Miten muutan mittarilukemaa?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
pebe
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pebe »

Eli otsikko on aika rankka=) asia kuitenkin hyvä...

Ostin autoon uuden mittariston, mutta sen lukema poikkeaa alkuperäisestä 13tkm. Onko joku konsti millä saisin pyöräytettyä lukeman kohdalleen?

Kokeilin tuossa porakoneella pyörittää vaijerinreiästä, mutta siinä menee TODELLA kauan.

Eli jos joku on joskus tehnyt tällaista hyvissä merkeissä, niin olisi kiva saada tietää.
EVO-500
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EVO-500 »

Aika helppo homma se on, nimittäin nollasin oman Omegan mittarin, kun toin sen Suomeen koska tiedän itse kuinka paljon sillä on ajettu ja se näkyy myös Saksan papereista...
Eli ei muuta kuin purat nopeusmittarin irti mittaristosta ja sitten kilometripyörien akseli irti ja kasa rattaita käteen & senjälkeen akseli vaiheittain takaisin paikalleen laitellen rattaita ja pyöritellen numeroita mieleisiin kohtii ja avot!
Mittaristoa ei kannata missään tapauksessa millään ruuvimeisselillä runoa, sillä siten sen rikkoo ja se joko ei näytä mitään tai alkaa mm. "valua" numerot eri korkeuksille, mistä yleensä näkee sen, että onko mittaria joko operoinut aiemmin rankalla kädellä...

Jos on parempia ideoita, niin ei muuta kuin kehiin!

T: K.Vilen
RCL
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja RCL »

Onnistuuko LCD-mittariston lukeman muuttaminen?
Autoon laitettiin syksyllä LCD-mittaristo ja siinä lukema on noin puolet pienempi kuin mitä alkuperäisessä, olis jees jos sen saisi oikeaksi, ei tarvis aina laskea yhteen lukemia.
J_Lanttola
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja J_Lanttola »

Itse nollasin Mantan mittariston, sehän nyt muutenkin nollaantuu 100tkm välein ja näkee nyt ainakin paljonko on ajettu täydellisen läpikäynnin jälkeen.
Niin, tuo Mantan mittari ainakin oli helppo nollata juuri noin että irrotin nopeusmittarin, sitten irrotin mittarista akselin joka pitelee niitä "pyöriä" joissa numerotkin on, sitten kääntelin pyörät oikeisiin kohtiin ja työnsin akselin takaisin paikalleen. Tuo akseli on ainakin noissa vanhemmissa mittareissa lukittu paikalleen linttaamalla ne päät, eli lähtee pois viilaamalla toisen pään tasaiseksi.
-J.Lanttola-
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Digimittariston mittarilukeman muutos on myös helppo, purat vaan sen mittariston osiin niin että sulla on vain se matkamittari osa kädessä ja ruuvaat sen kohdalleen.
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
pebe
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pebe »

Nyt loppu meikäläisen mittarinräpläämiset!

Mun sinisten mittarivalojenvaihtoprojekti on tullut maksamaan tähän mennessä 173e

ÄLKÄÄ KOSKEKO MITTAREIHIN!
Janne T
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Janne T »

On 2002-12-19 19:37, pebe wrote:
Nyt loppu meikäläisen mittarinräpläämiset!

Mun sinisten mittarivalojenvaihtoprojekti on tullut maksamaan tähän mennessä 173e

ÄLKÄÄ KOSKEKO MITTAREIHIN!

Niin no.. itelläni onnistui kyllä ihan nätisti. malttia vaan irrotuksessa, ja vältetään sitä liiallista voimankäyttöä! :smile:
Tvisuri
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Tvisuri »

Miten on B-Vectrassa? Mulla lukema heittää 170 tkm - uuden mittarin vanha lukema 43 tkm ja autolla on ajettu 210 tkm... Ois mahtava saada oikeat metrit tauluun!
Vastaa Viestiin