Headlight/tail light

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Poitsu
'Kadett'
'Kadett'

Headlight/tail light

Viesti Kirjoittaja Poitsu »

Mitäs tarkoittaa head light ja tail light Vecculin näytössä ?
Etuvalot kyllä toimii ja takaa on lisäjarru pimeänä, johtuuko siitä ?
JuhaV
OCF Partner
OCF Partner

Viesti Kirjoittaja JuhaV »

Etuvalo/takavalo. poltin pimeänä
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Tai joku parkkivaloista...
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Mörö
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Mörö »

Eikös tuossa niin mainittu! Poltin pimeänä.
Tuoppeli
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Headlight/tail light

Viesti Kirjoittaja Tuoppeli »

Mulla oli takaa toinen parkki pimahtanut. Siitä johtui herjailu. Jarruvalothan tarkastetaan aina käynnistettäessä ilmoituksella "Brake light check".
Vectra B 2.5 V6
Kutosen murinassa on sitä jotakin...
Poitsu
'Kadett'
'Kadett'

Mulla on takasumari pimeänä ja lisäjarru.
Mutta lisäjarruhan toimii kai ledeillä että olisiko vika jossain releessä tms. kun ei tuo vakionop.säädinkään toimi ??

Kellään tietoa ?
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Lisäjarrussa on ihan normaalit hehkulamput. Se kotelo on tosi helppo avata, tai helppo ainakin 5-ovisessa...
vEctrA bEE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vEctrA bEE »

itsellä tuli myös lukemaan kyseinen teksti, katsoin sitten että takaa vasemmalla parkki palanut, kuin myös vasemmalla edestä parkki palanut!

olin sitten tänään menossa hakemaan uudet lamput kun pääsin varaosaliikkeen pihaan ja huomasin että check-valo oli sammunut, kävinpäs siinä sitten tarkastamassa kyseiset "palaneet" valot ja kas, kaikki toimi niin kuin ennenkin! Missähän vika? Hapettumia?
Zafira -06
Poitsu
'Kadett'
'Kadett'

No koitan vaihdella polttimoita sitten. Mulla 4 ovinen ja spoilerissa se lisäjarru.

Mutta ei KUKAAN sattus tietää mitä siihen vakionop.säätimeen vois yrittää ???
Jarno.v
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Jarruvalot jos ei toimi, ei toimi vakionopeussäädinkään...
Se nimittäin ottaa maadoituksen sieltä.
Voi siinä kyllä joku muukin vika olla, mutta kannattaa tarkastaa/vaihtaa kaikki jarruvalopolttimot.
Ja sitä ennen tarkasta sulake.
Poitsu
'Kadett'
'Kadett'

No nythän se teksti ainakin hävisi kun vaihdoin takaa kaikki polttimot.

Lisäjarru ja sumari ovat silti pimeinä. Pitänee kai vielä vaihtaa kaikki mahdolliset sulakkeet. Olisin vieläkin sitä mieltä että cdx:n lisäjarru spoilerissa on ledeillä toteutettu. Voin kyllä olla väärässäkin.

Kiitoksia Jarnolle tiedosta, etten suotta mene vaihtamaan sitä nopeuden säädintä :)
JukeN
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Poitsu kirjoitti: Olisin vieläkin sitä mieltä että cdx:n lisäjarru spoilerissa on ledeillä toteutettu. Voin kyllä olla väärässäkin.
Cdx:ssä ei taida olla vakiona spoileria, mutta olisiko sinulla tuon mallinen spoileri. Noissa nimittäin pääsee kosteus sisään ja ledit ruostuvat irti. Uusi jarruvalo maksaa merkkiliikkeessä noin 100e... Itse ostin Bilteman yleismallisen, josta purin valopanelin spoileriin.
Kuva
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

Juken kirjoitti:
Poitsu kirjoitti: Olisin vieläkin sitä mieltä että cdx:n lisäjarru spoilerissa on ledeillä toteutettu. Voin kyllä olla väärässäkin.
Cdx:ssä ei taida olla vakiona spoileria, mutta olisiko sinulla tuon mallinen spoileri. Noissa nimittäin pääsee kosteus sisään ja ledit ruostuvat irti. Uusi jarruvalo maksaa merkkiliikkeessä noin 100e... Itse ostin Bilteman yleismallisen, josta purin valopanelin spoileriin.
Kuva
Mulla olisi justiinsa vastaavanlainen ongelma yhdessä myyntivectrassa jossa on juuri tuommoinen spoileri. Oliko pahakin homma "rakennella", onko heittää asiaan mitään hyviä neuvoja, jottei tarvitse kovin montaa biltsun jarruvaloa ostaa?
Poitsu
'Kadett'
'Kadett'

On tollanen spoileri justiinsa. Käsittääkseni pitäs olla kaikissa cdx:ssä ainaki -96 mikä itellä on. Kiitoksia vaan vihjeestä täytynee purkaa jossain välissä.
JukeN
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Elikkä tuollaisen Bilteman valon laitoin, tuotenumero 42352. Tuo on vähän lyhyempi kuin alkuperäinen, se bilteman pidempikin malli saattaisi käydä. Tuo mahtuu juuri ja juuri korkeutensa puolesta jarruvalon sisään.

Valo lähtee spoilerista irti kampeamalla, valo on kiinnitetty takaa sellaisella takiasnauhalla. Sitten vain uusi valopaneli paikalleen. Kannattaa tiivistää se valokotelo vaikka silikonilla. Itse en tiivistänyt ja melko pian oli taas kosteus päässyt sisään.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 3083950057
Vastaa Viestiin