Astra H
-
- 'Kadett'
- Viestit: 45
- Liittynyt: 27 Touko 2021, 20:20
Astra H
Moro,
meinasin vaihta astra G:n vähän uudempaan, H-malleja olisi kohtuuhinnalla tyrkyllä. Onkohan noissa samoja ongelmia kuin G:ssä (kylmä talvella, suuri öljyn kulutus ja takahelmat vetää ruosteeseen ja penkin airpäkki kiukuttelee)?
samalla rahalla kun ei saa oikein muuta käyttöautoa - ainakaan 2010-luvun malleja
Kiitos kommenteista jo etukäteen
meinasin vaihta astra G:n vähän uudempaan, H-malleja olisi kohtuuhinnalla tyrkyllä. Onkohan noissa samoja ongelmia kuin G:ssä (kylmä talvella, suuri öljyn kulutus ja takahelmat vetää ruosteeseen ja penkin airpäkki kiukuttelee)?
samalla rahalla kun ei saa oikein muuta käyttöautoa - ainakaan 2010-luvun malleja
Kiitos kommenteista jo etukäteen
------------------------------------------------
Ei se ole auto eikä mikään, ellei nyt yksi vikavalo pala
Z16XEP - Astra G
Ei se ole auto eikä mikään, ellei nyt yksi vikavalo pala
Z16XEP - Astra G
-
- 'Kadett'
- Viestit: 13
- Liittynyt: 23 Elo 2020, 15:20
Re: Astra H
Mulla oli 1/2010 rekisteröity Astra H Wagon Ultimate.Ajelin sillä reilut 10 vuotta.
Ongelmia,joita kuvailit,ei tuossa yksilössä esiintynyt.Takajarruja joutui herkistelemään vuosittain.Etujarrulevyt vaihdettiin muutaman kerran,kun menivät kieroksi jostain syystä.
Eniten harmitti koneen(1,6)huono alavääntö.
Muuten ihan soiva peli.
Ongelmia,joita kuvailit,ei tuossa yksilössä esiintynyt.Takajarruja joutui herkistelemään vuosittain.Etujarrulevyt vaihdettiin muutaman kerran,kun menivät kieroksi jostain syystä.
Eniten harmitti koneen(1,6)huono alavääntö.
Muuten ihan soiva peli.
Re: Astra H
Takahelmat eivät minusta vedä ruosteeseen kuten G:ssä, kun tässä ei ole niitä muovihelmoja. Kylmyyden ehkä allekirjoitan, eli ei tämä taida sen lämpöisempi olla kuin G. Öljyä ei minulla häviä 300tkm ajetusta autosta juuri nimeksikään. Hyvä ja halpa peli se on
-
- 'Kadett'
- Viestit: 45
- Liittynyt: 27 Touko 2021, 20:20
Re: Astra H
Kiitos kommenteista.
Levyjarrut on joka pelissä sama - nehän jumittaa ja niitä joutuu herkistelemään.
Mutta vaikuttaisi siis olevan ihan OK ostaa tollanen uudempi Astra. G malli on ollut hintaisekseen oikein hyvä peli, mutta omat ongelmansa siinä on.
@diesel2015 sinulla oli luultavasti uutena ostettu, joten senhän pitääkin toimia hyvin
Onko jakohihnan vaihtoväli se 150tkm / 10 vuotta?
Toinen vaihtoehto olisi kilpaleva Focus -
Levyjarrut on joka pelissä sama - nehän jumittaa ja niitä joutuu herkistelemään.
Mutta vaikuttaisi siis olevan ihan OK ostaa tollanen uudempi Astra. G malli on ollut hintaisekseen oikein hyvä peli, mutta omat ongelmansa siinä on.
@diesel2015 sinulla oli luultavasti uutena ostettu, joten senhän pitääkin toimia hyvin
Onko jakohihnan vaihtoväli se 150tkm / 10 vuotta?
Toinen vaihtoehto olisi kilpaleva Focus -
------------------------------------------------
Ei se ole auto eikä mikään, ellei nyt yksi vikavalo pala
Z16XEP - Astra G
Ei se ole auto eikä mikään, ellei nyt yksi vikavalo pala
Z16XEP - Astra G
Re: Astra H
Ihan samaa luokkaa nuo H-Astrat on, kuin muutkin tuon ikäiset autot. Omatoimiseen ylläpitoon ja harrastehenkiseen ongelmien ratkaisuun saa varautua, mutta niin kai se on kaikissa muissakin.
Bensakoneissa kytkimen materiaali, ja kytkinkopan rakenne on sellainen että kytkin tahtoo ravistella herkästi kylmällä ja kostealla kelillä. Sama vaiva myös saman ikäisissä Corsissa ja Vectroissa. Ei sinänsä vika, vaan ominaisuus. Uutena noita vaihdettiin takuuna tuhansia, mutta ei se siitä kummentunut. Dieseleissä rakenne on erilainen, ja ongelma ei koske niitä.
https://opelclubfinland.fi/keskustelu/v ... p?t=103269
Takaoven johtosarjat murtuu poikki B-pilarin juuresta, mutta niin se oli G-mallissakin. Normaalisti keskuslukon ja sähkölasin toiminta lakkaa johtovikaisessa ovessa, mutta H-mallissa saattaa myös vaikuttaa radion toimintaan.
