Talvirenkaat-Goodyear
Talvirenkaat-Goodyear
Onko kellään tietoa et saako Goodyearin UG 400 talvirenkaita vielä?
Edelliset talvinakit oli UG 400:sia ja ne oli uskomattoman kestäviä, auto ajettu 230.000 ja kaikki talvet viime talveen saakka alla( Vectra B-97). Eli ajettu n 100.000 km ehkä niillä renkailla. Ja ei mielestäni pitokaan ollut hassumpi ja melu aika siedettävä.
Voihan se olla et uus malli UG 500 on sekin hyvä, ehkä parempi, mutta aika vaikuttava rengas mielestäni toi UG 400 oli.
Edelliset talvinakit oli UG 400:sia ja ne oli uskomattoman kestäviä, auto ajettu 230.000 ja kaikki talvet viime talveen saakka alla( Vectra B-97). Eli ajettu n 100.000 km ehkä niillä renkailla. Ja ei mielestäni pitokaan ollut hassumpi ja melu aika siedettävä.
Voihan se olla et uus malli UG 500 on sekin hyvä, ehkä parempi, mutta aika vaikuttava rengas mielestäni toi UG 400 oli.
vähä offtopiccia mut oliko kyseiset renkaat alkuperäiset uuden auton mukana tulleet? olen rengasliikkeellä (vianor) töissä ja on monesti käynyt niin että kun auto on uusi ja kaikki nivelet/puslat ovat ehjät niin renkaat myös kestävät pitkään. No sit ku ne on lopussa ja et esim. saa enää samaa rengasta mistään uutena nii valitetaan että muut renkaat ei kestä. Ja autossa ei ole ikinä vikaa
voin kattoa huomenna töissä tuleeko sitä rengasta enää markkinoille tänä talvena. Jos ei joku kerkeä tietää sitä ennemmin 
Itse suosittelen Nokian Hakkapeliitta 4. en ole kokeillut itse mutta asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä. kuulemma hiljaisia ja kestäviä.
Itse suosittelen Nokian Hakkapeliitta 4. en ole kokeillut itse mutta asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä. kuulemma hiljaisia ja kestäviä.
Opel Astra G 1.6 16v -00
BMW 325i E30 Touring -88
Ex Opel Manta B 2.2i -81
Ex Opel Manta B 2.0i -82
Ex Opel Manta B 2.0i -??
Ex Opel Omega A 2.4i -90
BMW 325i E30 Touring -88
Ex Opel Manta B 2.2i -81
Ex Opel Manta B 2.0i -82
Ex Opel Manta B 2.0i -??
Ex Opel Omega A 2.4i -90
Kyllä ne mielestäni olivat alkuperäiset uuden auton mukana tulleita. Ostin Veccun v.2000 ja silloin sillä oli ajettu n.70.000 km.DOHC kirjoitti:vähä offtopiccia mut oliko kyseiset renkaat alkuperäiset uuden auton mukana tulleet? olen rengasliikkeellä (vianor) töissä ja on monesti käynyt niin että kun auto on uusi ja kaikki nivelet/puslat ovat ehjät niin renkaat myös kestävät pitkään. No sit ku ne on lopussa ja et esim. saa enää samaa rengasta mistään uutena nii valitetaan että muut renkaat ei kestä. Ja autossa ei ole ikinä vikaa![]()
voin kattoa huomenna töissä tuleeko sitä rengasta enää markkinoille tänä talvena. Jos ei joku kerkeä tietää sitä ennemmin
Se on varmaan ihan totta että autossa jossa alusta on trimmissä(nivelet,puslat,pyöränkulmat jne.) niin kuluttaa renkaita paljon vähemmän. Siitä on omia kokemuksia just Vectran kanssa, takapään helat ja puslat olivat loppu, ja takarenkaat kului vinhaa vauhtia.
