Saxan tyyliä kummeihin...
- Tissi Paroni
- 'Senator'

- Viesti:
Saxan tyyliä kummeihin...
No niin, ostin 9x16 alu himmelit ja ajattelin heittää niille päälle sellaset "alimitoitetut" kumit... Eli tarkoitus olis wähän sellasta saxan mallia hakee niihin taku kummeihin. Kertoisko joku waan mulle et mikä olis sellanen teoreettinen minimi kapeus minkä tolle 9" wois laittaa???
Onko se 205, 215 wai mikä??? Profiili tulee kuitenkin oleen 40...
Kiitosh.
Kiitosh.
Apinat, ne tappavat kaikki oudot yksilöt. Ja jos se soveltuu apinoihin, soveltuu se varmasti myös ihmisiin!!!
- A.H 20.04.1889-30.04.1945 -
www.maxboom.fi
www.maxboom.fi
- Tissi Paroni
- 'Senator'

- Viesti:
Kyllä ne pitis tuohon E-Kadettiin istuttaa...
Ja kyllä mä uskon et ne meneekin, on noita kaaria sen werran tuotu ulos... Ed. omistaja oli onnex peltiseppä
Mut mulla olis tossa itella BF Goodrich:n 205/40 kummit. Ja ne on niin perkeleen leweet et warmalla wastaa montaa 215 kumia... Että saisko niitä niille pingotettua, laillisuus suck`s, sen woi unohtaa!!! Sitä nimittäin mietin, kun noita ei meinattu saada millään 7 1/5" leweille wanteille... Oli todella kowan työn takana.
Mut mulla olis tossa itella BF Goodrich:n 205/40 kummit. Ja ne on niin perkeleen leweet et warmalla wastaa montaa 215 kumia... Että saisko niitä niille pingotettua, laillisuus suck`s, sen woi unohtaa!!! Sitä nimittäin mietin, kun noita ei meinattu saada millään 7 1/5" leweille wanteille... Oli todella kowan työn takana.
Apinat, ne tappavat kaikki oudot yksilöt. Ja jos se soveltuu apinoihin, soveltuu se varmasti myös ihmisiin!!!
www.maxboom.fi
www.maxboom.fi
Tissi Paroni kirjoitti:Kyllä ne pitis tuohon E-Kadettiin istuttaa...Ja kyllä mä uskon et ne meneekin, on noita kaaria sen werran tuotu ulos... Ed. omistaja oli onnex peltiseppä
![]()
Öööö... kuin ei meinattu saada vanteelle?
Renkaan sisään vannetta vai rengasta nousemaan vanteelle niin että ilma pysyy?
Joillakin rengasliikkeillä/korjaamoilla on sellaisia renkaan ympäri laitettavia vanteita millä rengas painetaan/kiristetään vannetta vasten niin että ilmat pysyy oikeella puolella kun rengasta aletaan täyttää.
Good Year antoi jokunen vuosi takaperi 215/40-16 Eagle F1:lle vanne suosituksen 6½-9" leveelle vanteelle...
...ja 205/40-16 kumille Good Year suositteli 6-8" leveetä vannetta...
Että ei toi vanne/rengas paketti niin metsässä ole.
...kun taas STRO suosittelee että 7-8½" levee vanne 215/40-16:lle...
...ja 7-8" vanne 205/40-16 kumelle.
Mut niin kuin sanoit, "laillisuus suck`s, sen woi unohtaa!!!"

Re: Saxan tyyliä kummeihin...
Ensinnäkin mikähän on tässä ideana? Ja toiseksi jätä ne helvetin w:t ja x:ät pois sieltä teXtistä niin vois näyttää vähemän hintahtavalta tuo kirjoitusTissi Paroni kirjoitti:No niin, ostin 9x16 alu himmelit ja ajattelin heittää niille päälle sellaset "alimitoitetut" kumit... Eli tarkoitus olis wähän sellasta saxan mallia hakee niihin taku kummeihin. Kertoisko joku waan mulle et mikä olis sellanen teoreettinen minimi kapeus minkä tolle 9" wois laittaa???
Kiitosh.
Tuskin ainakaan renkaan ominaisuudet paranee tuolla systeemillä.
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
- Tissi Paroni
- 'Senator'

