"Oil lack"-ilmoitus
"Oil lack"-ilmoitus
Tänään motarilla ajaessani tuli ajotietokoneen näyttöön tuo ilmoitus. Minähän heti pysähtymään ja kattomaan öljytikkua, ylärajaan asti oli täys.
Eli auto om Veccu B(x20xev) ja tuohan täytyy olla jokin anturivika. Mutta missähän se sijaitsee, ja onko helppo vaihtaa?
Tosin eipä tullut uudestaan sama ilmoitus myöhemmin vaikka tuli ajeltua jonkin verran sen jälkeen.
Eli auto om Veccu B(x20xev) ja tuohan täytyy olla jokin anturivika. Mutta missähän se sijaitsee, ja onko helppo vaihtaa?
Tosin eipä tullut uudestaan sama ilmoitus myöhemmin vaikka tuli ajeltua jonkin verran sen jälkeen.
Re: "Oil lack"-ilmoitus
Ei ole helppo vaihtaa. Pitää käyttää öljypohja irti.AXEL F kirjoitti: Eli auto om Veccu B(x20xev) ja tuohan täytyy olla jokin anturivika. Mutta missähän se sijaitsee, ja onko helppo vaihtaa?
Jos tarkoitit, että ei läheskään kaikissa autoissa ole oljymäärän varoitinta niin rohkenen väittää muuta, koskaan ei ole tullut edes 80-luvun autoissa vastaan autoa jossa ei olisi jonkin laista varoittavaa systeemiä siitä, että öljy on vähissä.
Vaikka muut ei käyttäisi turvavöitä niin silti käyttäisin itse, että sitä voi sitten miettiä onko se varoitin tarpeellinen vai ei, toisaalta tuskin ketään kiinnostaa vaikka se sun pata laukeaa...
Vaikka muut ei käyttäisi turvavöitä niin silti käyttäisin itse, että sitä voi sitten miettiä onko se varoitin tarpeellinen vai ei, toisaalta tuskin ketään kiinnostaa vaikka se sun pata laukeaa...
Opel Astra GSI 2.0 -93
Faijalla kyseinen härpätin tuli ihan tarpeeseen tuossa viime viikolla.
Öljyvalo syttyi ja tikkuhan oli aivan kuiva.
4litraa koneeseen saikin kaataa lisää,ennenkuin tikku alkoi kastua.
Kyseessä ei tosin ole opeli vaan 6500km ajettu 2,5L subaru.
Kyllähän uusi auto tietty jonkinverran öljyä syö ensimmäiset 10 tkm,mutta...
Eli se niistä opelin öljynsyönneistä
Öljyvalo syttyi ja tikkuhan oli aivan kuiva.
4litraa koneeseen saikin kaataa lisää,ennenkuin tikku alkoi kastua.
Kyseessä ei tosin ole opeli vaan 6500km ajettu 2,5L subaru.
Kyllähän uusi auto tietty jonkinverran öljyä syö ensimmäiset 10 tkm,mutta...
Eli se niistä opelin öljynsyönneistä
- caravan-coupe
- 'Diplomat'

Tässä ei puhuta oljynpaineanturista vaan öljyn pinnan korkeutta valvovasta anturista.Aztaroth kirjoitti:Jos tarkoitit, että ei läheskään kaikissa autoissa ole oljymäärän varoitinta niin rohkenen väittää muuta, koskaan ei ole tullut edes 80-luvun autoissa vastaan autoa jossa ei olisi jonkin laista varoittavaa systeemiä siitä, että öljy on vähissä.
-
astraali 1.8 16v sport
- 'Admiral'

-
astraali 1.8 16v sport
- 'Admiral'

Just niin. sitä minä tarkoitin. Tikusta minä olen sitä öljyn määrää katsonut kaikista mun edellisistä ooppeleista, ja ei se pannu ole siitä koskaan lauennut. Päinvastoin, kestäviä myllyjä ovat. Tietenkin silloin jos kesken ajoa tapahtuu jotain yllättävää, ja öljyt jostain syystä häviävät, niin silloin öljynmäärän valvonta on mainio juttu. Eli kannattaa sitä konepeltiä avata aina silloin tällöin ja katsoa että vuotaako jostain, ja tikusta sen että kuluttaako se mylly öljyä.astraali 1.8 16v sport kirjoitti:ittellä vilkkunu se anturi 1.5 vuotta se on vaa se anturi paskanen ni se antaa väärää tietoo. ja jos esim laitat liikaa öljyy ni se syttyy sillonki. ei muuta ku kovaa ajoo! siel tikust se katotaan onks sitä öljyy eikä mittaristosta.....
Mutta tietenkin, kyllä mä aion sen anturin korjata, mutta ajattelin vaan tätä aihetta kirjoitettuani että ehkä pärjää jonkun aikaa ihan hyvin ilman sitä, kun kone ei kuitenkaan syö yhtään öljyä vaikka on jo n. 230.000 mittarissa.