OBD2, OBD, ALDL, paperiliitin yms... ASTRA G

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Jyppe
'Kadett'
'Kadett'

OBD2, OBD, ALDL, paperiliitin yms... ASTRA G

Viesti Kirjoittaja Jyppe »

Onko kukaan saanut luettua vikakoodeja??
Astrasta G -99 1,6 8V
Ja milläköhän konstein??? Ei ole ilmeisesti OBD2.

Kiitos ja anteeksi
Amppa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Amppa »

Tossa ylhäällä ois tollanen "Lue tämä, ennenkuin kysyt" ;) Sieltä ehkä löydät tarvitsemasi. Siis täältä: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=75632
Jyppe
'Kadett'
'Kadett'

Ilmeisesti lukeaminen on niin yksinkertainen juttu, että kukaan ei viitsi vastata kysymykseeni:

"Onko kukaan saanut luettua vikakoodeja?
Astrasta G -99 1,6 8V
Ja milläköhän konstein?"

Olen kyllä koittanut Scantool:n OBD2 lukijaa ja "paperiliitin viritystä".
ABS:n valo pitäisi sammuttaa...

Edelleen, kiitos ja anteeksi!
Amppa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Amppa »

Otit siis silmän käteen ja luit sieltä ne vikakoodin lukuohjeet?
Jyppe
'Kadett'
'Kadett'

Lukuohjeet on luettu, jo aiemmin. En ole kyseisessä autossa saanut mitään lukutapaa toimimaan.
Ainoat kysymykset johon haluasin vastukset on:

Astrasta G -99 1,6 8V
Ja milläköhän konstein?"

Minkä ihmeen takia täältä kyselisin jos jostain ohjeesta olisi minulle ollut hyötyä?
Psycho
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Psycho »

Jyppe kirjoitti:Lukuohjeet on luettu, jo aiemmin. En ole kyseisessä autossa saanut mitään lukutapaa toimimaan.
Ainoat kysymykset johon haluasin vastukset on:

Astrasta G -99 1,6 8V
Ja milläköhän konstein?"

Minkä ihmeen takia täältä kyselisin jos jostain ohjeesta olisi minulle ollut hyötyä?
Noh, jos et itse halua/osaa lukea tuota lontoonkielistä selvitystä (TopBuzz), niin voin suomentaa sieltä esimerkiksi seuraavan lauseen:
"If your engine is fuel injected then it needs a ECU to control the injection timing. All Vauxhall models that have injection need a ECU to do this and hence they will have the facility to log fault codes. If your engine is run on a carburetor, then it has no ECU, hence no fault codes can be logged or read."

Eli jos sulla on kaasarikone, ei sieltä voi lukea mitään vikakoodeja ku ei siellä oo ECUakaan. Näin siis TopBuzz:ssa, todellisuudesta en tiedä.
a.tikkanen
'Senator'
'Senator'

ööh

Viesti Kirjoittaja a.tikkanen »

asiahan ei mulle tietysti kuulu mutta luulen ettei vuoden 99 astra ole kaasuttimella enää tietty ihan varma en oo =)
Kaikki alta 244g/km on viherpiiperoita! (Trafin sivuilta loppui asteikko kesken, eli saan ajaa ilmaiseksi! kö?)
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Moottorin vikakoodit ja ABSin vikakoodit ei ole sama asia.
Luetaan laittamalla eri pinnit yhteen liittimestä.

Ei tullu ihan selväksi, yrititkö sitten lukea sitä moottorin muistia, vaiko ABSin muistia. Mutta...
Jyppe kirjoitti:Onko kukaan saanut luettua vikakoodeja??
Astrasta G -99 1,6 8V
Ja milläköhän konstein??? Ei ole ilmeisesti OBD2.
Jyppe kirjoitti: Olen kyllä koittanut Scantool:n OBD2 lukijaa ja "paperiliitin viritystä".
ABS:n valo pitäisi sammuttaa...
http://www.topbuzz.co.uk/info/abs_codes/abs_codes.htm
Käytännössä vikavalo sammuu, kun vika on korjattu.

