mitäs vahoja/hoitoaineita suosittelisitte?

Keskustelua Opeleista
fuzaa
'Senator'
'Senator'

mitäs vahoja/hoitoaineita suosittelisitte?

Viesti Kirjoittaja fuzaa »

eli tänään näyttää olevan sellainen ilma että vois ton vanhuksen pestä ja vahata mutta kun kokemusta ei tostakaan oo pahemmin kertyny niin kertokaapas mitä aineita tohon kannattais käyttää? ja ei mitään ihan ammatti tason aineita kannata tarjota vaan hinta/laatu suhteeltaan järkeviä....ja milläs ton sisusta kannattais putsata kun penkit on ilmeisesti vinyyli/joku vastaava päällysteiset tossa ois vielä kuva jos joku osais sanoo tarkemmin http://fotokellari.fujikuvat.fi/album/s ... id=2287258 kiitokset vastauksista jo etukäteen
hulluhan saa aina olla mutta ei tyhmä!
Kuva
2 x rekord d caravan -75, omega mv6
manda_
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja manda_ »

ite ainakin sisätiloihi käytän vinyl&rubber caree auto glymiltä, ja ulkopintaan olen laitellu ennen vähä mitä sattuu, mut kyl se autoglymi on osoittanu olevansa hyvää..
ei se hintaka sillee paha oo loppuviimein ku eihän sitä joka päivä tartte ostaa :wink:
-(z)-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Ulkopintaan ensin kunnon pesu jolla lähtee KAIKKI vanha pois pinnasta..eli tässä tapauksessa esim astianpesuaine käy (normaalistihan se ei ole autonpesuainetta missääntapauksessa)
Sen jälkeen AutoGlymin punainen tai musta ja päälle kultainen..ja siinä se on.

Hiukan ehkä työläämpi kuin jotkut muut vahat, mutta ainakin toistaiseksi en ole AG:n voittanutta löytänyt.
MB CLK320 -04 + BMW335Cia (tulossa)
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Esim. pesuun Wurthin Pineline tehopesu.Tehokas ja hellä.
Jos autoa ei ole ikinä vahattu,kannattaa ensin vahata puhdistavalla vahalla.esim. Auto Glym punaleimalla tai Korrekin Kliinerillä.Sen jälkeen voi vetää päälle vielä viimeistelyvahan. ns. kovavaha.

Sisustan muoviosiin olen käyttänyt Johnson Plediä (Pledge).Ei tee silikoonimaisen yliampuvaa kiiltoa,vaan sellasen luonnollisen kiillon.Tota voi tietysti laittaa muovi- tai nahkapenkeillekin,tosin penkit on hetken aikaa aika liukkaat... :lol:
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

arvasin että vastauksena "autoglym". :)
Onko se todella niin hyvää kun kaikki sitä ylistää?

Ainakin minun kukkarolle niitten hinta on aivan liikaa - hyvin pärjää halvemmillakin aineilla, mm. korrek, turtlewax, ym.

Minä oon ollut noihin em. todella tyytyväinen, mutta sehän on viimekädessä jokaisen oma päätös. :wink:
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Ei se AutoGlym mikään paras ole.

Turtlewaxin vahoista ei ole kuin positiivistä sanottavaa, todella hyvä vaha, kertakaikkiaan.

Myöskin Wurthin "Teflonvaha" yllätti hinta/laatusuhteellaan.
puuhapete81
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja puuhapete81 »

ascona_c kirjoitti: Turtlewaxin vahoista ei ole kuin positiivistä sanottavaa, todella hyvä vaha, kertakaikkiaan.
:lol: :lol: :lol: Kaverin täytyy olla joku koomikko... :lol: :lol:
ascona_c
OCF Member 2020

puuhapete81 kirjoitti:
ascona_c kirjoitti: Turtlewaxin vahoista ei ole kuin positiivistä sanottavaa, todella hyvä vaha, kertakaikkiaan.
Mielipiteensä kullakin. :wink:
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

ascona_c kirjoitti:
puuhapete81 kirjoitti:
Mielipiteensä kullakin. :wink:
niinpä.

