Olen tietty lukenut näitä juttuja uusien mallien vesiohenteisista väreistä ja ohuista maalikerroksista, mutta silti mua on hämmästyttänyt sen kestämättömyys. Suorastaan hämmästyttää ettei pintaan tartte osua juuri mitään niin heti on jälki ja useimmiten vielä läpi, varsinkin konepellissä. No onneksi Vectrassa on se alumiiniä, joten rosterikukkia ei tartte paljon pelätä, mutta tummassa pinnassa noi näkyy kuitenkin suht helposti. Onko tämä ongelma kaikilla muillakin ihan sama vai onko se esimerkiksi väririippuva? Mulla on Saturn Blue eli se kaikista tummin sininen C-Vectran mallistossa.
Toinen mikä mua on ihmetyttänyt aikaisemminkin on auton lakkakerros. Jotenkin olen aina kuvitellut, että metallimaalien (Kuten tuo Saturn Blue) kanssa olisi jokin erikoisen kova lakkakerros tai itse asiassa useampi sellainen. Mutta en sellaista voi edes hyvällä tahdolla havaita, viimeinen pisara oli, kun korjautin tuulilasia ja samassa hallissa oli autopesula ja siinä jutellessa joku totesi ettei mun autossa ole lakkakerrosta
Onko kellään tietoa onko/pitäisikö noissa olla sellainen vai onko se nykyään jotenkin yhdistetty maaliin?