Opel liikkeen ammattataito
Opel liikkeen ammattataito
Jäi aavistuksen verran paska maku suuhun, kun käytin Omegan v-6 moottorin venttilikopan vaihdossa Opelin liikkeessä. Työt tehtiin kyllä ajallaan, mutta velotettiin enemmän kun oli puhe, muutama pultti näkyi puuttuvan ja venttilikoppa vuotaa niin kuin seula.
Lupasivat ensi viikolla tutkia asiaa, mutta mietityttää, että minkähän lainen lasku sieltä vielä annetaan. Ajattelin kyllä nostaa metelin jos jos ovat huonosti tehdyn työn korjaamisesta vielä jotain vailla.
Ja sekin ihmetyttää, etteivä siellä viitsineet testata autoa venakopan vaihdon jälkeen, että pitääkö se. Holvaa pakosarjan päälle niin paljon öljyä, että auton lämmettyä savu nousee pellin alta.
Lupasivat ensi viikolla tutkia asiaa, mutta mietityttää, että minkähän lainen lasku sieltä vielä annetaan. Ajattelin kyllä nostaa metelin jos jos ovat huonosti tehdyn työn korjaamisesta vielä jotain vailla.
Ja sekin ihmetyttää, etteivä siellä viitsineet testata autoa venakopan vaihdon jälkeen, että pitääkö se. Holvaa pakosarjan päälle niin paljon öljyä, että auton lämmettyä savu nousee pellin alta.
-
J.Toivanen
- 'Diplomat'

Minä kyllä ainakin käsitin, että ne nimenomaan on vaihdettu:jamboy kirjoitti:Venttiilikopat ovat varmaan kierot ja jäävät tai alkavat pian vuotamaan. Ne kannattaa vaihtaa.
Wilhelm kirjoitti:käytin Omegan v-6 moottorin venttilikopan vaihdossa Opelin liikkeessä.
... mutta tiedä sitten...Wilhelm kirjoitti:viitsineet testata autoa venakopan vaihdon jälkeen
Edit: kommenttia alkuperäiseenkin viestiin. Jos kerran venttiilikoppien vaihdosta on sovittu, niin kyllä niiden se pitäisi myös tehdä. Jos liikkeellä on homma kunnossa, niin ottavat kyllä vastuun tekemisistään. Lisälaskua siis ei pitäisi enää tulla, ennemminkin voisit pyytää vaikka sijaisauton korjauksen korjauksen ajaksi.
Mitsubishi Outlander 2.4 AT -04
Corolla -93
ex Omega Classic Caravan 2.6 V6 AT -01
Corolla -93
ex Omega Classic Caravan 2.6 V6 AT -01
Juu, ei ole Oulun autoliike. Enpä tässä kehtaa alkaa mainostamaan kyseistä liikettä. Vuodon syykin selvisi. Eivät olleet laittaneet liikkeessä tiivistettä lainkaan, vaan olivat töpöstäneet silikoonia sinne väliin. Onneksi olin itse vieressä katsomassa.
Ensimmäisellä kerralla veloitettiin 40e uudesta tiivisteestä, mitä sinne ei edes oltu laitettu. Siinä sai korjaamopäällikkö kuulla kunniansa
Ensimmäisellä kerralla veloitettiin 40e uudesta tiivisteestä, mitä sinne ei edes oltu laitettu. Siinä sai korjaamopäällikkö kuulla kunniansa
Wilhelm kirjoitti:Juu, ei ole Oulun autoliike. Enpä tässä kehtaa alkaa mainostamaan kyseistä liikettä. Vuodon syykin selvisi. Eivät olleet laittaneet liikkeessä tiivistettä lainkaan, vaan olivat töpöstäneet silikoonia sinne väliin. Onneksi olin itse vieressä katsomassa, kun ne purki sen uudestaan.
Ei vittu mitä hommaa suoraan sanottunaWilhelm kirjoitti:Wilhelm kirjoitti:Juu, ei ole Oulun autoliike. Enpä tässä kehtaa alkaa mainostamaan kyseistä liikettä. Vuodon syykin selvisi. Eivät olleet laittaneet liikkeessä tiivistettä lainkaan, vaan olivat töpöstäneet silikoonia sinne väliin. Onneksi olin itse vieressä katsomassa, kun ne purki sen uudestaan.
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Kuten jamboy kirjoittikin, pelkkä tiivisteenvaihto ei auta pitkään sillä muoviset venakopat vääntyvät / ovat vääntyneet ajan kuluessa ja noissa uuden mallisissa venakopissa onkin tiiviste jo valmiiksi liimattuna koppaan kiinni. Jotkut ovat laittaneet kopat sikaflexillä kiinni, tällöin irroitus on hieman hankalampaa.Wilhelm kirjoitti:Juu, ei ole Oulun autoliike. Enpä tässä kehtaa alkaa mainostamaan kyseistä liikettä. Vuodon syykin selvisi. Eivät olleet laittaneet liikkeessä tiivistettä lainkaan, vaan olivat töpöstäneet silikoonia sinne väliin. Onneksi olin itse vieressä katsomassa.