Lähin kilpailija tälle olis -99 A6 2.4 audi. Saman verran ajettu ja 2000e halvempi, tosin ilmastointi ainoa "hienous".
Arvatkaa vaan kumpaa lähipiiri suosittaa...

mikkis kirjoitti:Aika iso ero automaatilla ja manuaalivaihteisena. Minulla 3.0 manuaalilaatikolla ja keskikulutus vastaavalla ajolla 9,5/100kmTA-K kirjoitti:Keskimääräinen kulutus mun ajoilla (ehkä 50 / 50 kaupunki / maantie) taitaa olla jotain 11,2l / 100km.

omega 3000 kirjoitti:Koeajol tää jota mietiskelen kulutti kans matka-ajos noin kaheksaa, mut ajotietokone näytti kans et keskikulutus oli ollu 10,3.
Sen "vaihdekepin" vieres oli nappi jossa oli mielestäni lumihiutaleen kuva.Olisko se luistonesto? Lisäks päällä oli "s" nappi.Mikäs se taas on?
Asiasta toiseen, niin tietääkö joku kuinka paljon suurinpiirtein vakuutusmaksuil on eroa 2.2 ja 2.6 välillä? Alotusbonuksil, eli 20 liikentees ja täydet kaskos.

Onhan siinä, joo. Ei taida tuo Omegassa oleva tomaatti olla kovin taloudellinen. Vanhahan se peruslaatikko jo on, ja sen kyllä huomaa. Kolmilitrainen tuskin kuluttaa yhtään enempää kuin 2.6:kaan, ellei nyt ihan täyskaasukiihdytyksiä koko ajan harrasta. Paremman väännön (= alakierrostehon) turvin voi viedä jopa vähemmän joissain tilanteissa.mikkis kirjoitti:Aika iso ero automaatilla ja manuaalivaihteisena. Minulla 3.0 ja keski kulutus vastaavalla ajolla 9,5/100kmTA-K kirjoitti:Keskimääräinen kulutus mun ajoilla (ehkä 50 / 50 kaupunki / maantie) taitaa olla jotain 11,2l / 100km.
Eipä tuossa mun yksilössäkään isompia ongelmia ole ollut. Kertaalleen on vaihdettu kuskin oven lukkomoottori ja nyt pitäisi varmaan vielä puhdistaa vivusto, kun satunnaisesti lukkonuppi ei nouse aivan ylös ovea kaukosäädöllä avatessa. No, tuleepa käytettyä sitten lukkoakin, ettei ihan jumitu.Fotze kirjoitti:Itselläni on ainakin keskuslukituksen moottorit toimineet moitteetta kuten koko muukin auto.
Manuaali? Painoeroa A-Ompun hyväksi myös vajaat 300 kiloa (Omega A 3000 STW = 1470kg, Omega B2 2.6 A STW = 1733kg).omega 3000 kirjoitti:kolmetonninen menee aina alle kympin, vaik on yli 10 vuotta vanhempikin.