Ruoste ei ole ylitsepääsemätön ongelma, mutta vanhemmiten etenkin etulokasuojat alkaa happanemaan, ja takaoviaukossa helman kumilistan päässä oleva alue ruostuu herkästi.
Ilmastointi on yksi markkinoiden heikoimmista. Normaali käyttöikä tuntuu olleen uudesta noin 5 vuotta, jonka ajan se toimi hyvin. Sitten ei yleensä toimi. Kompura, kompuran magneettikytkin, venttiilit ym. temppuilee vanhemmiten. Aiheesta löytyy keskusteluita loputtomasti. Jos haluaa että on aina toimintakunnossa joka vuosi, niin satalappusia saa alkaa jo jemmailemaan.
viewtopic.php?t=263436
viewtopic.php?t=221934&start=60
viewtopic.php?t=222678
viewtopic.php?t=275806
Ja sitten bensakoneisissa 1.6 ja 1.8 -malleissa tuppaa nuo öljynlauhduttimen tiivisteet vuotamaan vanhemmiten.
Muutaman tunnin työmaa itse tehtynä, tai muutaman satasen liikkeessä:
viewtopic.php?t=255843
1.6 malleissa myös imusarjan läpät aiheuttaa työmaata vanhemmiten:
viewtopic.php?t=251159
https://opelclubfinland.fi/keskustelu/v ... p?t=245353
https://opelclubfinland.fi/keskustelu/v ... p?t=230465
Bensakoneissa kytkimen materiaali, ja kytkinkopan rakenne on sellainen että kytkin tahtoo ravistella herkästi kylmällä ja kostealla kelillä. Sama vaiva myös saman ikäisissä Corsissa ja Vectroissa. Ei sinänsä vika, vaan ominaisuus. Uutena noita vaihdettiin takuuna tuhansia, mutta ei se siitä kummentunut. Dieseleissä rakenne on erilainen, ja ongelma ei koske niitä.
https://opelclubfinland.fi/keskustelu/v ... p?t=103269
Takaoven johtosarjat murtuu poikki B-pilarin juuresta, mutta niin se oli G-mallissakin. Normaalisti keskuslukon ja sähkölasin toiminta lakkaa johtovikaisessa ovessa, mutta H-mallissa saattaa myös vaikuttaa radion toimintaan.
Ruoste ei ole ylitsepääsemätön ongelma, mutta vanhemmiten etenkin etulokasuojat alkaa happanemaan, ja takaoviaukossa helman kumilistan päässä oleva alue ruostuu herkästi.
Ilmastointi on yksi markkinoiden heikoimmista. Normaali käyttöikä tuntuu olleen uudesta noin 5 vuotta, jonka ajan se toimi hyvin. Sitten ei yleensä toimi. Kompura, kompuran magneettikytkin, venttiilit ym. temppuilee vanhemmiten. Aiheesta löytyy keskusteluita loputtomasti. Jos haluaa että on aina toimintakunnossa joka vuosi, niin satalappusia saa alkaa jo jemmailemaan.
viewtopic.php?t=263436
viewtopic.php?t=221934&start=60
viewtopic.php?t=222678
viewtopic.php?t=275806
Ja sitten bensakoneisissa 1.6 ja 1.8 -malleissa tuppaa nuo öljynlauhduttimen tiivisteet vuotamaan vanhemmiten.
Muutaman tunnin työmaa itse tehtynä, tai muutaman satasen liikkeessä:
viewtopic.php?t=255843
1.6 malleissa myös imusarjan läpät aiheuttaa työmaata vanhemmiten:
viewtopic.php?t=251159
https://opelclubfinland.fi/keskustelu/v ... p?t=245353
https://opelclubfinland.fi/keskustelu/v ... p?t=230465
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Astra H
Takaoven johtosarjan tunnustan - minullakin se oli. Kytkimen vaihdoin vastikään - vajaa 300tkm ajettuna, minusta niillä kilometreillä se saa jo kuulua asiaan. Ilmastoinnin huonouden myös allekirjoitan - se toimii minullakin, mutta omituisia sirinöitä ja hurinoita kuuluu, joten rikkoutumista odottelen. Kytkin oli ensimmäinen osa tässä autossa, joka oli kallis. Kaikki muu on ollut halpaa. Dieselissäni on ollut pikkuisen hehku ja egr jumppaa, mutta ei mitään kilometreistä poikkeavaa minusta.
Itse olen siis vaihtanut G:stä H:n ja ei se auto siinä huonontunut. Ei se parannus mikään massiivinen ollut, mutta kyllä se parani. G:llä menin 350tkm ja H:lla tulen menemään 300tkm tienoille, ennen kuin se jatkaa appiukon käyttöön. Kumpikin auto isäni aikanaan uutena ostama ja minä olen toisena omistajana jatkanut siitä, kun vaihtohyvitys on ollut mitä on.
