Automaatti B Vectraa ostamassa?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
hartoj
'Kadett'
'Kadett'

Automaatti B Vectraa ostamassa?

Viesti Kirjoittaja hartoj »

Tuollainen 140tkm ajettu, vm.-97 1,8i 16v automaattivaihteinen farmari CD-varustelulla olisi tarjolla. Miten nuo automaatit ovat kestäneet ja mitä muita asioita kannattaisi erityisesti tarkistaa?

Auto on pelleiltään hämmästyttävän hyvä, massattu ja pikaisen tutkinnan jälkeen ruosteeton, samoin sisältä en löytänyt mitään kulumisen jälkiä.
2 omistajaa, mutta huoltokirja on hieman puutteellinen eli aivan kaikkia määräaikaishuoltoja ei ollut ainakaan merkattuna. Jakopää ja vesipumppu vaihdettu 16 tkm sitten.

Näytön pikseleistä näytti olevan suurin osa pimeänä, millainen operaatio sen vaihto/korjaus on? Onko itse tehtävä homma vai pitääkö hankkia uusi näyttö ja mitähän se maksaa? Ja onko tuollaisessa ABS-jarrut vakiona, en huomannut edes kysyä :oops:.

Yleensäkin kaikenlainen kommentointi ja kokemukset tervetulleita...
Astra F 1.6i 16v -97 Kuva
deore
'Senator'
'Senator'

Re: Automaatti B Vectraa ostamassa?

Viesti Kirjoittaja deore »

hartoj kirjoitti: Näytön pikseleistä näytti olevan suurin osa pimeänä, millainen operaatio sen vaihto/korjaus on? Onko itse tehtävä homma vai pitääkö hankkia uusi näyttö ja mitähän se maksaa? Ja onko tuollaisessa ABS-jarrut vakiona, en huomannut edes kysyä :oops:.
Kyllä se melkein on vaihdettava. Netissä on juttuja siitä miten näyttö pitäisi pystyä kotikonstein korjaamaan, mutta ei ole ihan helppo juttu. Itse koitin ohjeita noudattaa ja onnistuin vain halkaisemaan näytön. :-? No, ei siinä mitään menetetty muuta kuin aikaa, sillä vaihtoehto "omalle korjaukselle" oli uuden osto. Joten tilasin sitten mutkan kautta Saksasta näytön, sain uuden näytön noin hintaan 85 euroa. Mutta se oli aika suuren säädön tulos, näillä näytöillä on Saksassakin kova kysyntä. Suomessa halvin hinta minkä sain oli Erikoisrengas Ekegrenin 130 euroa. Tietysti voi etsiä romiksilta, tuurilla voi löytää ehjän, itse soittelin kymmenkunta firmaa läpi tuloksetta. Näissä näytöissä on muuten hämmästyttäviä eroja; omani sippasi jo 80 tuhannen kilometrin jälkeen, mutta olen tavannut 300tkm ajetun Vectran, johon ei koskaan vaihdettu näyttöä ja silti edelleen kaikki pikselit tallella! Pääsääntö on kuitenkin että käytetyissä pikseleitä puuttuu. 90-luvun -(z)- -laatua

Suosittelen siis ostamaan uuden näytön suoraan, helpommalla pääsee. Nuo hinnat yllä pätevät jos sulla ei ole ajotietokonetta, ajotietokoneellinen näyttö saattaa olla kalliimpi tai sitten ei. Itse näytön vaihtotyö ei ole ihan sikahelppo mutta ihan itse tehtävissä; mittaristo pitää irrottaa, ja jotta mittariston saisi irti, sen edestä on poistettava jonkun verran roinaa. Täällä foorumilla on hyvät ohjeet mittariston irrottamiseen.

