Metallihohtoväri naarmujen poisto?
Metallihohtoväri naarmujen poisto?
Elikkä olisko kellään ehdottaa mitään hyvää vahaa metallihohtoväreille millä saisi hiusnaarmuja pois autosta? Vahamerkkiä? Millasta?
Joo helpoimmalla mutta mutta.. Kaikki mitä autolle pitää tehä teen itse en suosi noita ammattimiehiä. Rahaa säästyy mutta aikaa meneeekto kirjoitti:Helpoiten pääset, kun viet ammattilaiselle. Esim. "PeeTee Fix Ky" tekee kyseisen homman alle 100 eurolla ja jälki on erinomainen.
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)

Siis tunnen omistajan ja oon itseasiassa ollu siellä nuorempana duunissa. Auton metallipinnat puhdistetaan, kiilotetaan koneellisesti ja vahataan. Vahauskin tehdään tarvittaessa koneellisesti. Toi alle 100 eur
Käytin omaa autoa siellä muutama kuukausi takaperin, kun eräs toinen meikkari oli tunaroinu sen. Miksi sitten käytin toisella meikkarilla, johtu siitä, että erään karvakäden pitserian aurinkovarjo lensi autoni kylkeen ja sovittiin että hänen tuttu korjaa jäljet. Ja susihan siitä tuli, mutta pete sitten korjas jälet. Pinta on nyt melkein uutta vastaavassa kunnossa.
Sitten jos haluut niin auto puhdistetaan sisältäpäin, eli pestään penkit, matot ja puhdistetaan muutenkin. Voidaan jopa poistaa hajut otsoonikoneella.
Edit: Soita ja kysy, 040 744 2324
Käytin omaa autoa siellä muutama kuukausi takaperin, kun eräs toinen meikkari oli tunaroinu sen. Miksi sitten käytin toisella meikkarilla, johtu siitä, että erään karvakäden pitserian aurinkovarjo lensi autoni kylkeen ja sovittiin että hänen tuttu korjaa jäljet. Ja susihan siitä tuli, mutta pete sitten korjas jälet. Pinta on nyt melkein uutta vastaavassa kunnossa.
Sitten jos haluut niin auto puhdistetaan sisältäpäin, eli pestään penkit, matot ja puhdistetaan muutenkin. Voidaan jopa poistaa hajut otsoonikoneella.
Edit: Soita ja kysy, 040 744 2324
Jos saat sovittua, että rupee puunaamaan sitä heti kun tuut, niin alle pari tuntia kaikkine töineen. Jos haluut nopeuttaa, niin pese auto etukäteen itte. Ei sen tarvi olla mikään sika puhdas, mutta kuhan ei kivet pyöri myllyn alla.
En noitten muitten hintaa lähe arvaileen, mutta ei kai nekään nyt älyttömiä maksa. Sama firma tekee erään metroauton kaikki vaihtoautojen meikkaukset, joten Opelit pitäs olla hallussa
Tekeehän ne myös porshen myllytykset, mutta niitä ei ihan joka päivälle ole 
En noitten muitten hintaa lähe arvaileen, mutta ei kai nekään nyt älyttömiä maksa. Sama firma tekee erään metroauton kaikki vaihtoautojen meikkaukset, joten Opelit pitäs olla hallussa
Voin kertoa omat hinnat:
www.shinetec.fi
Normaalisti auton pesu+kiilloitus+vahaus on 150€
Kiilloitus tehdään juuri siihen auton maaliin sopivalla kiilloitus aineella.
Kiilloitusaine on yleensä minulla 2-kerrosväreissä hiontatahnaa.
1-kerrosväreissä, missä ei ole lakkaa, käytän sellaista vahaa missä ei ole raetta.
Työssä kestää n. 3-5 tuntia. Harvoin kumminkaan alle 3h.
Vaha on ns. kovavahaa joka kestää auton päällä valehtelematta 1-3kk.
Riippuu tietysti auton käytöstä ja siitä eniten, että millä peset autoasi.
Jos shamppoolla niin kestää kauemmin, mutta jos liuottimilla, niin lähtee nopeammin.
Vaikka olen ollut maalaus alalla n.8-9 vuotta ja tehnyt samassa todella monta kymmentä kiilloitusta, en vieläkään pysty tekemään autoa hyvin alle 2 tunnissa. Siitä myös muodostuu myös tuo hinta. Se on raskasta hommaa ja yritän myös ottaa naarmuja pinnasta pois. Aina kevyellä sipasulla lähtee konepesun jäljet, mutta jos maali on haalistunut/pahasti palanut tai isoilla naarmuilla on se todella työlästä. Isoja naarmuja et välttämättä ensin huomaa, mutta kun sitä kiilloitetaan, siitä lähtee pienet naarmut pois ja niiden seasta tulee syvemmät naarmut esiin.
