Vectra B jätti tielle..

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
AXEL F
'Admiral'
'Admiral'

Vectra B jätti tielle..

Viesti Kirjoittaja AXEL F »

Aamulla kun ajeli töihin niin yhtäkkiä n. 60km/h vauhdista meni oikea takapyörä lukkoon. Siinä oli hetken ohjaamo käsiä täynnä kun ajeli pikkutietä just silloin, mut siit selvittiin ja vauhtiahan oli aika vähän.
Mutta niin hyvin lukossa oli et vaikka yritti peruuttaa tai vaikka mitä, niin sinne tienposkeen se jäi.
Hinausautoahan siinä sitten joutui tilaamaan.. :cry:
Arvaan että käsijarrukengistä on irronnut jotain ja mennyt rummun väliin? Onko muilla sattunut vastaavaa?
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

Voisin kuvitella et juuri tuosta lukkiutumisesta on kysymys. Itellä kävi -01 Vectrassa vastaavasti vuonna -02 :roll: Onneksi tuo minun tapaus tapahtui duunihallissa pesun jälkeen ja vauhtia ei ollut. Kuskin puolen käsijarrukengästä oli lähtenyt koko kitkapinta irti ja mennyt rummun sekä metallin väliin juntturaan.
Omega-B 4.0 24v & Omega-B2 2.5 nokileka
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veikka »

noh, onneks selvisit säikähdyksellä tuosta, aateleppa ku olisit ajanut vaikka 100:sta isolla tiellä. Yks mahollisuus kanssa vois olla että sieltä on se palautin jousi katkennut. Tai sitten se kitkanpinta on irronnut ja mennyt sinne väliin. Kirjoitahan sitten mikä oli vikana kun saat korjattua
keduloaf
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja keduloaf »

veikka81 kirjoitti:noh, onneks selvisit säikähdyksellä tuosta, aateleppa ku olisit ajanut vaikka 100:sta isolla tiellä. Yks mahollisuus kanssa vois olla että sieltä on se palautin jousi katkennut. Tai sitten se kitkanpinta on irronnut ja mennyt sinne väliin. Kirjoitahan sitten mikä oli vikana kun saat korjattua
Joo tuttu vika myös minulle. Olin juuri tullut moottoritietä n. 140-150km/h ja käännyn liittymään jolloin rengas löi lukkoon ja vauhtia onneksi enää n. 60km/h no jäinen tie ja auto pysyi kuin pysyikin hallinnassa.. ihme kyllä. :oops:

korjaus maksaa n. 200€ jos viet opel liikkeeseen.. en kyllä enää koskaa vie..
AXEL F
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja AXEL F »

Noniin, nyt on Veccu taas korjattu. En korjannut ite tällä kertaa, vaan hinausliikkeellä on myös korjaamo ja kun ei oo omaa tallia, niin en viittinyt ulkona loskassa räpeltää..

Niin, käsijarrukengästä oli pinta irronnut ja mennyt rummun väliin. Vahdatin samalla jarrulevyn sekä myös yhden vaijereista.
Ei ole mun mielestä mikään erityisen hyvä ratkaisu tuo käsijarrusysteemi.

Onkohan se toteutettu samalla tavalla uudemmissa Opeleissa?

Tuli siitä kuitenkin 178€ lasku... :( hinaus tosin meni vakuutuksen piikkiin. :)
Nipe
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Nipe »

Mulle kävi samoin Treen keskustassa vuosi sitten kun käsijarrukengän kitkapinta oli lähteny irti ja kiilas takapyörän täysin jumiin,kello oli 03:30 aamuyöstä,kiva siinä sitten soitella hinausautoa.Mulla oli onneks kans vakuutus joka korvas ton hinauksen oliskohan se ollu jotain 150euron pintaan jos olis ite tarvinnu maksaa :o En muista mitä remontti makso mut laitettiin kaikki paitsi käsijarruvaijerit uusiks takajarruihin.
Vastaa Viestiin