jostain muistan kuulleeni että joku firma korjaa tälläisiä pikkukolhuja mutta onko kallista ja onko pohjanmaalla mitään suositeltavaa korjauspaikkaa
lommot ja pikkukolhut
lommot ja pikkukolhut
puunatessani kevätauringossa autoani täytyy myöntää että alkoi vituttaa enemmän kuin aikoihin
sen lisäksi että suomi hävisi ruotsille lätkämatsin huomasin autooni tulleen pari ikävän näköistä parkkikolhua..toinen on todella loiva ja sen huomaa vain valon taittumisesta kiiltävästä maalipinnasta mutta toinen oli hieman näkyvämpi lokasuojassa..
miten näitä olisi järkevintä korjata
tasoitteella siliäksi ja uutta maalipintaa vai voiko näitä oikoa siististi ilman maalausta ...
jostain muistan kuulleeni että joku firma korjaa tälläisiä pikkukolhuja mutta onko kallista ja onko pohjanmaalla mitään suositeltavaa korjauspaikkaa

-
juha / omega
- 'Kadett'

- Viesti:
moikka
Itselläni oli yhteensä viisi kolhua - siis pieniä ja isoja niin maksoi yhteensä 350€ ja tulos oli loistava!! Suosittelen, meni aikaa noin 45min kun kaikki oli poissa!! Mulla oli sama ongelma että mietin kauan että mitä teen asian eteen ja olin tosin epäileväinen tämän toimintatavan suhteen , mutta en ENÄÄN!! Firman nimi oli AUTOMIRACLE, numeroa mulla ei enään ole!
Itselläni oli yhteensä viisi kolhua - siis pieniä ja isoja niin maksoi yhteensä 350€ ja tulos oli loistava!! Suosittelen, meni aikaa noin 45min kun kaikki oli poissa!! Mulla oli sama ongelma että mietin kauan että mitä teen asian eteen ja olin tosin epäileväinen tämän toimintatavan suhteen , mutta en ENÄÄN!! Firman nimi oli AUTOMIRACLE, numeroa mulla ei enään ole!
automaatti sen kuuluu olla...
Aika tajuttoman kallista!!!!
Kyllä sen voi oikoa ihan peltiseppäki ja keinoja on monia ettei riko maalipintaa nimim. on tullu ennenki tehtyä..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Itselläni on myös lommo lokasuojassa. Joku mukava setä tai täti oli avannut oven parkkipaikalla ja tietenkin mun vectran lokasuojaan
. Tietäiskö kukaan niiden kiertävien autofiksareiden numeroita edes yhden. Asun Pohjanmaalla ja ainakaan vielä en ole löytäny fiksaajaa. Lommo on pieni ja auton oma maali on pysynyt kiinni.
-
juha / omega
- 'Kadett'

- Viesti:
hinta oli 50€ per paneeli, eli yksi ovi, lokasuoja tai takaluukku. Ei minusta ole kallis. Voi viedä peltisepälle ja maksaa 500-700 kuten minun tapauksessa olisi ollut. Ps: Myönnän että tunti taksa olisi ollut huomattavasti halvempi kun auto olisi ollut noin 3 päivää korjaamolla, jokainen miettii tavallaan 
automaatti sen kuuluu olla...
Itse tässä tuli pestyä ja puunattua auto, maalipinta on yllättävän hyvässä kunnossa ja tuli sitten vielä maalautettua tuo konepelti - hävisi ne harmittavat kiveniskemät. Sain teetettyä tuon konepellin maalauksen ilmaiseksi. =) Auto näyttää tosiaan keulasta ihan uudelta, vielä kun tässa taannoin vahdoin tummaoptiikkaumpiot. Tässä kun itse pitää tuosta autosta erityisen hyvää huolta, niin kyllä niin alko vituttamaan kun paljastu 3 parkkipaikkakolhua.
Nuo kolhut on tullut tässä 1 kk sisällä. Ja viimesin kolhu on tullut varmasti eilen, kun sattu olemaan auto tossa kirjaston pihassa. Tuoretta maalia toisesta autosta. Joku perkele avannu vauhdilla oven ja vasemassa takaovessa on nyt sellanen sormen pään kokonen lommo. Kyllä vituttaa tollaset välinpitämättömät henkilöt, varmasti huomannu mitä oli aiheuttanutut. Onneksi sentään itellä ei oo vielä mitään BMW:tä, ois varmaan vituttanu vielä enemmän.
Onhan tuosta viimeisimmästä lommosta ainakin kosmeettista haittaa. Onko tollaisilla parkkipaikkalommoilla jotain ihan oikeaa haittaa? Lähinnä tarkoitan sitä, että vaikuttaako jotenkin ruostumiseen ja mikä vaikutus esim. jälleenmyyntiin? Kannattaako tämän hintasessa autossa (Astra G 1.8 2001, 65 000km) alkaa tollasia korjailemaan?
Nuo kolhut on tullut tässä 1 kk sisällä. Ja viimesin kolhu on tullut varmasti eilen, kun sattu olemaan auto tossa kirjaston pihassa. Tuoretta maalia toisesta autosta. Joku perkele avannu vauhdilla oven ja vasemassa takaovessa on nyt sellanen sormen pään kokonen lommo. Kyllä vituttaa tollaset välinpitämättömät henkilöt, varmasti huomannu mitä oli aiheuttanutut. Onneksi sentään itellä ei oo vielä mitään BMW:tä, ois varmaan vituttanu vielä enemmän.
Onhan tuosta viimeisimmästä lommosta ainakin kosmeettista haittaa. Onko tollaisilla parkkipaikkalommoilla jotain ihan oikeaa haittaa? Lähinnä tarkoitan sitä, että vaikuttaako jotenkin ruostumiseen ja mikä vaikutus esim. jälleenmyyntiin? Kannattaako tämän hintasessa autossa (Astra G 1.8 2001, 65 000km) alkaa tollasia korjailemaan?
- I give law a bad name
Kyllähän ne nyt hintaa laskee jos kovin paljon on lommoja, ennemmin silti itse kiinnitän huomiota kuntoon yleensä. Tuosta sitten tinkiä vähäsen jos on kovin lommoinen... Se on kyllä niin että oikeasti pitäs olla liukuovet lapsiperheitten autoissa, ja järki päässä aikuisella ettei muksi toisten autojen kylkeen. Kesällä on golfbägi takaluukussa, jos sattuu näkemään kun joku lyö auton kylkeen niin sitten voikin katsoa että mitä rautaseiskalla saakaan aikaan...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Onko kukaan kokeillut noita imukuppikorjauksia?
Eli imukupilla vedetään pieni ja loiva lommo paikalleen.
Eli imukupilla vedetään pieni ja loiva lommo paikalleen.
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Opel Astra H wagon opc-line 2007