vectra c ja lasit huurussa

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
pki
'Senator'
'Senator'

vectra c ja lasit huurussa

Viesti Kirjoittaja pki »

Kuten otsikkokin kertoo, välillä tuntuu ettei ikkunat meinaa millään pysyä kirkkaina.. varsinkin jos autossa 2 aikuista ja 2 lasta, ikkunat huurussa sisäpuolelta liian usein.
Tottahan ne auki saa, kun heittää ilmastointia päälle jne.
Mutta mutta.. vanhassa astrassa revin aina talveksi sen raitisilmasuodattimen mäkeen ja homma toimi, ilmeisesti sama juttu edessä 10v. uudemmassa autossa.

Onko muilla vastaavaa??

Jos ilmastointia käyttää huurujen poistoon, niin ilmastoinnin sammutus jälkeenpäin vetää ikkunat täysin umpeen. :-?
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: vectra c ja lasit huurussa

Viesti Kirjoittaja samulis »

pki kirjoitti:Kuten otsikkokin kertoo, välillä tuntuu ettei ikkunat meinaa millään pysyä kirkkaina.. varsinkin jos autossa 2 aikuista ja 2 lasta, ikkunat huurussa sisäpuolelta liian usein.
Tottahan ne auki saa, kun heittää ilmastointia päälle jne.
Mutta mutta.. vanhassa astrassa revin aina talveksi sen raitisilmasuodattimen mäkeen ja homma toimi, ilmeisesti sama juttu edessä 10v. uudemmassa autossa.

Onko muilla vastaavaa??

Jos ilmastointia käyttää huurujen poistoon, niin ilmastoinnin sammutus jälkeenpäin vetää ikkunat täysin umpeen. :-?
C vekkulassa pidän itse koko ajan auto-asentoa päällä, mutta viime talvena kokeilin pari kertaa pistää sen eco moodille ja tulos oli jokseekin sama kuin sulla, joten tyydyin auto-asentoon. B:llä muistaakseni tulos oli manuaali-ilmastoinnilla sama, mutta muutaman reissun jälkeen se asettui "normaaliksi". Eli piti ensiksi kenno tms kuivattaa muutaman reissun aikana normaalia kovemmalla kuivauksella ja sen jälkeen ei tarttenut pitää sitä päällä... Sinällään pakkasella vetää ikkunat huuruun/jäähän 2+2 yhdistelmällä vaikka automaagi-ilmastointi on päällä, mutta lähinnä vasta jossain 1.5-2h ajon jälkeen.

ps: OT:kia hieman eli minkä värinen muuten sun biilis on? Noita 2.0T sportti-farkkuja ei hirveesti näy liikenteessä ja olen viime aikoina suht usein alkanut bongaileen meidän lähinurkilla Hyrylässä yhtä tummaa, muistaakseni siinä on vielä jokin tarra takaluukun alalaidassa tms... Ethän sä oo ruvennut pyörii meilläpäin?
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

Mulla on manuaali ilmastointi, jota pidän päällä vain kun tarviin viileämpää ilmaa kuin ulkona eli aika harvoin tulee käytettyä.

Puhetta ollut tuosta että toiset pitää ilmastointia aina päällä ja automatiikka estää toiminnan alle -5 asteen pakkasilla. Viime talvena tuli testattua ja omasta mielestä se kyllä toimi oli sitten pakkasta kuinka paljon tahansa, ainakin kierrokset ja koneen ääni muuttui kun napista päälle laittoi.

OT: Tässä kuva, ei ole tarroja/kalvoja eikä edes poistettu noita tekstejä takaluukusta.. olen laiska. :wink:
Jumbossa törmäsin saman väriseen, jossa oli takavalojen sivuille näkyvät vaaleat osat peitetty korin värisellä teippauksella ja tehty suoraan taakse näkyviin valoihin luomet samalla teipillä.. :o
No mikäs siinä jos tykkää, itse en ainakaan samanlaista lähde 'tuunaamaan'..
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

pki kirjoitti: OT: Tässä kuva, ei ole tarroja/kalvoja eikä edes poistettu noita tekstejä takaluukusta.. olen laiska. :wink:
Jumbossa törmäsin saman väriseen, jossa oli takavalojen sivuille näkyvät vaaleat osat peitetty korin värisellä teippauksella ja tehty suoraan taakse näkyviin valoihin luomet samalla teipillä.. :o
No mikäs siinä jos tykkää, itse en ainakaan samanlaista lähde 'tuunaamaan'..
[OT]
Joo ei ole sama mitä tarkoitin. Tosiaan se on musta/tumman sininen/vihreä tms värinen ja se tarra tarkoitti siis 2.0T alapuolella olevaa jotain mainostarraa tms...
Itsellä ei onneksi ollut yhtään mitään mainostarraa tai rekkarintakana olevaa mainosta tms. ONNEKSI itse ymmärsivät ettei tämän auton omistaja osaisi niitä arvostaa... 8)

Olikos toi sun auto muuten koeajoautona Airportissa vai ostitko suoraan linjalta tai varastosta? Itse ajelin just ton värisellä 2.0T sprotilla päivän verran noin loppukuusta 3/2004.

Itseä huvittaa, kun jossain suht lähellä meitä asuu joku, jolla on kanssa tumman sininen 2.2:nen Comfortti varustelulla ja xenoneilla... Välistä pitää tarkkaan katsoa onko vaimo ajelemassa tai joku varastanut oman biilin. Kuitenkin sen verran harvoin noita Xenon C-vekkuloita näkee liikenteessä. Hyrylässä tuntuu pyörivän 3 eli oma, faijan ja sit toi mainittu. Tosin tässä joku päivä sitten vieraileva tähtönen näkyi et saa nährä vaikka tulis lisää... Niin ja jos kiinnostaa niin mun auton kuva.
[/OT]
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

hehe.. menipä offtopikki setiksi, mut ei mua haittaa. :lol:

Olihan tuo koeajoautona, mutta viikissä ja mulla koeajossa taisi olla viikonlopun.. jonka jälkeen en enää palauttanut liikkeeseen :wink:
Viikonlopun jälkeen kävin liikkeessä tekemässä jonkun paperin, jonka perusteella 'koeajoa' jatkettiin viikolla.
Sitten kun kaupat tehtiin ja luovutin vanhan auton, oli tuossa vectrassa mittarissa ~1400km. Selkeä kiertopalkinto, mut olkoot.. :)
Tämä siis tapahtui 7/2004.
Vastaa Viestiin