D-Kadett "Rata kiree 1.3" apuakin sopii tarjota, j

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Terno
'Kapitän'
'Kapitän'

D-Kadett "Rata kiree 1.3" apuakin sopii tarjota, j

Viesti Kirjoittaja Terno »

Terve teillekin....

Eli Käyttöauton hommasin ja nyt on ruvennut ideat lentelemään... Eli pitäis hakea "hiukan" lisä potkua 1.3ohc kadduun, kun ei oiken tahokeretä kauppaan. Juhannuksen jälkeen pitäis viedä kansi duunattavaksi, ensin hitsata se kuosiin, ja sit laskea... Eli kannesta riivotaan pois se mikä on "järkevästi" pois höylöävissä. Koneen vaihto myös ja tietenkin kävi mieless, mutta kun toi hylsy on jo muutenkin 1.2papereilla!!!! No katsastus setä ainakin uskoi etä sen 1.2, kone. Mutta ainakun projektia tekee, niin tartte myös apua eli mistä kunnon jarrut eteen, ISOT ja helposti asenneltavat, ja mites ne takarummut, isompia olis varmaan kiva sinnekkin katella... Koppa rupee olemaan kunnossa "eli ruosteita ei näy) huomenna tarttis ruveta asentelemaan eteen 3000-omegan mustia puolinahka recaroita (ja varmaan on kajuutassa tiivis tunnelma), pysyy sit penkillä kuin vauhdilla joskus pääsee sinne kuuluisaan kuappaa!!!

Niin ja mitä tehoihin tulee, niin alle 120hp, ei jää!!!!

Eli, nyt poistun ja vaikenen... Jussina kuvai etupenkki savotan jäljiltä!!!
kingiz
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kingiz »

Oha ne isot pojat repiny tosta 1.3s:stä 150+hepoja irti vapaastihengittävänä ja vakio alakerralla. :)

Mahtaa vaan olla hiukan yläkiree... :roll:
Omega B -95 x20se farkku
Kadett E -88 16Sv (powered by 13S cam)
Vectra B -99 x20xev voyage EX
Vectra B -01 z22se sedan
Terno
'Kapitän'
'Kapitän'

Tarkoitus olis ottaa, kyllä tehoja ja reippaasti!!!! Oliskos kenelläkään mitään hyvää konenn rakennus "reseptiä", itse olen pitkälti aikaisemmin keskittynyt autojen "koristeluun" ja poppi vehkeisiin... Eli ideoita peliin, nimittäin meillä päin liikkuu pari uudehkoa ja hätäistä ajoneuvvoa ja niitä pitäis päästä vanhalla kotterolla hiukan kiusaamaan... Oikeestaan olen vähän fundeerannut tuota kaasari puolta. Siihen suuntaan tarrtis ideoita, RUISKUA EN RUPEA ASENTAMAAN....
Vode82
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Vode82 »

Terno kirjoitti:Tarkoitus olis ottaa, kyllä tehoja ja reippaasti!!!! Oliskos kenelläkään mitään hyvää konenn rakennus "reseptiä", itse olen pitkälti aikaisemmin keskittynyt autojen "koristeluun" ja poppi vehkeisiin... Eli ideoita peliin, nimittäin meillä päin liikkuu pari uudehkoa ja hätäistä ajoneuvvoa ja niitä pitäis päästä vanhalla kotterolla hiukan kiusaamaan... Oikeestaan olen vähän fundeerannut tuota kaasari puolta. Siihen suuntaan tarrtis ideoita, RUISKUA EN RUPEA ASENTAMAAN....
Hmm... Kaasarikoneena kannattaa varmaan lähteä liikkeelle polttoaineen saantipuolesta, eli isot tuplakaasarit (45mm-50mm), iso pa-pumppu. Tiukat nokat +300ast, vahvistettu ja tasapainotettu alakerta. Kansi kuntoon eli kanaviin kunnon seeti ja ehken milliä isommat venat. Imupuolelle vapaampaa virtausta ja varmasti kylmää ilmaa, pakopuolelle taas riittävän virtaava ja oikein mitoitettu tasapituisilla putkilla oleva pakosarja, ja riittävän iso putkisto jossa mahdollisimman vähän virtausta jarruttavia osia.

Siinäpä noita iideoita, korjailkaa ihmeessä jos jossain on jotain vikaa tai lisättävää.

