Erillis sarja A-vectraan!

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Opelixia
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Opelixia »

Elikkäs olis tarkoitus laittaa 6½ erillis sarja a-vectran etuoveen, tai siis midi oveen ja diskantti vaikka vakiopaikalle!

Ilmeisesti toi oviverhoilu pitää purkaa kun ton kaiuttimen haluaa sinne vakion tilalle!?
Mutta miten toi oviverhoilu lähtee irti? Sain jo sen sillee että se ei ollut kuin vähän kiinni sieltä yläreunasta mutta silti se ei lähtenyt mihinkään, meni vain vähän rikki kun yritin sitä repiä!!!

Kertokaapas miten olette itse laittaneet erillis sarjan tuohon autoon ja miten olette tuon oviverhoilun purkanu...!!!
Iso_G
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Iso_G »

Omegassa ... Siellä käsikahvan takana ja ovenavauslinkun takana ruuvit ja sitte se lähtee ylöspäin nostamalla ... Ku se on sie lasin ja oven raos... Näin siis Ompus... Enti auttoko hittojakaan... kunhan turisen...
Ajattelepa ite omalle kohalles!?
2.0 16v Omega-95 16v
Opelixia
'Admiral'
'Admiral'

Kyllä mä omasta mielestä kaikki ruuvit löysäsin...

Meni ilmeisesti myös yksi sellanen kiinnike rikki kun se ei enää tartu yhdestä kohtaa...
pebe
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pebe »

eli siellä kahvan sisällä tosiaan yksi ruuvi muistaakseni, pahvin alareunassa taitaa olla 3kpl, ja sitten ei muuta kun suora nykäisy pois ovesta. Se on semmosilla muovitapeilla kiinni, eli ne saatta mennä rikki tai lähteä pahvista irti. Mutta eivät ole kalliita...ja itse liimasin pari takaisin pahviin.

Itse sain kyllä oman pahvin irti ongelmitta!

Uudet johdot kannattaa vetää oveen kun vaihdat kaijuttimet!
pistä sinne oven ja pahvin väliin jotain, teippaa vaikka kaikki aukot pellistä umpeen ja esim. etolasta tarrapintaista vaimennuslevyä, niin ei rämise ovi!

Pää räminän aiheuttaa se kosteusmuovi, mikä ainakin omassa autossa oli rikki, joten otin pois kokonaan.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Se oven lukitustappi pitää myös ottaa pois. Kampea se punainen laatta pois ruuvimeisselillä ja vedä tappi pois Ovipaneeli ei irtoa jos tappi on paikallaan.
Opelixia
'Admiral'
'Admiral'

Kiitti!

Mä vähän ihmettelinkin että miten toi nuppi lähtee irti!...
EVO-500
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EVO-500 »

Sit muistaakseni 6.5":n kaiutin ei mahdu elkuperäiselle paikalle, vaan kannattaa laittaa 5.25 tai 5.5":n elementti. Vai muistanko vääri? Meneehän isompikin tietenkin, kun tekee enemmän töitä asian eteen...

T: K.Vilen
Opelixia
'Admiral'
'Admiral'

Joo.. Sitä minäkin vähän luulen, mutta pitää yrittää sitä 6½ elementtiä! Kun sais nyt tosiaan tuon verhoilun ehjänä ensin pois!...
mjh
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mjh »

On 2002-12-11 15:04, EVO-500 wrote:
Sit muistaakseni 6.5":n kaiutin ei mahdu elkuperäiselle paikalle, vaan kannattaa laittaa 5.25 tai 5.5":n elementti. Vai muistanko vääri? Meneehän isompikin tietenkin, kun tekee enemmän töitä asian eteen...

Väärin. Kyllä sinne menee suht järeäkin 6,5 tuumanen. Ainoa vaan että joutuu tekemään tai ostamaan korotusrenkaan ettei ota ikkunaan kiinni.
Itse käytin alkuperäistä kaiutinta mallina kun tein korotusrenkaan niin sai sen vielä vakioruuvinreikiin kiinni.
Manta B 2.2 TIC / Astra H STW
EVO-500
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EVO-500 »

Totta, mutta kysymystän oli että kaiuttimien piti mahtua alkuperäisille paikoille niin että ei tarvitse rakentaa korokerenkaita ja voi käyttää ovipahvin alkuperäistä verkkoa/suojaa...
Vai mitä?!?

mjh
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mjh »

No joo onhan se näin, mutta kyllähän se alkuperäinen verkko siinä voi olla.
Onhan se alkuperäinenkin elementti rakenteensa puolesta korotettu.
Mulla ainakin meni Boston Acousticsin Pro 6.5 elementti vain tekemällä korotusrengas, ja siinä on todella järeä magneetti.
Manta B 2.2 TIC / Astra H STW
mika_
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mika_ »

Onnistuitko irrottamaan ne? Aiheesta on ennenkin puhuttu.

http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 54&forum=5
Antti H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Mä laitoin omaan a-vecculiin 6,5" etuoviin ja leikkasin alkuperäisen ritilän puukolla pois.Kaiutin on "kiinni" ovipahvissa jotta elementin ja ritilänreunoihin ei jää ikävää rakoa..Pahvi on tietenkin tuettu & vaimennettu ovipeltien kanssa ettei tule sivuääniä....
kadett85
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

isoveljen vekuun tehtiin niistä orkkiskaiuttimista koroke renkulat eli vaan leikkoo ne kartiot ja mangeetit ja muut pois ja liimmaa jollaki mömmölä sen uuden hienon kaiuttimen paikalleen! näin meilläpäin!
Savuttava omega ja kadett
Azzyyr
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Azzyyr »

Joko pahvi irtosi? Siellä karttataskun "takakulmassa" on sellainen muovinen lukitus hässäkkä, mitä pitää sormella painaa niin pahvi tipahtaa käteen. Ja lukkotappia ei tarvii irroittaa, jos kampeaa pois sen tapin kehyksen mikä on ovipahvissa kiinni. Itselläni on kahvankehyksen (mikä lähtee vääntämällä irti) alla kaksi ruuvia.

Onkohan A-Vecun ovipahveissa useampaa mallia, koska omaani laiton viisvarttisen (Boston) keskiäänen (rakensin korotuspalan oveen) ja yhtään suurempi elementti ei olisi orkkis kaiutinritilän alle mahtunut. Eikä yhtään suurempi magneetti olisi mennyt ovipellissä olevaan reikään, ilman "suurennusleikkausta".
Autohan on -93 GLS.
Vastaa Viestiin