hartoj kirjoitti:
Näytön pikseleistä näytti olevan suurin osa pimeänä, millainen operaatio sen vaihto/korjaus on? Onko itse tehtävä homma vai pitääkö hankkia uusi näyttö ja mitähän se maksaa? Ja onko tuollaisessa ABS-jarrut vakiona, en huomannut edes kysyä

.
Kyllä se melkein on vaihdettava. Netissä on juttuja siitä miten näyttö pitäisi pystyä kotikonstein korjaamaan, mutta ei ole ihan helppo juttu. Itse koitin ohjeita noudattaa ja onnistuin vain halkaisemaan näytön.

No, ei siinä mitään menetetty muuta kuin aikaa, sillä vaihtoehto "omalle korjaukselle" oli uuden osto. Joten tilasin sitten mutkan kautta Saksasta näytön, sain uuden näytön noin hintaan 85 euroa. Mutta se oli aika suuren säädön tulos, näillä näytöillä on Saksassakin kova kysyntä. Suomessa halvin hinta minkä sain oli Erikoisrengas Ekegrenin 130 euroa. Tietysti voi etsiä romiksilta, tuurilla voi löytää ehjän, itse soittelin kymmenkunta firmaa läpi tuloksetta. Näissä näytöissä on muuten hämmästyttäviä eroja; omani sippasi jo 80 tuhannen kilometrin jälkeen, mutta olen tavannut 300tkm ajetun Vectran, johon ei koskaan vaihdettu näyttöä ja silti edelleen kaikki pikselit tallella! Pääsääntö on kuitenkin että käytetyissä pikseleitä puuttuu. 90-luvun

-laatua
Suosittelen siis ostamaan uuden näytön suoraan, helpommalla pääsee. Nuo hinnat yllä pätevät jos sulla ei ole ajotietokonetta, ajotietokoneellinen näyttö saattaa olla kalliimpi tai sitten ei. Itse näytön vaihtotyö ei ole ihan sikahelppo mutta ihan itse tehtävissä; mittaristo pitää irrottaa, ja jotta mittariston saisi irti, sen edestä on poistettava jonkun verran roinaa. Täällä foorumilla on hyvät ohjeet mittariston irrottamiseen.
Kaikissa B-Vectroissa on ABS-jarrut. Kannattaa ehdottomasti kokeilla esim jollain soratiellä että ne toimivat! Toki kunnossa olevien jarrujen pitäisi saada ABS aktivoitua myös pikitiellä, mutta silloin poljinta on painettava reilusti.