Vode
Vilderi
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Terno kirjoitti:RUISKUA EN RUPEA ASENTAMAAN....
Onkos ruisku liian hyvä? 8)
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Nuo 45-50 kaasarit on kyllä aivan liian isot ei tule mitään muuta kuin tehohäviöitä 1.3 tommosilla rööreillä. 40milliset voi laittaa muttei isompia. Esim cihhin 2.0 litran koneeseen ei kannata laittaa 48mm kaasareita vasta kun tarkoituksena on repiä kaks sataa heppaa.
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Terno
'Kapitän'
'Kapitän'

Niin niin... No nyt olis jussi edessä, et ihan easysti, mutta sen jälkeen alkaa... Eka (tietty) pustkisto, onhan sen kiva kuunnella pörpötystä, kun ei vielä muuten kuljen, ja sit noita jarruja tekemään, turvallisuutta ei sovi unohtaaa.... Mites/mistäs levyt taakse (kuitenkin enemmän ulkonäkö kysymys) ja mites onko opelilla kantta jossa olis isommat venttiilit jo vakiona, joku väitti että 1.4 ruisku corsasta (about 90-91vm) sais kannen, vaan tuohon en sano mittään itse... Täytyy nyt katsoa mitä koneistamo sanoo, tuon kannen tekemisestä sit selviää paljon.

Eli hyvät jussit ja kuuppa himmeeksi, ei niitä opeleita tartte koko ajan olla ropaamassa :lol: :lol: :lol:

Ai niin, ei toi kaddu nyt täys raato ole, viime viikonloppuna, ongelmattomat 1300 kilsaa, meteli on vain fantsu!!! Tosin hajosihan se kotipihalle sit, mut hei onhan se opel :D :D :D
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

e kadeemist saattas käydä gsi 16v:n levyllinen takaakseli.
2.0t Re85
Vode82
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Vode82 »

ascona77 kirjoitti:Nuo 45-50 kaasarit on kyllä aivan liian isot ei tule mitään muuta kuin tehohäviöitä 1.3 tommosilla rööreillä. 40milliset voi laittaa muttei isompia. Esim cihhin 2.0 litran koneeseen ei kannata laittaa 48mm kaasareita vasta kun tarkoituksena on repiä kaks sataa heppaa.
Tuolta Risseltä vaan ponkailin tommosen koneen:
Komplettmotor 1.3 S mit ca.130 PS
Schmiedekolbenunterbau, Zylinderkopf mit großen Kanälen und Ventilen, Nockenwelle 312 Grad, Doppelvergaser 2 x 45 DCOE

Siitä se idea.

Vode
Terno
'Kapitän'
'Kapitän'

No niin jussi takana, je hengissä!!! Ens viikonloppuna menee aika kivasti kun vaihtelee lootaa, käyn hakemassa sen tos ens viikolla. Sit pääsee testaamaan et lähteekö paremmin vai ei, toissalta välikö tuolla... Huomiseksi olis kiva penkkiprojekti tiedossa, omegan penkit kadettiin... Täytyypä katsella tota Myna kadetin taka-akselia, kiitti vinkistä!!!!
Terno
'Kapitän'
'Kapitän'

No niin, 3000 ompun penkit on paikoillaan!!! Kivaa oli käydä testaamassa, kun pysyi paikoillaan! Tosin penkien kiinitys vvatii vielä pientä hienosäätäö, mut rojekti onnistui.... JEE JEE!!!! Nyt täytyy katella et mitä seuraavaksi... Mistäs muuten sais alusta sarjan kadettiin? Kun olen vähän katellu ja kyselly, niin ei oota olis kyllä paljon ja halvalla, mut ei kunnon alustasarjoja... Säädettävä ois kohren asiallinen. Ongelma on vain ilmeisesti se, että koppa on 1.2, onneksi ei kone!!!!
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

Pistäs kuvaa nyt kun penkit kiinni! :D
Terno
'Kapitän'
'Kapitän'

No niin no... Voishan noita kuvia viskoa... MUTTA MITEN!!!! Minä olen nin märkäkorva niiden suhteen... Heh-heh, eli kertokaa!
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

Digikamerall kuvia, siirrät koneelle ja pistätä vaikka www.cardomain.com niin sielltä nährään sitte. :D
Saku_Tiainen
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Saku_Tiainen »

Mulla 13S pata;
~11:1 puristukset
imuventtiili +3mm, pako +2mm
kanavat muotoiltu
nokka 285/107/12,36 (piper)
kevennelty, tasap. jne
40mm läppärungot
4-2-1 pakosarja
MS moottorinohjaus
tehoja "parhaimmillaan" 83hv/6150rpm etupyöriltä. Käyttökelpoinen vetoalue 4800-7500rpm. (kisahommissa)
Vastaa Viestiin