ainakin sillä turtlen värivahalla oon saanut haalistuneeseen maalipintaan uutta "eloa". Ja kyllä toi jotenkin hieman peittää (tai oikeastaan vaan"sävyttää") naarmuja. Kuten valmistaja lupaileekin.
Myös se turtlen "perus"-nestemäinen vaha on mielestäni oikein pätevää tavaraa - helppo työstää ja hyvä kiiltokin. Kestävyydestä en osaa sanoa varmaksi, mutta eiköhän nää kaikki kestä ihan riittävän kauan, vaikka vahais "vain" pari kertaa vuodessa.
ascona_c
OCF Member 2020

Kuva

Asconassa käytin tuollaista Turtlewaxin vahaa, ja mielestäni oli todella hyvä.Ei vaan tahdo ainakaan täältäpäin ihan joka puljusta löytyä. :-?

Sen olen autoja pestessäni/vahatessani huomannut, että AutoGlymin punaisella vahattu auto on todella työläs pestä puhtaaksi. Kunnon käsipesun jälkeenkin kyljet ovat karheana liasta.
Moiseen ongelmaan olen törmännyt jo kahdessa perheen autossa.
Esim. Wurthin vahalla vahatu(i)ssa autoissa en ole moiseen ongelmaan törmännyt.
astraboi
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja astraboi »

Korrek all the way!
Astra F simply the best Frisches denken für bessere Autos.

Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
teukka69
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja teukka69 »

toinen äitist toinen tyttäri(!)stä... :lol:

mut, sen verran kannattaa nähdä vaivaa, et jollei ole tyytyväinen tulokseen niin kokeilee eri aineita. jotkut vahat on vaativimpia ja tarvitsevat tietyt pohjakäsittelyt, välineet ja tekniikan. jos kaikki löytyy, pätäkkää on ja jälki säihkyvää, ni antaa palaa! mutta toisilla merkeillä voi saada hyvän tai jopa loistavan tuloksen kertalaakilla, kevyellä kädellä ja nopsasti.

oon ite löytäny tosi edullista teflonia sisältävää Briliant PTFE-vahaa eikä tarvii enää vaihtaa! hemmetin hyvä kiilto säilyy 4-6 kk, eli 2-3 kertaa vuodessa abaut tunnin käsittely, ei paha. 8 eurosen pullo riittää sen 3 vahausta.

maalipinta täytyy olla kuiteski jonkinlaisessa kondiksessa ennekun kannattaa hirveesti vahailla... paskakasa näyttää lakattunakin paskakasalta :cry:
myllytys/kiillotushommat onkin jo oma stoorinsa.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Itse olen käyttänyt Turtlewaxin teflonvahaa ja Extreme Wash&wax vahashampoota,eikä ole mitään valittamista ollut.

Tuo teflonvaha ainakin pelaa pirun hyvin ja usein autolle riittää pelkkä huuhtelu ja kuivaus,sillä vahakalvo hylkii todella hyvin likaa ja vettä.
teukka69
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja teukka69 »

mä en ole oikeen turtleen lämminny, ei kehuttavia kokemuksia. hyvä jos sulla pelittää 8)
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Itte käyttänyt aina glymin punakulta yhdistelmää, mutta tossa kerran tuli kokeiltua carlaken kovavahaa ja en ole enää palannut tuohon glymin kultaan. Tuo carlake antaa mielestäni puolet pidemmän kiillon (suojan?).
Pesuaineena käytän "ammattikäyttöön" tarkoitettua ultraviolet wax&wash nimistä pesuainetta (saman tapaista kun turttlen hotwax mitä crystal tai joku aikoinaan hehkutti??).
Tietysti ennen vahausta käytän jotain liotinta.
Sain tosta lisäksi yhdeltä meikkarilta jotain punaiseen autoon tarkoitettua värin eheyttäjää jota on hyvä käyttää helmoihin ja muihin muovisiin maalattuihin pintoihin ennen vahausta.
Meikkareilta on hyvä käydä kysymässä vinkkejä jos ei muualta saa luotettavan tuntuista infoa.
Leon FR 20vt
Vastaa Viestiin