Senator B Caravan

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
RCL
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja RCL »

Yhdessä topicissa kaiveltiin EVO 500 valmistus määriä ja monta autoa on Saksassa jne.

Ei kukaan sattus tietämään Senator B Caravanista mitään ?
Suomen Opel ei ole tietoinen ko autoista ja pitää niitä erittäin harvinaisina jos semmoisia yleensäkkään on.

Tiedän että niitä on valmistettu 3, sisko oli netistä löytänyt "ilmoituksen" että yksi näistä farmareista olisi kolaroitu pahasti ja joutunut siis autojen taivaaseen, tosin olen kuullut että tämä mun farkku olisi nykästy katolleen aika pahasti joskus Sakasanmaalla, Suomeenhan tämä tuli tekniikanvaihto autoksi...
Kaikki vähä mitä olen netistä löytänyt on Saksaksi että ei siitä irti meikäläinen mitään saa.
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Mikäs farkku senaattori siinä kerho-lehdessä oli?
RCL
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja RCL »

Se oli mun.

edit: ja tietääkseni ainoa(?) Suomessa.

<font size=-1>[ This Message was edited by: RCL on 2002-10-25 13:11 ]</font>
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

kesän cruisingeissa kun näin farmari-senaattorin ekaa kertaa elämässäni, niin tuli kyllä riisuttua lippis päästä että pystyi kunnolla päänahkaa raapimaan :smile:
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Itse en ole moista ikinä LIVENÄ nähnyt ja on kyllä myönnettävä että kuva-manipulaatioksi luulin ensi näkemällä :eek: .

Ihan mielenkiinnosta RCL, minkälaisella varustelutasolla ja tekniikalla?
RCL
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja RCL »

Käyppä katsomassa Markus_J:n sivut http://www.opel-tuning.org sieltä löytyy tekstiä+kuvia autosta, (kuvissa olevat tarrat helmoissa on revitty pois) tosin mieli taas on muuttunut, uhkailen tuolla saitilla auton perän muuttuvan ja kylkilistojen poistoa yms. mutta tulin järkiini(?) ja auto pysyy ulkonäöltään aikalailla orginaalina.
Sutii
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sutii »

Suomeenhan tämä tuli tekniikanvaihto autoksi...
Tiedän kun olen itse tämän auton tuonut maahan että se ei ole mikään tekniikanvaihtoauto. Autoja on tietojeni mukaan valmistettu vain 3kpl. Ja tämä sinulla oleva yksilö on jo uutena varustettu isolla vajaat 4.0 litran moottorilla. Auton pohjana on käytetty Senator B mallia (sedan) Johon on vaihdettu Omega A caravanin takakyljet, peräosat ja kattopelti. Itse pidän järkevämpänä käyttää projektissa suoraan Omegan koria ja vaihtaa vain Senator keulaosat. Mutta tämä on todella erikoisuus näin valmistettuna. Takapenkki on Senator tyyliin kolmiosainen kun omegassa kaksiosainen. Varapyörä ja takaiskarit ovat pystyssä kuten koko taka-akselistokin on sama kuin sedanissa. Aikoinaan katsastaminen oli todella vaikeaa todella hölmön katsastusmiehen takia. Lopuksi 4 viikon taistelun jälkeen vaihdoin konttoria ja annoin toisen höpön kirjoittaa otteeseen että moottori olisi vaihdettu. Silloinen ostaja kun rupesi tuskailemaan auton luovuttamisen pitkittymisen takia. Eli iso moottori on ollut jo uutena autossasi eikä mikään jälkeen päin vaihdettu kuin ote näyttää
Kuva
Marko Haverinen Sutii Oy Opel Tuning 0400-868595
Suomen paras valikoima Omega A,B ja Senator osia
RCL
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja RCL »

Just just, mulla on mennyt ilmeisesti jotain ohi ja nopeesti, muistelin ihan satavarmaksi että olit silloin kaauan sitten sanonut että olit tuonut tämän tekniikanvaihtoautoksi Suomeen, noh, ei sen niin väliä, kaikki ketkä mua pikkasenkaan tuntee, tietää että muistini ei ole paras mahdollinen :smile:

Onko joku tuunaaja harrastelija rakentanut sedan Senatorista farkun vai onko Opelin/GM:n toimesta rakennettu?
Meinaan että voiko näitä 3kpl sanoa alkuperäisiksi, valmistenumero antaa auton malliksi Senator 4dr Saloon, eli sama mikä on tavallisella sedan Senatoreillakin.
Ainakin Suomen rekisterissä kerrotaan malliksi Opel 5d Senator.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Tiedä sitten mitkä ovat näidenkin autojen historiat jotka olivat Blitz Hitsissä:
Kuva
Kuva

Tuosta jälkimmäisestähän on täällä juttua ollutkin, siinä ainakin oli Senatorin kojelauta sisällä, sekin on auki, onko se aito Irmscher C40E vai sellaiseksi jälkeenpäin rakennettu, pellin alla kun on ollut mm. C30XEI-moottori jossain vaiheessa, nyt kyllä Irmscher 4.0 24V, mutta se ei liene auton alkuperäinen kone kuitenkaan. Tuosta ensimmäisen kuvan hollantilaisilla kilvillä olevasta Senator farkusta ei ole mitään tietoa, muuta kuin että se näytti Senatorilta ja oli farmari... Etupuskuri ei ole kyllä Senatorin puskuri, vaan Omegan. Saattaa olla myös keulapeltien vaidos-auto, tuosta ei ole kuvaa sisältä enkä muista oliko siinä Senatorin vai Omegan kojelauta.

<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2002-10-28 14:40 ]</font>
Vastaa Viestiin