Uuden Astran (1.6 Twinport) kulutus
-
kha8aeskok
- 'Agila'
Uuden Astran (1.6 Twinport) kulutus
Oletteko seuranneet kulutusta? Itselläni tämän vuosimallin 1.6 Enjoy Wagon. Yhdellä tuttavalla samanlainen ja molemmat ollaan ihmetelty suurehkoa kulutusta ohjearvoihin nähden. Maantieajossa pitäisi päästä jopa alle kuuden litran, mutta itsellä ei tahdo päästä kuin juuri alle seitsemän, vaikka kuin "pinta" kaasulla yritän körötellä. Muuten on saanut olla ihan tyytyväinen, paitsi rengasmeluun.
Re: Uuden Astran (1.6 Twinport) kulutus
Mulla oli OSD-autona toukukouun ajan juuri tuollainen 1.6 Twinport Enjoy Wagon. Kolme tankillista ehdin ajaa ja kulutukset oli 7,8; 7,4 ja 6,9 l/100km (ei ollut ajotietokonetta).... aika yllättävän suuri kulutus. Tosin 100km/h ajettaessa kierroksiakin on 3200
. Taitaa mennä pienen koneen pieni kulutus hukkaan noin painavassa autossa.
Samaa mieltä oon rengasmelusta. Omassa autossa 215/45 R17-rengastus ja voin valehtelematta sanoa, että se on hiljaisempi Kokkolan mukulakivikadulla kuin tuo Astra 205/55 R16-rengastuksella. Kai se farmarin takakoppa voimistaa niitä rengasääniä eri lailla.
Samaa mieltä oon rengasmelusta. Omassa autossa 215/45 R17-rengastus ja voin valehtelematta sanoa, että se on hiljaisempi Kokkolan mukulakivikadulla kuin tuo Astra 205/55 R16-rengastuksella. Kai se farmarin takakoppa voimistaa niitä rengasääniä eri lailla.
Vectra B 2.5 V6
Kutosen murinassa on sitä jotakin...
Kutosen murinassa on sitä jotakin...
Muistakaahan, että Astra H on reilusti G:tä isompi ja painavampi auto. Olen ymmärtänyt, että kulutus on kuitenkin samaa luokkaa molemmissa malleissa, joten Twinportin tuoma parannus on aika selkeä.
Raportoin kulutuksista kunhan saan H:n käyttöön heinäkuussa, sitten samasta perheestä löytyy Astra G 1.6 Caravan ja Astra H 1.6 Wagon.
Raportoin kulutuksista kunhan saan H:n käyttöön heinäkuussa, sitten samasta perheestä löytyy Astra G 1.6 Caravan ja Astra H 1.6 Wagon.
-
kha8aeskok
- 'Agila'
Ajotietokoneen mukaan keskikulutus on lähes koko ajan 7,4l/100km, vaikka varsinaista kaupunkiajoa on aika vähän. Suurin osa on taajama-ajoa 60 km/h alueella ja välillä moottoritietä. Yks kilpailevan merkin autoinsinööri oli sanonut, että heillä pakasta vedetyt autot syö uutena jonkin verran enemmän, mutta kulutusarvot laskee jonkin ajan kuluttua. Itsellä vaan jo kohta 10 tkm ajettuna eikä luvut muutu mihinkään. Matka-ajossa pääsin karvan alle seiskan, mutta that's it... Pitänee ottaa viimeistään ensihuollossa puheeksi...
-
kha8aeskok
- 'Agila'
Matka-ajossa oma 1.6 menee 6,6 litraan. Lapin matkalla testattu ja kohtuu painava kuormakin. Arvo ajotietokoneelta ja suurin osa matkasta vakkari päällä. Sekalaisessa menee kesällä nyt jossain 7,4 litran pinnassa. Kohtuu tyytyväinen lukemiin. Tarttee kuitenkin muistaa että tuo on vanhan b-vectran alustalle rakennettu, joten massaakin on kuten joku sanoi.
-Tommi-
Olen saanut si väärää infoa autoliikkeestä. Siellä kaveri sanoi että pohjalevy olisi sama kun vanhassa Zafirassa ja B Vectrassa.Astra_X_2 kirjoitti:Ei Astra sentään B Vectran alustaa käytä, vaikka kokoluokka alkaa ollakin sama. Farkussahan on vain pidennetty 5-ovisen Astran pohjalevyä vajaalla kymmenellä sentillä.
Oma Astra sopivasti huolossa tänään
-Tommi-
No täytyy nostaa hattua sun myyjälle ammattitaidosta kun Zafirassa on G Astran pohjalevy...opel76 kirjoitti:Olen saanut si väärää infoa autoliikkeestä. Siellä kaveri sanoi että pohjalevy olisi sama kun vanhassa Zafirassa ja B Vectrassa.Astra_X_2 kirjoitti:Ei Astra sentään B Vectran alustaa käytä, vaikka kokoluokka alkaa ollakin sama. Farkussahan on vain pidennetty 5-ovisen Astran pohjalevyä vajaalla kymmenellä sentillä.
Oma Astra sopivasti huolossa tänään
Ex - Opel Calibra C20LET FWD -92 0-402m 14s / 177km/h, 0-1609m 231km/h
Opel Vectra C 2.8t
Opel Vectra C 2.8t
Astran kulutus
Mulla on 28tkm ajaettu -05 Astra wagon easytronic. Ajotietokonetta ei ole, mutta kaikki tankkaukset on kirjattuna. Eli keskikulutus 28tkm matkalla 6,55l/100km. En pidä pahana. Rekisteriotteessakin lukee, että keskikulutus on 6,6l/100km
Asun kehä ykkösen sisällä, mutta harrastan myös maantieajoa. Pienin tankillisen kulutus oli lapinreissulla 5.7 ja suurin taitaa olla jotain 7.6(tästä en ole varma, reilusti alla 8 kuitenkin).
Tuntuu nopeus ja rengastus vaikuttavan kulutukseen aika paljon. Talvella menee samaan kuin kesällä. Puhtailla teillä jopa vähemmän. Suurin vaikutus on kuitenkin ratin ja penkin välissä.
Tuntuu nopeus ja rengastus vaikuttavan kulutukseen aika paljon. Talvella menee samaan kuin kesällä. Puhtailla teillä jopa vähemmän. Suurin vaikutus on kuitenkin ratin ja penkin välissä.