Kaikissa B-Vectroissa on ABS-jarrut. Kannattaa ehdottomasti kokeilla esim jollain soratiellä että ne toimivat! Toki kunnossa olevien jarrujen pitäisi saada ABS aktivoitua myös pikitiellä, mutta silloin poljinta on painettava reilusti.
all love is unrequited
Escu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Escu »

Se infonäytön huono kunto johtuu siitä kaapelista joka irtoaa näytön piirilevyltä, itse näyttö on ihan ok. Ohjeiden mukaan vaan purkaa kojetaulua ja irroittaa näytön varovasti ja korjaa kaapelin laittamalla siihen lisää puristusta.

Vectran ei pitäisi olla mitenkään ruosteessa jos -97 rekisteröity, omassani ei ole missään näkyvissä muuta kuin kiveniskemää konepellissä.

PS. mulla olisi Haynesin Vectran 1995-1998 korjausopas ylimääräisenä 15e (Espoossa)
AXEL F
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja AXEL F »

Mun -97 Vecussa on taas tuo info-näyttö pelannut mainiosti, onneks, koska olishan se ajotietokone sitten aivan turha kapistus jos näyttö ei pelais. :)
Kyllähän ne -97 Vectrat myös ruostuu, mutta jos se on massattu ajoissa, niin eivät ne silloin pahemmin ruostu.
Tietenkin takapään ripustuksien helat ja puslat kannattaa tsekata, ne nimittäin kuluu,ja sitten on pyöränkulmat päin honkia.
Täältä foorumilta kyllä löytyy B-Vectrasta juttua haku-toiminnolla vaikka millä mitalla.
deore
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja deore »

Escu kirjoitti:Se infonäytön huono kunto johtuu siitä kaapelista joka irtoaa näytön piirilevyltä, itse näyttö on ihan ok. Ohjeiden mukaan vaan purkaa kojetaulua ja irroittaa näytön varovasti ja korjaa kaapelin laittamalla siihen lisää puristusta.
Voi olla, että pitää paikkansa, mutta varoituksen sanana kerrottakoon että itse lisäsin nippusiteen paksuuden verran puristusta, ja nestekidepaneeli halkesi. Ei se ihan läpihuutojuttu ole eikä korjauksen onnistumisesta voi olla varma.
all love is unrequited
hartoj
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja hartoj »

Escu kirjoitti:Se infonäytön huono kunto johtuu siitä kaapelista joka irtoaa näytön piirilevyltä, itse näyttö on ihan ok. Ohjeiden mukaan vaan purkaa kojetaulua ja irroittaa näytön varovasti ja korjaa kaapelin laittamalla siihen lisää puristusta.
Hyvältä kuulostaa, vähän infoa löysinkin searchilla tuosta korjaustoimenpiteestä.
Escu & AXEL F kirjoitti:Vectran ei pitäisi olla mitenkään ruosteessa jos -97 rekisteröity, omassani ei ole missään näkyvissä muuta kuin kiveniskemää konepellissä.

Kyllähän ne -97 Vectrat myös ruostuu, mutta jos se on massattu ajoissa, niin eivät ne silloin pahemmin ruostu.
Tietenkin takapään ripustuksien helat ja puslat kannattaa tsekata, ne nimittäin kuluu,ja sitten on pyöränkulmat päin honkia.
Liikkeitä kun kiertelee niin näkee, että tuntuvat kaikki autot (uudemmatkin) ruostuvan aika tehokkaasti, vaikka autoliikkeen hintalapusta ei sitä kyllä huomaa. Heti erottuu, jos on hyvin pidetty ja massattu ja väistämättä tulee mieleen, että on muutenkin hyvässä hoivassa ollut.
deore kirjoitti:Kaikissa B-Vectroissa on ABS-jarrut.
Hieno homma, noissa F-Astroissa kun ovat vielä pihistelleet.
Escu kirjoitti:PS. mulla olisi Haynesin Vectran 1995-1998 korjausopas ylimääräisenä 15e (Espoossa)
Jos kaupat tuosta Opelista tulee, niin korjausoppaasta myös, mutta katsotaan vielä...
Astra F 1.6i 16v -97 Kuva
Vastaa Viestiin