla nyt 4000 km ja pikku hiljaa vaihteistoon alkaa tottumaan. Itse asiassa se on alkanut vaihtamaan nyt paljon paremmin. Se riippuu ihan siitä miten kaasua painaa missäkin tilanteessa (oppiva kun on). Olen huomannut, että paras on kun pitää poljinta kiihdytettäessä mahdollisimman samassa asennossa. Jos rupee hölläilemään vaihtojen aikaan, tulee vaihdoista nykiviä (etenkin1=>2).
Vihreävectra
'Kadett'
'Kadett'

Tulipa kysyttyä ruoste-estoa automyyjältäkin. Ei suositellut eikä kieltänyt... Mutta tuli suora vastaus takuuasiaan : suojaus ei vaikuta takuuseen. Autoa on tarkoitus pitää pidemmän aikaa, eli varmaan tulee käytettyä suojauksessa. Pienen kyselykierroksen perusteella hintaa tulee 400 - 500 euroa.
Tuota easytroniccia hieman pohdittiin oston yhteydessä, että miellyttääkö pidemmän päälle. Vaihtoehtona oli myös perinteinen automaatti. Mutta taas tuli esille yksi seikka, joka piti ooppelin lippua korkealla. Nimittäin tyytyväisyystakuu! Jos auto ei miellytä, sen voi palauttaa!
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Vihreävectra kirjoitti: Mutta taas tuli esille yksi seikka, joka piti ooppelin lippua korkealla. Nimittäin tyytyväisyystakuu! Jos auto ei miellytä, sen voi palauttaa!
Se nyt vaan ei taida olla ihan niin yksinkertainen takuu kuin miltä kuulostaa :). Luonnollisestikaan. Palauttamiselle on 30 päivää aikaa ja sinä aikana ois pitänyt ehtiä ostamaan jo joku muu auto. Tätä toista osto kuittia näyttämällä on vasta mahdollisuus sitten palauttaa se entinen. Ja liekkö tuohon liittyy vielä muitakin koukeroita. Mutta onhan se jotain kuitenkin.
MD
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja MD »

Veeksi kirjoitti:
Vihreävectra kirjoitti: Mutta taas tuli esille yksi seikka, joka piti ooppelin lippua korkealla. Nimittäin tyytyväisyystakuu! Jos auto ei miellytä, sen voi palauttaa!
Se nyt vaan ei taida olla ihan niin yksinkertainen takuu kuin miltä kuulostaa :). Luonnollisestikaan. Palauttamiselle on 30 päivää aikaa ja sinä aikana ois pitänyt ehtiä ostamaan jo joku muu auto. Tätä toista osto kuittia näyttämällä on vasta mahdollisuus sitten palauttaa se entinen. Ja liekkö tuohon liittyy vielä muitakin koukeroita. Mutta onhan se jotain kuitenkin.
Tässä tapauksessa kuitenkin luulisi toimivan erittäin hyvin, jos vaikka haluaakin vaihtaa Easytronicin automaattiin. Tavallaan 30 päivän koeajo. Toisaalta joutunee sitten uutta autoa taas odottelemaan...
Vihreävectra
'Kadett'
'Kadett'

Niin. Sitten menisi tosiaan automaatti tilaukseen ja uusi 4 kk:n odotusaika :roll:
Vastaa Viestiin