Yhden asian jos saa haukkua niin valojen kunnon testaus aiheuttaa erittäin ikävää peräkärryn led valojen välähtelyä. Se käy todella hermoon.
Focus on varmaan ihan yhtä hyvä ja samanlainen auto. Kaverilla on niitä ja tyytyväinen on niihin.
Itse olen siis vaihtanut G:stä H:n ja ei se auto siinä huonontunut. Ei se parannus mikään massiivinen ollut, mutta kyllä se parani. G:llä menin 350tkm ja H:lla tulen menemään 300tkm tienoille, ennen kuin se jatkaa appiukon käyttöön. Kumpikin auto isäni aikanaan uutena ostama ja minä olen toisena omistajana jatkanut siitä, kun vaihtohyvitys on ollut mitä on.
Yhden asian jos saa haukkua niin valojen kunnon testaus aiheuttaa erittäin ikävää peräkärryn led valojen välähtelyä. Se käy todella hermoon.
Focus on varmaan ihan yhtä hyvä ja samanlainen auto. Kaverilla on niitä ja tyytyväinen on niihin.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra H
Twinport 1,6 z16xep völjynkulutusta aiheuttaa herkästi venttiilikopan kalvo.
Jakopää 10v/150tkm 1,6 ja 1,8 joissa vesipumppu on apulaitehihnalla, järkevä ihminen vaihtaa vuosissa tuon aiemmin.
6v/90tkm on sitten 1,6 (z16xe) ja 1,8 (z18xe) jakopäät joissa vesipumpunon jakohihnalla.
Jakopää 10v/150tkm 1,6 ja 1,8 joissa vesipumppu on apulaitehihnalla, järkevä ihminen vaihtaa vuosissa tuon aiemmin.
6v/90tkm on sitten 1,6 (z16xe) ja 1,8 (z18xe) jakopäät joissa vesipumpunon jakohihnalla.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 45
- Liittynyt: 27 Touko 2021, 20:20
Re: Astra H
Eli edelleen samoja vikoja - tuossa omassa on aikanan imusarja laitettu, oliskohan ollut reilun tonnin tikki aikanaan jollekkin onnelliselle.
Öljynkulutusta mietittiin ja mulla on kumit olemassa, ongelmaksi muodostui että venttiilikopan ruuvit ovat niin tiukassa, että eka katkesi ja loppuja ei sitten enään katkottu - liian iso remppa alkaa tekemään kaikki uusiksi. Ilmastointi kyllä toimii, mutta sehän on laitettu tuossa vuonna 2021 uusiksi. Penkki tohon pitäisi vaihtaa, kun se airpäkki siitä syttyy aika-ajoin, joku johto on poikki, mutta ei purettu sitten penkkiä.
Päästöjen kanssa ollut joka vuosi vähän jännitystä, mutta lopulta se on aina mennyt läpi, kone pitää olla kyllä ihan tulikuuma, että sen oon saanut läpi.
Mullahan on ajettuna tolla 2003 mallin G:llä vasta 210tkm. Mutta vähän alkaa pieniä ongelmia olemaan.
Öljynkulutusta mietittiin ja mulla on kumit olemassa, ongelmaksi muodostui että venttiilikopan ruuvit ovat niin tiukassa, että eka katkesi ja loppuja ei sitten enään katkottu - liian iso remppa alkaa tekemään kaikki uusiksi. Ilmastointi kyllä toimii, mutta sehän on laitettu tuossa vuonna 2021 uusiksi. Penkki tohon pitäisi vaihtaa, kun se airpäkki siitä syttyy aika-ajoin, joku johto on poikki, mutta ei purettu sitten penkkiä.
Päästöjen kanssa ollut joka vuosi vähän jännitystä, mutta lopulta se on aina mennyt läpi, kone pitää olla kyllä ihan tulikuuma, että sen oon saanut läpi.
Mullahan on ajettuna tolla 2003 mallin G:llä vasta 210tkm. Mutta vähän alkaa pieniä ongelmia olemaan.
------------------------------------------------
Ei se ole auto eikä mikään, ellei nyt yksi vikavalo pala
Z16XEP - Astra G
Ei se ole auto eikä mikään, ellei nyt yksi vikavalo pala
Z16XEP - Astra G
Re: Astra H
Tuohon pitää sen verran kommentoida, että -10 1,6 Ultimaten ilmastointia ei ole huollettu ikinä ja hyvin pelaa edelleenascona_c kirjoitti: ↑15 Maalis 2024, 08:38 Ilmastointi on yksi markkinoiden heikoimmista. Normaali käyttöikä tuntuu olleen uudesta noin 5 vuotta, jonka ajan se toimi hyvin. Sitten ei yleensä toimi. Kompura, kompuran magneettikytkin, venttiilit ym. temppuilee vanhemmiten. Aiheesta löytyy keskusteluita loputtomasti. Jos haluaa että on aina toimintakunnossa joka vuosi, niin satalappusia saa alkaa jo jemmailemaan.