Laitan kyllä välillä tarjouksen (esim. nyt), jos on hiljaista, mutta sekin jää tuohon 120€. Tuossa Tuusulassa on meikkaamoja (virolaisia), ketkä tekee reilusti alle 100€. Tuota minä ihmettelen kovasti, että miten ne sen pystyy pitämään niin alhaalla, jos käyttävät aikaa siihen samoin kuin minä. Jos tilat on muualla kun pk-seudulla, tuon ehkä voi jotenkin ymmärtää, koska muualla on halvemmat vuokrat jne.
Suosittelen tuota kiilloitusta kumminkin jos on naarmuja ja ennen kaikkea
se kannattaa tehdä talvea vasten. Se suojaa todella paljon tehokkaammin kuin normaalit kaupan vahat, eikä naarmuja silloin pääse syntymään niin helposti. Jos haluaa monta vuotta kestävää suojaa auto kannataa pinnoittaa...
Siinä tiivistettynä noi työvaiheet ja vähän mainostakin
kun tällä foorumilla ei ole mainostamis mahdollisuutta.
www.shinetec.fi
Normaalisti auton pesu+kiilloitus+vahaus on 150€
Kiilloitus tehdään juuri siihen auton maaliin sopivalla kiilloitus aineella.
Kiilloitusaine on yleensä minulla 2-kerrosväreissä hiontatahnaa.
1-kerrosväreissä, missä ei ole lakkaa, käytän sellaista vahaa missä ei ole raetta.
Työssä kestää n. 3-5 tuntia. Harvoin kumminkaan alle 3h.
Vaha on ns. kovavahaa joka kestää auton päällä valehtelematta 1-3kk.
Riippuu tietysti auton käytöstä ja siitä eniten, että millä peset autoasi.
Jos shamppoolla niin kestää kauemmin, mutta jos liuottimilla, niin lähtee nopeammin.
Vaikka olen ollut maalaus alalla n.8-9 vuotta ja tehnyt samassa todella monta kymmentä kiilloitusta, en vieläkään pysty tekemään autoa hyvin alle 2 tunnissa. Siitä myös muodostuu myös tuo hinta. Se on raskasta hommaa ja yritän myös ottaa naarmuja pinnasta pois. Aina kevyellä sipasulla lähtee konepesun jäljet, mutta jos maali on haalistunut/pahasti palanut tai isoilla naarmuilla on se todella työlästä. Isoja naarmuja et välttämättä ensin huomaa, mutta kun sitä kiilloitetaan, siitä lähtee pienet naarmut pois ja niiden seasta tulee syvemmät naarmut esiin.
Laitan kyllä välillä tarjouksen (esim. nyt), jos on hiljaista, mutta sekin jää tuohon 120€. Tuossa Tuusulassa on meikkaamoja (virolaisia), ketkä tekee reilusti alle 100€. Tuota minä ihmettelen kovasti, että miten ne sen pystyy pitämään niin alhaalla, jos käyttävät aikaa siihen samoin kuin minä. Jos tilat on muualla kun pk-seudulla, tuon ehkä voi jotenkin ymmärtää, koska muualla on halvemmat vuokrat jne.
Suosittelen tuota kiilloitusta kumminkin jos on naarmuja ja ennen kaikkea
se kannattaa tehdä talvea vasten. Se suojaa todella paljon tehokkaammin kuin normaalit kaupan vahat, eikä naarmuja silloin pääse syntymään niin helposti. Jos haluaa monta vuotta kestävää suojaa auto kannataa pinnoittaa...
Siinä tiivistettynä noi työvaiheet ja vähän mainostakin
kun tällä foorumilla ei ole mainostamis mahdollisuutta.
Tuohon 150€ saa klubilaiset alennusta 10% , mutta 120€ tarjouksen aikana ei saa..kosalo kirjoitti:Mielestäni mainostus tapasi oli asian mukainen.
Ainakin se herrätti mielenkiintoni ja sait ehkä asiakkaan, kunhan sen aika koittaa voi olla et otan yhteyttä. Kaippa sulta edes pieni opel alennus löytyy.
Konsti on hyvä, mutta korjataanpa tämä virhe, ettei kukaan mene töppäileen. G3 on karkeampi tahna syvemmille naarmuille. G6 on hienompi tahna pienemmille naarmuille. Eli luvut menee samaan suuntaan kuin hiomapaperissa.winman kirjoitti:varma konsti jota ammattilaiset käyttää on FARECLA hioma tahna karkeat naarmut G6 ja hienot naarmut G3 kun hiot niin äläl päästä tahnaa kuivumaan vaan vaikka sumupullolla vettä peliin niin hyvä tulee varmasti on kokemusta 10v:n ajalta.
Lopuksi sitten kunnon vahaus esim Autogyl punainen x2kertaa![]()