_Mun_ _mielestä_ on aika erikoista, jos oikeesti olet sitä mieltä, että noi vanhat UG400:t on hyvät talvirenkaat... Mä en harkitsisi pätkääkää niitä, kun hyviäkin renkaita saa suht halvalla... Itsellä oli -99 Corsa johon iskin vähän ajetut(n20tkm), mutta sen jälkeen 2-vuotta varastossa seisseet 400:t alle ja sillä oli ihan mahdotonta ajaa. Muistaakseni pari kertaa kävin lumipenkassa 40:n nopeudeulta kurvissa ja muutamat tietyt risteykset meni lähes aina pitkäksi. Yhden talven tuskailin niiden kanssa ja sen jälkeen ostin HKPL2:t ja ymmärsin mitä _pito_ tarkoittaa... Toinen kokemus tuli -00 Vectralla, minkä ostin -01 eli siinä kyseiset yhden talven ajetut renkaat alla. Yhden talven aikana muistan ainakin yhden liikenteenjakajaan väistön ja yhden punaisia päin ajon, kun renkaat ei yksinkertaisesti toimineet yhtään. Muutenkin tuntui, että jäisellä maantiellä tuntui autolla ja minulla olevan vähän väliä eri näkemys suunnasta, varsinkin perästä. Ne vaihdoin toisen talven keskellä Gislavedin NF3:iin ja johan taas oli kuin eri auto alla.
Nyt C-vectrassa yhden talven kitkat alla ja hieman ristiriitainen mielikuva niistä, joten vaikea sanoa kummat/mitkä renkaat tulee seuraavaksi... Sinällään en esim GY:n uusia malleja&renkaita täysin unohda...
Nyt C-vectrassa yhden talven kitkat alla ja hieman ristiriitainen mielikuva niistä, joten vaikea sanoa kummat/mitkä renkaat tulee seuraavaksi... Sinällään en esim GY:n uusia malleja&renkaita täysin unohda...
-
Osku
Kyllä se on pojat tosiasia että ei enää 4-5 vuotta vanhat renkaat ole enää hyvät..
Tietenki eri asia jos ajetaan sulilla (etelän) teillä niin johan siellä menee vanhempikin rengas mutta kyllä jääkeleillä ei vanhalla renkaalla enää tee yhtään mitään koska on se kumikin jo sen verran kovettunu..
Tietenki eri asia jos ajetaan sulilla (etelän) teillä niin johan siellä menee vanhempikin rengas mutta kyllä jääkeleillä ei vanhalla renkaalla enää tee yhtään mitään koska on se kumikin jo sen verran kovettunu..
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
-
blueberry05
- 'Admiral'

eikös rannikkoseutu melkein edellytä hyviä nastarenkaita
vaikka paljon suolataan niin jäätikkökelejä on muuta maata enemmän. Hyvin noista 400sta nastat kuulemma irtoaa, itse ottaisin tietenkin paremmat ja uudemmat 500set
-
blueberry05
- 'Admiral'

eikös rannikkoseutu melkein edellytä hyviä nastarenkaita
vaikka paljon suolataan niin jäätikkökelejä on muuta maata enemmän. Hyvin noista 400sta nastat kuulemma irtoaa, itse ottaisin tietenkin paremmat ja uudemmat 500set
Nimenomaan näin. Talvirenkaan hyvänä ominaisuutena ei voi pitää sitä, että kuviota on vielä jäljellä...Kaitzu kirjoitti:Kyllä se on pojat tosiasia että ei enää 4-5 vuotta vanhat renkaat ole enää hyvät..
Nastoistakin voi hieman katsoa kuinka monessa nastassa on varsinaista päätä enää jäljellä ja vastaavasti monessa on enää kanta jäljellä.
-
Osku
Juu onhan se niin, mutta 4-5v tuntuu aika lyhyeltä.samulis kirjoitti:Nimenomaan näin. Talvirenkaan hyvänä ominaisuutena ei voi pitää sitä, että kuviota on vielä jäljellä...Kaitzu kirjoitti:Kyllä se on pojat tosiasia että ei enää 4-5 vuotta vanhat renkaat ole enää hyvät..
Nastoistakin voi hieman katsoa kuinka monessa nastassa on varsinaista päätä enää jäljellä ja vastaavasti monessa on enää kanta jäljellä.
Tiedostan kyllä asian, että kumi vanhetessaan menettää ominaisuuksiaan, mutta rahan haaskausta mun ajokilometreillä (n. 8tkm/talvi) käydä uusimaan kumeja useammin.
Yks tuttu ajoi 240-volvolla samoilla nastarenkailla yli 10 vuotta/talvea ja tiellä pysyi. (ja autohan on kaiken lisäks takatuuppari) Olihan ne lopussa jo aika kehnot.
