Omega B2 ilmastoinnin "tehottomuus"

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

_Ari.I_ kirjoitti:
P. Lanttola kirjoitti:Meikäläisen muisti nyt on mitä opn mutta muistelisin että se vedenpoistoputki löytyy apukuskin lokarista pyöräkotelon puolelta. Sellainen suorakaiteenmuotoinen kuminen putki. Ja se kyllä menee helposti tukkoon. Omastakin sai kaivaa sieltä jonkun verran rapaa pois.
eiks siitä tyhjene se lämppärinkennon/ suodattimen kotelo. näin ainakin mun vanhassa oli.
joo, se on se "sadevesijärjestelmä", joka kannattaa sekin tutkia aika-ajoin, koska se kun tukkeutuu niin vedet tuppaa ilmasuulakkeista sisään kabiiniin.

terveisin nimimerkillä kerran sukat pikapesussa kastellut :-)
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

mtt kirjoitti:
ettei vaan valuisi vedet äänieristysmattoihin...ne poistoröörit näkyy just ja just kun seuraa sitä keskikonsolin vinyyliä polkimiin päin.kojelaudan ja vinyylin välisestä raosta näkee putken päätä ympäröivän vaahtomuovidonitsin.molemmilla puolilla.itse otin nuo donitsit pois ja laitoin letkunpätkän ohjaamaan vettä poistoletkuun.
Mites sä sait laitettua tuonne väliin jonkun putken ohjaamaan vettä??? mulla mahtuu juuri ja juuri pikku sormi tunnustelemaan niitä "donitseja" jotka ovat kyllä kuivat, mutta repsikan puolelta äänieristys matto on jo alkanut kastumaan, eli sinnehän se vesi luikertaa. Pinnalta matto tuntuu kuivalta mutta sinne donitsin alle kun työntää sormen niin siellä on kosteaa. Eihän noi putket pitäis periaatteessa mennä tukkoon auton sisäpuolelta mitenkään, vaan luulisi että tukos on auton alla olevissa putksissa.

Ainoa vaan, että kun täällä jyväskylän puskissa ei ole nykyään yhtään TI-hallia minne sais auton nosturille tai montun päälle, että pääsis kurkkaamaan ja räpläämään mm. noita putkia itse, niin joutuu viemään tämänkin vian takia auto jonnekin huoltoon.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

siis otin sen donitsin pois. esiin tulee semmonen kuminen kaukalo joka on kiinni auton alle johtavassa letkussa.puutarhaletkusta otin n.3cm pätkän. se kuminen kaukalo antaa myöten, joten ei ole kovin hankalaa saada ujutettua letkunpätkää sen kaukalon ja kondenssivesikaukalon nysän välille.

vesi tosiaan menee ihme kierteellä kun se kastelee tuon donitsin ja sitten valuttaa lattialle vedet. ei ollut mullakaan putket tukossa, mutta silti matto kastui...

edit:ähäps...tuo repsikan puoleinen väli on tosiaan pirun ahdas.kuskin puolella on reilummin tilaa.no tuon donitsin saa varmaan kuitenkin poistettua ja se jo auttaa kun ei sitä kautta valuttele vesiä lattialle.
omega 2.6 V6 car.elegance 2002
Vastaa Viestiin