Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Eli vaihdoin tässä hetki sitten vaihdelootan öljyt ja nyt ei sitten ole oikeen varmuutta et kuinka paljon siellä pitää sitä olla, olen yrittänyt täältäkin katella, mut ei oikeen löytynyt mitään varmaa tietoo. Auto on vectra a -93 (C18NZ). Ja onko tässä autossa mitään roppua mistä vois vielä tarkistaa..?
Jussi84 kirjoitti:Eli vaihdoin tässä hetki sitten vaihdelootan öljyt ja nyt ei sitten ole oikeen varmuutta et kuinka paljon siellä pitää sitä olla, olen yrittänyt täältäkin katella, mut ei oikeen löytynyt mitään varmaa tietoo. Auto on vectra a -93 (C18NZ). Ja onko tässä autossa mitään roppua mistä vois vielä tarkistaa..?
täyttö ropusta niin paljon että alkaa valua ulos...
Ex Vectra Wagon Cdti. Ex Astra Wagon 1.6T. Ex Astra Gtc Opc. Ex Astra Gtc Turbo.
TARKISTUS-roppu löytyy apukuskin puolen sisemmän vetoakselin liepeiltä ja on nimenomaan TARKISTUS-roppu, ei täyttöroppu. Reijän alareunan tasolla ku on niin sit on oikea määrä.
Noilla ohjeillapa minä ne sinne valuttelinkin, askarrutti vaan se roppu ja öljyn määrä kun ei mennyt kuin 1,5 litraa, mut soitin opelin huoltoon nii sanoivat et sinne jää se neljä desii kun laskee öljyt poies. Mut nytpä sit senkin tietää.