Kyllä minun mielestä on huono peruste käyttää renkaiden kallista?? hintaa ostamatta jättämiseen. Ei kuitenkaan autoilun kokonaiskustannuksissa iso menoerä ole...Osku kirjoitti:Juu onhan se niin, mutta 4-5v tuntuu aika lyhyeltä.samulis kirjoitti:Nimenomaan näin. Talvirenkaan hyvänä ominaisuutena ei voi pitää sitä, että kuviota on vielä jäljellä...Kaitzu kirjoitti:Kyllä se on pojat tosiasia että ei enää 4-5 vuotta vanhat renkaat ole enää hyvät..
Nastoistakin voi hieman katsoa kuinka monessa nastassa on varsinaista päätä enää jäljellä ja vastaavasti monessa on enää kanta jäljellä.![]()
Tiedostan kyllä asian, että kumi vanhetessaan menettää ominaisuuksiaan, mutta rahan haaskausta mun ajokilometreillä (n. 8tkm/talvi) käydä uusimaan kumeja useammin.![]()
Yks tuttu ajoi 240-volvolla samoilla nastarenkailla yli 10 vuotta/talvea ja tiellä pysyi. (ja autohan on kaiken lisäks takatuuppari) Olihan ne lopussa jo aika kehnot.
Ajatteletko samalla tavalla jos omistat oman asunnon jossa vuotaa ikkunat mutta et raski uusia ikkunoita/tiivisteita koska ne ei ole ollu vielä tarpeeksi kauaa
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
-
Osku
onneksi näin. Jos yhden talven jälkeen nastoja alkais katoamaan, niin sitten kyllä on valinnut todella paskat renkaat, tai sitten ajotavoissa olisi miettimistä.JJunior kirjoitti:yhen talven ajanut ja nastat kaikki tallessa!
Eikö?! joku n. 400e? (siis kunnolliset renkaat) Kyllä se mulle on aika paljon. Toki ajetaanhan niillä useampi talvi, mutta jos kerran kumi vanhetessaan huononee, niin hintaa kyllä kertyy jos esim. joka toinen talvi uudet ostais.Kaitzu kirjoitti:Kyllä minun mielestä on huono peruste käyttää renkaiden kallista?? hintaa ostamatta jättämiseen. Ei kuitenkaan autoilun kokonaiskustannuksissa iso menoerä ole...
Tietenkin (vanhojen) renkaiden turvallisuutta voi miettiä, mutta esim. mun autossa ois juuri tämän turvallisuuden(?) takia vaihdettava muutakin: kuten iskarit, ohjauksen niveliä, pyöränlaakeri. Eikös nuokin osaltaan vois vaikuttaa turvallisuuteen? Listaa voisi jatkaa - mutta jos joka nippeliä käy vaihtamaan "ennen aikojaan", niin kyllä tulee pirun kalliiksi. Hyvä, että saa maksettua nää normaalit autokulutkin.
Saatat ajatella, että kannattaako autoa sitten pitää, jos ei pysty maksamaan käyttökuluja?
-Kyllä kannattaa.
En tiedä jostain suurkaupungista, missä julkiset kulkuneuvot on hyvin järjestetty - mutta täällä ne ei sitä ole. Joten vaikeaksi tulisi nuo pakolliset liikkumiset. Eikä nekään ilmaisia ole.
Mistä kaikesta jäisikään pois ilman autoa...se kun on muutakin kuin pelkkä kulkuväline. Se on myös minulle eräänlainen harrastus ja muuten suuri on elämää(ni).
Ehkä pikkasen eri asia: Asunnossa jos vuotaa ikkunat - seurauksena on pitemmän päälle varmasti remonttia. ->kalliiksi tulee sekin.Kaitzu kirjoitti: Ajatteletko samalla tavalla jos omistat oman asunnon jossa vuotaa ikkunat mutta et raski uusia ikkunoita/tiivisteita koska ne ei ole ollu vielä tarpeeksi kauaa
Auton (huonoissa) renkaissa puolestaan vois äärimmäisessä tapauksessa olla onnettomuus, tai muuta vakavaa. Mutta jos ajatellaan todellisia liikenneonnettumuuksien syitä, niin taitaa huonojen renkaiden osuus olla aika mitätön.
Sentäs tässä mm. minun tilanteessa ei ole kyse laittomista (ja sitä kautta hengenvaarallisista) renkaista - Vaikka olisivatkin esim. yli 5 vuotta vanhat. En kuitenkaan yleisesti tarkoita, että joka asiassa "laillinen" olisi sama kuin "turvallinen".
Nojoo, alkoi välillä mennä hieman off-topicciin - mutta tuossa hieman minun ajatuksiani asiasta.