- Viesti:
Re: Saxan tyyliä kummeihin...
265/40... Kuulostais aika hywältä, mut ei taida ihan riittää kaarissa tila tollasille läskeille. Niin ja tosta paikalleen laitosta sen werran et ei waan meinannu noi kumit mennä wanteelle millään, niitä sai toinen painella käsin ja toinen raudalla koneen lisäx. Syytä en sit tiedä. Kysytääs nyt sit näin yx juttu. Miten rengas käyttäytyy paikalleen laitossa jos se on wanteelle liian lewee??? 
Laita se rengas ens kerralla "väärinpäin" vanteelle, eli vanne on naamapuoli alaspäin rengaskoneessa.
Saattaa mennä helpommin paikalleen...?
Ei kait se rengas sen ihmeemmin paikalleen laitossa käyttäydy kuin normaali rengaskaan.
Ilman saaminen siihen voi olla vähän vaikeempaa kun normaali renkaaseen.
Saattaa mennä helpommin paikalleen...?
Ei kait se rengas sen ihmeemmin paikalleen laitossa käyttäydy kuin normaali rengaskaan.
Ilman saaminen siihen voi olla vähän vaikeempaa kun normaali renkaaseen.

- Tissi Paroni
- 'Senator'

- Viesti:
Ok. eli minä nyt sit tesutan että miten noiden 205 kanssa käy... Saas nähdä. Mutta kyllä tuolla saxan maalla näkee aika huikeitakin "wirityxiä", niin uskon kyllä et toi homma onnistuu. Ja olishan se mukawa kun ei näyttäis auto ihan samalta kun muilla... Kattos nyt et kuin monta E-Kadettia tulee wastaan 9" leweillä takawanteilla 
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
- Tissi Paroni
- 'Senator'

- Viesti:
Joo jätä ne äXät ja Weet pois, tulee hieman uskottavampi tuosta tekstistäsi. Eikä nyt Tissi Paroni millään pahalla, mutta vaikuttaa että sulla ei nyt ihan tiedot vastaa totuuspohjaa.. sillä vaan, et itellä on Hankookin 215/40 renkaat 9" leveel Dezentin Cup vanteel GSi Kadetis ja minkään näköistä ongelmaa ei kumien saamisessa vanteelle ollut, ainakaan Vaasan Lytz Rengasliikkeessä.
Siellä on tosi hyvät koneet ja asiansa osaava kaveri, joka on laittanut enemmän hassun kokoisia renkaita (niin katu- kuin kisakumejakin) eri levyisille vanteille elämänsä aikana, kun tiedätte edes kokoja löytyvän. Ysituumasen "german-look" -koko on juurikin tuo 215/40 jos 9"x16" vanne kyseessä, mutta katsastuksessa ei ainakaan Vaasassa mene läpi, vaan minimi (inssien kirjojen mukaan) rengaskoko on 225/40 9"x16" vanteelle. Omat setti asennettiin juurikin sillain et vanne naama puoli koneeseen ja sit rasvat reunaan ja menoks. Oli aherrusta, mutta ei ongelmaa ilman saannissa tai missään muutenkaan. Ja siitä vielä, että E mallin Kadetteja oon ysituumasilla (joko pelkästään takana tai sit kaikki ysejä) nähnyt tusinan verran, joten ei se nyt enään niin harvinaista ole..
Katsastuksessa kyttäävät myös raideleveyden kasvamiseen, jos inssi huomaa että leveät vanteet alla.. ainakin 9"x16" vanne, jossa ET15, niin on laiton GSi 16V Kadetissa. Mutta tämäkin täysin tapauskohtaista konttoreiden välillä.
Jatketaan poijat.
Siellä on tosi hyvät koneet ja asiansa osaava kaveri, joka on laittanut enemmän hassun kokoisia renkaita (niin katu- kuin kisakumejakin) eri levyisille vanteille elämänsä aikana, kun tiedätte edes kokoja löytyvän. Ysituumasen "german-look" -koko on juurikin tuo 215/40 jos 9"x16" vanne kyseessä, mutta katsastuksessa ei ainakaan Vaasassa mene läpi, vaan minimi (inssien kirjojen mukaan) rengaskoko on 225/40 9"x16" vanteelle. Omat setti asennettiin juurikin sillain et vanne naama puoli koneeseen ja sit rasvat reunaan ja menoks. Oli aherrusta, mutta ei ongelmaa ilman saannissa tai missään muutenkaan. Ja siitä vielä, että E mallin Kadetteja oon ysituumasilla (joko pelkästään takana tai sit kaikki ysejä) nähnyt tusinan verran, joten ei se nyt enään niin harvinaista ole..
Katsastuksessa kyttäävät myös raideleveyden kasvamiseen, jos inssi huomaa että leveät vanteet alla.. ainakin 9"x16" vanne, jossa ET15, niin on laiton GSi 16V Kadetissa. Mutta tämäkin täysin tapauskohtaista konttoreiden välillä.
Jatketaan poijat.
"On tämä saatana työmaa!"