Muuta neuvoa vois antaa, että tutki niitä johtoja, jotka menevät sinne renkaille päin.
Saattavat olla huonossa hapessa.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Psycho
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Re: ööh

Viesti Kirjoittaja Psycho »

a.tikkanen kirjoitti:asiahan ei mulle tietysti kuulu mutta luulen ettei vuoden 99 astra ole kaasuttimella enää tietty ihan varma en oo =)
Niin minäkin luulen, mutta en oo varma. :roll:

ABS:n vikakoodit on tosiaan eri asia ku moottorin vikakoodit. En vaan ollu niin fiksu, että olisin tajunnu tuosta "ABS:n valo pitäisi sammuttaa..."-lauseesta, että mistä on kysymys... :-?
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Ei toimi nuo topbuzzin ohjeet 1.6 16V Astra G:ssä. Koko nastajärjestys tuntuisi olevan erilainen kuin tuossa ohjeessa, ilmeisesti Astra G:n lukemiseen tarvitaan Tech2. Ja kertokaa ihmeessa jos niitä koodeja pystyy kotikonstein lukemaan G-mallissakin.
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Psycho kirjoitti:
Eli jos sulla on kaasarikone, ei sieltä voi lukea mitään vikakoodeja ku ei siellä oo ECUakaan. Näin siis TopBuzz:ssa, todellisuudesta en tiedä.
Kyllä esim. 1.6S kadetista vikakoodit voi lukea, sekä säätää sytkän kohilleen TECH 1:llä.. Ja tuo 1.6S on kaasari vehje..
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Henry82
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Henry82 »

Kyllä mä pystyin lukemaan vikakoodeja -99 G astrasta. Yhdistin vain kaksi liittimen nastaa. En enään muista että mitkä. Mutta ABS-koodeja en oo onnistunu lukeen. Että niiden lukuohjeita minäkin kaipaisin kun välillä palaa TC ja ABS valot.

Tietäiskö joku missä G-astrassa on imuilman lämpötila-anturi, vilkutti sellaista vikaa..
Jyppe
'Kadett'
'Kadett'

Henry82 kirjoitti:Kyllä mä pystyin lukemaan vikakoodeja -99 G astrasta. Yhdistin vain kaksi liittimen nastaa. En enään muista että mitkä. Mutta ABS-koodeja en oo onnistunu lukeen. Että niiden lukuohjeita minäkin kaipaisin kun välillä palaa TC ja ABS valot.

Tietäiskö joku missä G-astrassa on imuilman lämpötila-anturi, vilkutti sellaista vikaa..
Lämpötila-anturi on kuvassa osanro. 17
(1.6 X16XEL) monipisteruisku

Kuva

Tuli hätäpäissään kirjoitettua tuonne ketjun alkuun, että ABS:n merkkivalo pitäisi sammuttaa. Kyseessä kuitenkin AIRBAG -merkkivalo. ECU ei varmaan tätäkään lamppua ohjaa, mutta OBD:n kautta voisi senkin sammuttaa jos olisi olemassa johto PC:n ja auton väliin....
Astrax Sport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astrax Sport »

Astra_X_2 kirjoitti:Ei toimi nuo topbuzzin ohjeet 1.6 16V Astra G:ssä. Koko nastajärjestys tuntuisi olevan erilainen kuin tuossa ohjeessa, ilmeisesti Astra G:n lukemiseen tarvitaan Tech2. Ja kertokaa ihmeessa jos niitä koodeja pystyy kotikonstein lukemaan G-mallissakin.
Itsellä Astra G -99 1.6 16v ja ainakin minun autossa pystyy lukemaan vikakoodit. Jos nyt oikein muista niin piti laittaa vitos(5) nastasta maihin, voin vielä varmistaa ton nastan kuhan kerkeän...
*Astra H Sedan -08*
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -VMK- »

Ja se nastahan on 6 joka laitetaan maihin, jos tätä nastaa ei ole niin matti meikäläinen ei koodeja pysty lukemaan. Techillä sitten onnistuu sekin.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
Vastaa Viestiin