B-Mantasta yleisesti
-
El Comandante
- 'Agila'
B-Mantasta yleisesti
Elikkä olisin tässä ehkä hankkimassa B-mantaa, ja kysyisin tässä että mitä minun tulisi tietää ko. autosta. Esim. Löytyykö merkittäviä tyyppivikoja, mitä tulisi autosta tarkistaa ostotilanteessa yms.
Ja jos joku tietää niin vois laittaa joitain basictietoja vakio B-mantasta (esim. suorituskyky). Ja onko jollain kokemusta talviajosta ko. autolla. Oon kuulu että ei oo mikään hyvä talviauto perän epävakauden takia, siis sutii ja heittelee. Minkälevyiset talvirenkaat sopisivat parhaiten mantaan?
Ja jos joku tietää niin vois laittaa joitain basictietoja vakio B-mantasta (esim. suorituskyky). Ja onko jollain kokemusta talviajosta ko. autolla. Oon kuulu että ei oo mikään hyvä talviauto perän epävakauden takia, siis sutii ja heittelee. Minkälevyiset talvirenkaat sopisivat parhaiten mantaan?
-
Vilderi
- OCF Member 2017
- Viesti:
Re: B-Mantasta yleisesti
Eikös auton kuulukkin käyttäytyä noin?El Comandante kirjoitti:Oon kuulu että ei oo mikään hyvä talviauto perän epävakauden takia, siis sutii ja heittelee.
juu!! se perä on ihan yhtä epävakaa kuin on kaasujalkakinVilderi kirjoitti:Eikös auton kuulukkin käyttäytyä noin?El Comandante kirjoitti:Oon kuulu että ei oo mikään hyvä talviauto perän epävakauden takia, siis sutii ja heittelee.
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
Alkaa tosiaan olla sen ikästä kalustoo, että yksilöiden välisia eroja on todella paljon. Ei ton ikäsiä autoja enää voi ostaa minkään "ostajan oppaan" mukaan. Mun mielestä ruoste ja huonosti toteutetut korjaukset/muutokset
saa kokemattoman autonhankkijan nopeasti vitutuksen partaalle. Paras neuvo minkä voin antaa että otat jonkun autoharrastajan/mantoja tuntevan
mukaan ostoskierrokselle joka osaa erottaa turakorjaukset ja ei alkuperäiset viritelmät. Vakiona mantakaan ei mee mihinkään nykymittapuun mukaan vaan lähes kaikki perhesedanitkin viilettää ohi. Potentiaalia mantoissa on rakentaa mieleiseksi vaikka kuinka paljon. Ja korimallihan on mitä mainioin
saa kokemattoman autonhankkijan nopeasti vitutuksen partaalle. Paras neuvo minkä voin antaa että otat jonkun autoharrastajan/mantoja tuntevan
mukaan ostoskierrokselle joka osaa erottaa turakorjaukset ja ei alkuperäiset viritelmät. Vakiona mantakaan ei mee mihinkään nykymittapuun mukaan vaan lähes kaikki perhesedanitkin viilettää ohi. Potentiaalia mantoissa on rakentaa mieleiseksi vaikka kuinka paljon. Ja korimallihan on mitä mainioin
jos on gsi:n levikkeet niin kannattaa yrittää kurkkia sinne takalokarin päälle tulevan levikkeen alle missä kunnossa se on. Ja jos löytyy "Iso" takapuskuri niin sieltä alta myös. Ovat aika pahoja paikkoja molemmat.
Kyllä manta vakioperälläkin menee talvella jos on vaan hyvät nastarenkaat. Mutta suosittelen että pistää sinne edes pikkulukon sinne niin tulee mukavampi talvella ajaa. Vähän on viileä talvella.
Kyllä manta vakioperälläkin menee talvella jos on vaan hyvät nastarenkaat. Mutta suosittelen että pistää sinne edes pikkulukon sinne niin tulee mukavampi talvella ajaa. Vähän on viileä talvella.
Opel Vectra B 2.6 V6 Sport Voyage
Suzuki GSX-R1000 K7
Suzuki GSX-R1000 K7
Jaa. Minusta 10sek nollasta sataan, ei ole kovin hidas... Eikä 195km/h huippunopeuskaan. Melkonen perhesedani saa kyllä olla, jos aikoo pärjätä... Tietysti ne kilometrit ja säätäjät syö tehoa aikojen saatossa...fender kirjoitti:Vakiona mantakaan ei mee mihinkään nykymittapuun mukaan vaan lähes kaikki perhesedanitkin viilettää ohi.
Juu, siis tuon takiahan Manta ostetaan. Pitää taas vissiin itellekkin hankkia.zoomer kirjoitti:juu!! se perä on ihan yhtä epävakaa kuin on kaasujalkakinVilderi kirjoitti:Eikös auton kuulukkin käyttäytyä noin?El Comandante kirjoitti:Oon kuulu että ei oo mikään hyvä talviauto perän epävakauden takia, siis sutii ja heittelee.
-
caravaanari3,0
- 'Admiral'

Ikkunat menee jäähän kun pakkaset alkaa ja sulaa keväämmällä, ei tosiaan toi huurteenpoisto ja lämmitys oo parhaita mahdollisia. tietty jos on sisätilanlämppäri, on asia eri. hauskempaa talviautoa ajo-ominaisuuksiltaan saa hakea, ainakin jos tosiaan on lukkoperä, on koko talvi kahva edellä...
Mutta kannattaa reenata jossain, ettei tuu niin pitkä sivuluisu, että oikenee vasta peltikorjaamolla 
-
miksainamie
- 'Senator'

-
Gsi tuning
- 'Admiral'