Vectra B, lampunpesijät

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
xgxastra
'Admiral'
'Admiral'

Vectra B, lampunpesijät

Viesti Kirjoittaja xgxastra »

Jos ajovaloautomatiikka on kunnossa, niin sylkeekö lampunpesijät vettä vain silloin, kun valokytkin on käännetty "päälleasentoon", vaiko myös valokytkimen ollessa "off" asennossa?

En edes ajatellut autossa olevan ajovaloautomatiikkaa kun on ollut näköjään rikki auton omistusaikani. Hyvät on ohjeet laitettu tänne sivuille releen korjaamiseksi.
retsi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja retsi »

Kyllä taitaa suihkia vettä aina.

Asiaan on ratkaisu, kun otat pois sulake nro 9.

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... alopesurit
Nipe
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Nipe »

Onko kaikissa b-vectroissa valoautomatiikka?Mulla kun on toi -96 mallin GL "varustetason" b-vectra niin siinä ei joko toimi tai sit siinä ei oo ollenkaan?Luulisin että se ruikkii pesureista vaan valokykimen ollessa "päällä".
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Nipe kirjoitti:Onko kaikissa b-vectroissa valoautomatiikka?Mulla kun on toi -96 mallin GL "varustetason" b-vectra niin siinä ei joko toimi tai sit siinä ei oo ollenkaan?Luulisin että se ruikkii pesureista vaan valokykimen ollessa "päällä".
Ajovaloautomatiikka tuli Vectroihin vasta B2 -mallin myötä.

E: Ajovaloautomatiikka tuli tarkalleen ottaen '99 malleihin, B2-malli tuli "vasta" maaliskuussa '99, joten muutamia B1 -mallejakin saattaa olla varustettuna ajovaloautomatiikalla.
Tuosta '98 -mallin ajovaloautomatiikasta en ole ihan varma, ei ainakaan vakiona ole tietämykseni mukaan ollut :o
Liekö lisävaruste, tai jonkin itse asentama.
BSport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja BSport »

Ainakin kaverin -98 B1 2.0DTI CD:ssä tuo valomuisti on. Oiskos ollut lisävaruste sitten tai jotain??
Remus
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Remus »

Kyllä mullakin B1 -99 veccussa toi automatiikka jo on ja KYLLÄ ruiskii vettä aina kun tuulilasillekkin.
WeskuR
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja WeskuR »

ascona_c kirjoitti:
Nipe kirjoitti:Onko kaikissa b-vectroissa valoautomatiikka?Mulla kun on toi -96 mallin GL "varustetason" b-vectra niin siinä ei joko toimi tai sit siinä ei oo ollenkaan?Luulisin että se ruikkii pesureista vaan valokykimen ollessa "päällä".
Ajovaloautomatiikka tuli Vectroihin vasta B2 -mallin myötä.

E: Ajovaloautomatiikka tuli tarkalleen ottaen '99 malleihin, B2-malli tuli "vasta" maaliskuussa '99, joten muutamia B1 -mallejakin saattaa olla varustettuna ajovaloautomatiikalla.
Tuosta '98 -mallin ajovaloautomatiikasta en ole ihan varma, ei ainakaan vakiona ole tietämykseni mukaan ollut :o
Liekö lisävaruste, tai jonkin itse asentama.
Mulla on -98 mallinen ja on valoautomatiikka vettä ruiskii aina myös valoille (jos ei ole tota sulake nro:9 modifikaatiota)
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Ruiskiiko vettä valoille myös valot parkkiasennossa?
Nismo, millo lie taas ajos
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

-jupe- kirjoitti:Ruiskiiko vettä valoille myös valot parkkiasennossa?
Mallista riippumatta, kyllä.
xgxastra
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja xgxastra »

retsi kirjoitti:Kyllä taitaa suihkia vettä aina.

Asiaan on ratkaisu, kun otat pois sulake nro 9.

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... alopesurit
Tutkin tuossa illalla Vecun sähkökuvia ja vettä tulee aina kun parkitkin palaa. Sulake oli kesäajan pois paikaltaan, mutta näillä kurakeleillä oli pakko laittaa takaisin kun tulee aika paljon kilsoja myös pimeällä.

Ajattelin etsiä tai sitten tehdä itse siihen pesureleeseen vähän muutosta, tarkoituksena malli jossa vettä tulee esim. joka kolmannella ruiskaisulla kun käytetään viikseä. Helpompi olisi tietysti laittaa vain kytkin releen
herätejohtoon.... mutta automaattista sen pitää olla.
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Jep, B1 -98 2.0L Sportista löytyy myös automatiikka. Sehän olisi aivan loistava idea, että jos valokytkin on 0-asennossa, niin ajovaloille ei tavaraa lentäisi. Koska 0-asentoa käytetään vain päivisin. Yöllä sitten lentäisi tavaraa, kun pitäis jotain nähdä.
Vastaa Viestiin